Imponerende store og flotte statuer.

Besøgte museet på en efterårsdag. Meget store og flotte statuer i gips og bronce. Nemt at overskue... læs mere

Anmeldt d. 1. oktober 2020
703nielsr
Holbæk, Danmark
fra mobile enheder
Storslået område

Fantastisk område med kunstværker både inde og ude. Udendørsområde er gratis. Absolut et besøg værd.

Anmeldt d. 14. september 2020
vnm1962
Høje-Taastrup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 6. maj 2018 fra mobile enheder

Området kaldes Ruslands Bakker og et fantastisk landskab. Istiden har skabte de fantastiske lyngbeklædte bakker. Gamle egetræer og den danske kunstner Rudolph Tegners skulpturer.

Lyngbakkerne blomstrer i august måned.

Et unikt sted i Nordsjælland

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, Uldahl
Anmeldt d. 23. marts 2018

Parken/området omkring museet er pragtfuldt til vandreture.
Lyngklædte bakker og egetræer. Området græsses af får, så hunde ingen god ide.
På området nær museet er statuerne placeret.
Ved siden af museet er der en lille cafe, til lidt varmt efter gåturen.

Dato for oplevelse: marts 2018
Tak, Soren1958
Anmeldt d. 3. oktober 2017

Vi besøgte kun parken, da vi var sent på den – og vejret var godt. En fantastisk oplevelse at se skulpturerne i naturen. God kombination af natur og kultur. Bestemt værd at køre efter.

Dato for oplevelse: september 2017
Tak, 496ash
Anmeldt d. 14. september 2017 fra mobile enheder

Hvis vejret er godt, så er dette sted perfekt til en gåtur og picnic. Tegners figurer er smukt placeret rundt i parken. Og stierne giver meget varieret kik på natur og kunst. Museum viser hvor produktiv Tegner var.

Dato for oplevelse: september 2017
Tak, camillak534
Anmeldt d. 12. august 2017 fra mobile enheder

Som barn var jeg flere år i træk på sommerferie i Dronningmølle. Da besøgte jeg første gang Rudolf Tegners museum.
Det gjorde et kæmpe indtryk på mig dengang!
Senere har jeg besøgt stedet sammen med min mand for mange år siden.
Nu har vi så været på besøg igen - og det var igen en stor oplevelse!
Bi startede i frisk blæst med en lang gåtur i 'Sibirien' - de smukke lyngbakker, hvor nogle af Tegners største og mest markante skulpturer står. Så smukt - og en fantastisk udsigt til Kattegat.
På museet blev vi igen Bretagne af værkernes storhed - både buster, skitser, modeller og de kæmpestore værker gør indtryk.
Lige nu er også en hel del værker af Pontus Kjermann udstillet blandt Tegners værket.
Også 'salonophængningen' af Tegners malerier er spændende! Godt og lidt mindre godt mellem hinanden.
Stedet kan varmt anbefales til en udflugt - også for familier med børn.
Der er et fint, lille traktørsted også.

Dato for oplevelse: august 2017
Tak, Dorthe W