“Virkelig skuffende oplevelse”
Anmeldelse af Birkemosegaard køkken

Birkemosegaard køkken
Anmeldt 13. august 2021

Maden var en fast menu der kostede næsten 400 kr. små retter der skulle deles. Man skulle beholde samme bestik og tallerken gennem alle retter undtagen dessert. Forret var makrel hvor vi fandt 5 store ben. Hovedret var jomfruhummer. Vi fik 5 halve hver, men der var tarm i ALLE jomfruhummere. Vi påpegede det overfor tjeneren som sagde, at det er normalt og folk normalt spiser det. Maden smagte fint men slet ikke pengene være.

Vi bestilte både en vinmenu og en juicemenu. Vi fik dog ikke vinen sammen med maden og måtte selv bede om næste glas, efter vi havde fået vores mad. Glassene var de mindste vinglas vi nogensinde har set! En vinmenu koster 280 kr. for 3 meget små glas. Slet ikke pengene værd. Juicemenu var lidt billigere men der blev ikke skiftet glad mellem de forskellige juice…. Super dårlig service gennem hele aftenen. Vi måtte flere gange bede om enten vin eller en ekstra tallerken til jomfruhummerne.
Alt i alt en rigtig skuffende aften og på ingen måde de ca. 1.200 kr værd! Til den pris vil vi anbefale alle andre at tage til frokost på Dragsholm Slot i stedet.
Vi kommer ikke igen.

Tak, Frederikke S

Anmeldt 29. juli 2021

En aften på Birkemosegård Køkken, som vi havde set frem til, blev sommerens største skuffelse. Vi valgte Chefs Menu, som var eneste mulighed på kortet. Hertil en vin menu ( 3 glas ).
Allerede ved apetizeren, friterede Squash blomster, gik det galt: Vi fik to store friterede Squashblomster på en tallerken, fingerfood blev der sagt, men vi konstaterede senere, via nabobordet, at der også skulle have været både dip og squashstænger med i retten. Første glas af vin menuen var det til dato mindste glas jeg har set, med absolut maks tre mundfulde vin. Vinen var dog udemærket. Der var to forretter at vælge imellem og vi valgte begge den uden gedeostecreme på trods af at ejeren, som betjente vores bord på det tidspunkt, oplyste, at det var en meget mild gedeostecreme. Da vi fik foretten serveret smagte den dejligt, og det gik først op for os, da vi forlod stedet og lige kiggede på menuen igen, at vi havde fået serveret forretten med gedeostecreme. Fantastisk, der må have været så lidt gedeost i den creme, at det ikke engang kunne smages!!! For ellers havde vi da gjort opmærksom på fejlen ;-)
Nå, men nu til hovedretten: Maden kom, men ikke det andet glas i vores vinmenu. Først da vi gjorde opmærksom på det, kom den nu tredie tjener med et godt glas Chardonnay. Hovedretten var tre store salatblade med et par syltede rødløg drysset over og lidt blomster, en lille portion nye kartofler og et fad flækkede jomruhummere (2 stk. pr. person). De så ufatteligt uappetitelige ud, halvdelen havde grønt og resten sort og brun snask, tarmen måtte vi også selv hive ud. Smagte af jumfruhummer men lugtede fælt af fisk. ( ja vi har selv tilberedt denne gudespise mange gange og ved hvordan det skal smage og lugte).

Under hovedretten kom både ejeren og en tjener og spurgte, hvor langt vi var kommet i de tre glas vin menu, så det kan da nok være, at det vakte stor undren, at vi selv måtte sige, at vi manglede det sidste glas vin, da desserten så kom. Flot alligevel, til gengæld ville tjener nummer 3 eller 4 (vi mistede overblikket) så bare hælde den nytilkomne rødvin op i vores brugte hvidvinsglas, men skiftede dog mening, da hun bemærkede min kones forundring og hentede så to to rene glas. Det skal da også lige nævnes at de åbenbart syntes jeg skulle indtage min dessert, gedesost med fermenteret kålblad og brød, med en stor spiseske…..

Hvor svært kan det være at overskue et selskab på to der skal have 3 retter med dertilhørende 3 glas vin? Måske er forklaringen at man er op til 4 forskellige tjenere, der betjener et bord.

Alt i alt en skuffende oplevelse der ikke står mål med prisen på 1.350,-
Ps. Vi droppede kaffen og kørte hjem og åbnede en god flaske vin og fik stillet den sidste sult.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Martin S
Anmeldt 8. juli 2021 fra mobile enheder

Hyggelig restaurant med lækker mad, tilberede af lækre, lokale råvarer. Vi var 4 voksne og en 2-årig som alle fik dagens menu samt henholdsvis både rødvin, hvidvin, æblemost og juice menu. Alt maden var utrolig lækker - blandt vores favoriter var de dejlige bagte squashblomster og kålrabi skiver på en gedeosteyogurt og en virkelig god æblemost. Lokalet var kreativt indrettet med masse natur blomster på bordene og et par birketræer kreativt hængt op under loftet

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Anja W
Anmeldt 18. juni 2021 fra mobile enheder

Vidunderlig jord til bord mad med gæstekokke fra bl.a. Noma.
Dejlig afslappet stemning på loftet af Birkemosegårds økogårdbutik, med umage tallerkner og haveblomster.

Dato for besøg: maj 2021
2  Tak, AndersBB
Anmeldt 12. juni 2021

Trygt og rart miljø med en god udsigt og god service.

Vi gik dog fra restauranten med en smule sult. 20% mere mad ville have være passende for os.

Vi tog menuen, som er udvalgt at kokken.

Dato for besøg: juni 2021
1  Tak, Rasmus B

Rejsende, der kiggede på Birkemosegaard køkken, kiggede også på

Havnebyen, Odsherred

Havnebyen, Odsherred

Har du været i Birkemosegaard køkken? Fortæl om dine oplevelser!