Anmeldt d. 27. juni 2020 fra mobile enheder

Vi havde fået et ophold for en enkelt nat med 3retters mad menu. Vi bestilte så en ekstra nat for at have lidt mere tid på øen.

Vi fik en lidt rodet modtagelse, og måtte vente noget tid på nøgler. Men når det er sagt så er alle vi mødte på kroen flinke og smilende.. værelset var lidt slidt, og sengen trænger til en udskiftning, men der var rent og pænt. Værelserne ligger i 2 bygninger ved siden af selve kroen, og leder tankerne hen på et typisk amerikansk motel.

Selve kroen virker istandsat og pæn. Maden er meget traditionel kro agtig, men fornuftige størrelse portioner.
Priserne er også fair, på drikkevarer mm.
Morgenmaden var helt perfekt, lige præcis som jeg kan lide den.

Dato for ophold: juni 2020
Tak, the_captain_dk
Anmeldt d. 11. juni 2020 fra mobile enheder

Orø Kro og hotel ligger smukt placeret - ingen tvivl om det.

Kroen har gode og pæne rum og restaurationslokaler - og forpagter og personale gør sit bedste - det er der slet ikke tvivl om.

Kro og værelser virker lidt slidt - men rent. Og bag kroen er synet knap så hyggeligt som på ydersiden.

Vi købte et sæson-gourmetophold - og ja, vi studsede over prisen, men vi har før oplevet fantastiske ophold til den pris - så hvorfor ikke også denne gang.

Det skal siges, at Sæson-gourmetopholdet indeholdt kaffe og sødt, 4-retters menu inkl. vinmenu, overnatning og morgenmad.

Da vi ankom virkede det ikke som om, at de var klar over, at vi kom - vi stod i laaang tid i receptionen, hvor en stakkels pige for rundt - og op og ned ad trapper uden en forklaring til os.

Langt om længe fik vi vores nøgler til værelserne, der lå i en trist bygning bag hotellet og med en skrotbunke lige ved siden af vores udendørsareal.

Men vejret var super godt - og det var vores humør også, så det vi havde oplevet indtil videre skulle ikke ødelægge noget.

Og i receptionen havde vi aftalt, at middagen skulle starte kl. 19.30 - så vi havde noget at se frem til.

Da tidspunktet nærmede sig middagen, gik vi til kroen via krostuen - og der var godt med mennesker overalt - hyggeligt tænkte vi.

Det viste sig så, at de havde tænkt sig, at vi skulle indtage middagen ude på deres terrasse ved et bord, der ikke var helt rent - men det kunne det jo blive - men personalet vidste bare ikke, at vi skulle have 4 retter - og derfor ikke kunne blive færdige med middagen førend det ville være for koldt/køligt udendørs - og da vi skulle have en gourmetmiddag, så havde vi ikke taget overtøj med - da det for os er en middag, som vi spiser inde.

Indtil de fik styr på middag og bordet inden for - så bestilte vi alle en aperitif i mens - så personalet ikke skulle stresse.

Cirka en halv time efter kom vi indendørs - og fik er dejligt pyntet bord med dug at sidde ved.

Forretten var rigtig stor og smagte skønt - mundfrisker-retten var dejlig frisk og fint pyntet, det vi ikke vidste var, at den talte som en ret - og hovedretten - en fransk bøf - blev en skuffelse for de fleste af os, da den simpelthen var skamstegt og helt grå og utrolig tør - så det nævnte vi pænt, da personalet spurgte om alt var vel hos os - og det medførte en ny bøf til den, der gerne ville have det - så den kom ind - og denne gang havde den nærmest ikke været på panden - og var rå som i rå - og så var den blevet overøst af bearnaisesauce, som ikke var en del af retten i første omgang.
Så ud med den bøf igen - og denne gang takkedes der pænt nej tak til en ny bøf - så én ved bordet fik slet ingen hovedret.

Desserten var til gengæld fin og helt almindelig - pandekager med is.

Forpagteren ville gerne godtgøre for vores oplevelse - og det gjorde hun så - hvilket vi takkede pænt for - drinks i baren efterfølgende.

Overnatningen var dejlig - værelset var dejligt tempereret - brusebadet om morgenen var så som så - bruseren var tilkalket og havde 6 stråler vand og kunne ikke sidde fast på ophænget - men i bad kom vi.

Et godt stykke tid gennem natten havde vi meget støjende overboer, der nærmest ommøblerede værelset - sådan lød det.

Morgenbuffeten var så fin og veltilrettelagt for os alle. Vi blev klar til afrejse.

Kort resumé:
Kaffe og sødt fik vi aldrig - og blev det slet ikke tilbudt.

Et gourmetophold var det ikke - men et ordinært kroophold.

En 4-retters middag var det måske ikke helt, da mundfriskeren talte med.

Fik vi godtgørelse for vores oplevelse? - Ja, det gjorde vi - drinks i baren og afslag i pris.

Var personalet imødekommende og søde? - Ja, langt de fleste var - der var enkelte, der kunne jage gæster væk med deres humør og udstråling - men det skal ikke komme de søde og rare til skade.

Vil vi besøge Orø Kro & Hotel igen? Nej, jeg tror, at vi siger, at vi har været der - og ønsker dem alt godt i fremtiden.

Kroen har potentiale for noget godt - den ligger smukt i skøn natur - måske der skal mere styr på gæster, logistik og køkken - hvor de holder sig til en menu, de kan håndtere - og ikke kalde noget for gourmet, når det ikke er det.

Værelserne skal måske opgraderes - og et vindue på mere end 20 x 20 cm på badeværelset til at åbne for frisk luft ville være at foretrække.

Dato for ophold: maj 2020
1  Tak, AegidiusNielsen
Anmeldt d. 23. maj 2020

Vi ankom ventede 15 min på at få anvis bord (Der var mange tomme bord) til frokost herefter ventede 20 min for at bestille mad og drikke. Drikke kom efter 30 min mere maden efter yderligere 30 min og ikke alt mad kom ind med det samme men efter 30 min. mere.
Aftensmad bestilt på forhånd 3 retter vi kom kl 18.45 som aftalt vi fik drikkevarer kl 19.10 forret kom kl 19.40 jeg gik ud til tjeneren kl 20.15 for at bede om hovedretten den kom så ind 20.30 men var kold Vi fik så ny hovedret Kl. 20.40 efter jeg gjorde opmærksom på at den var kold.
Desserten gik jeg ud kl 21.25 og bad om vi kunne ta med på værelset da vi ikke syntes vi havde lyst til at vente mere

Dato for ophold: maj 2020
Tak, Pia2010_10
Anmeldt d. 6. november 2019

Vi har besøgt kroen flere gange, og det har været en blandet fornøjelse. men da vi sidste gang havde en overnatning var det en god oplevelse. Hvis noget skal fremhæves, må det blive den dejlige mad, som var veltillavet. Vi fik wienerschnitzel, og den var næsten for stor, men smagte dejligt.

Dato for ophold: oktober 2019
Tak, Bente V
Anmeldt d. 20. oktober 2019

Vi havde en overnatning på kroen. Værelserne var hyggelige, men sengene er ikke de bedste.
Oplevelsen af kroens restaurant er noget vi sent vil glemme.
Så snart vi kom ind af døren, fik vi en dejlig varm velkomst. Servicen var i top, formelt men varmt.
Til aftensmad bestilte jeg confiteret perlehøne og pære til dessert, og jeg var forelsket over hvordan alt i min tallerken spillede sammen.
Til morgenmad blev vi også kun forkælet med alt muligt lækkert!.

Dato for ophold: oktober 2019
Tak, TimelyWheat