Åben i dag: 12.00 - 16.00
Oplevelse på Fur museum!

Hvis man kan lide fossiler er det rigtige sted!! 👍Og fint udenfor med alle de "gamle lege" 😉 Så... læs mere

318beritf
fra mobile enheder
Fin og forklarende udstilling

Udstillingen var sat meget pædagogisk op, så man fik gode forklaringer om de sten, man havde fundet.

Margrethe S
Middelfart, Danmark

Anmeldt d. 22. oktober 2019

Vi kom desværre ret sent på dagen og kunne have brugt langt mere tid end vi havde afsat. Meget flotte fossiler men også en flot udstilling om livet på landet i historisk tid. Ved den tilsandede havn ligger et spændende fiskerimuseum. Og så er øen Fur så utrolig spændende.

Dato for oplevelse: oktober 2019
1  Tak, NielsKoustrup
382ren_s, museumsinspektør hos Fur museum, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 23. oktober 2019

Tak for den pæne anmeldelse. Det lyder til at I havde en god dag på Fur, selvom I kunne have brugt mere tid på museet

Anmeldt d. 30. juni 2019 fra mobile enheder

Vi brugte en formiddag på museet. Vores drenge var meget begejstret for at studere fossiler. Der var fine forklaringer på, hvordan Fur er blevet formet og fossilerne har lejret sig i de forskellige jordlag.
Der var også en have med dinosaur og mammut, samt store sten - til at fortælle om de forskellige tider i jordens historie.
Vi spiste vores medbragte madpakker i haven. Super hyggeligt!
Til sidst besøgte vi det gamle hus.
Museet er et must-see for at forstå den enestående natur på Fur.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, louisecD4077TJ
Anmeldt d. 8. juli 2018

Vi har været på fur museum. Et godt museum, med masser af information, om geologi, og gode fund. Et interessant besøg, og kan anbefales.

Dato for oplevelse: juli 2018
1  Tak, LotteS181
Anmeldt d. 11. maj 2018

Jeg er efter besøget på museet blevet klogere på geologien i Danmark. Der var også en gammel gård fra en fiskerbonde og om livet den gang, udendørs das. stuen, soveværelse osv. Hyggelig og personlig betjening...kan anbefales, også til børn.
Vis færre

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, elseh26
Anmeldt d. 18. februar 2018 fra mobile enheder

Var lidt træls at museum var lukket vi ville ellers rigtig gerne se og høre fossiler og furs gennem tiderne de åbner først til påske men glæder os til at komme tilbage til sommer og fortælle lidt mere det.

Dato for oplevelse: februar 2018
Tak, LowenDiosa
René S, Geolog hos Fur museum, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 20. februar 2018

Hej
Beklager at museet var lukket da I kom forbi men håber I fik en god dag på Fur alligevel. Mange museer som fx Aros og National Museum har valg at have en ugentlig lukkedag, typisk mandag. Det har vi Ikke. Til gengæld holder vi så lukket i perioden mellem 1. november og påske, hvor der er mindst turister på Fur. Det kan være at vi på sigt skal overveje at også at holde åben i uge 7 og 8, hvor folk typisk holder vinterferie.