“Fantastisk smuk og lys kirke.”
Anmeldelse af Elsted Kirke

Elsted Kirke
Anmeldt 12. november 2015 fra mobile enheder

Under mit besøg en november eftermiddag i klart solskinsvejr står kirken så hvid og smuk, og idyllen bliver ikke mindre af, at den ligger lige ved siden af gadekæret. Kirken er fra 1200-tallet.
Der har været restaurering af kirken, som sluttede i 1995, og takket være de kendte arkitekter Inger og Johannes Exners indsigt i at arbejde med lys fremtræder kirken som en lys kirke. Bent Exner, broderen har lavet den smukke altervæg. Bemærk lyset.
Bemærk de særlige lysløsninger, som man kun kan blive imponeret over. Må være en oplevelse at deltage i tjeneste, hvor der er gang i lysene på væggene.
Det er en kirke, der føles godt at gå i, og kyset og farverne i kirken gør godt.
Skønt at kirken er åben i dagtimerne og man må gå ind og nyde den alene.

Tak, 748Rita
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for Elsted Kirke
Se de seneste anmeldelser
Anmeldt 16. april 2015

Elsted kirke i Lystrup ved Aarhus minder den lokale befolkning om, at det som i dag er et travlt forstadssamfund til Aarhus, engang har været et lille landsbysamfund langt uden for Aarhus. Her møder det gamle det moderne. Indvendig er kirken restaureret i nyere tid med et nyt alterparti og med et træloft bemalet som en stjernehimmel.

Tak, Lars M

Rejsende, der kiggede på Elsted Kirke, kiggede også på

Har du været i Elsted Kirke? Fortæl om dine oplevelser!