Åben i dag: 10.00 - 16.00

Anmeldt d. 14. juli 2019
807trineb
Hammel, Danmark
fra mobile enheder
Skøn stråtækt, autentisk herregård med engagerede frivillige!

Anmeldt d. 6. juli 2019
InaMariaBarbara
København, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 4. august 2020 fra mobile enheder

Det sim gør stedet specielt er at det er Danmarks eneste herregård i bindingsværk, ellers er det hvad man ser alle andre steder på Frilandsmuseet: samling af gamle bygninger og redskaber

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, Birte L
Anmeldt d. 14. juli 2019 fra mobile enheder

Jeg var frivillig sammen med min kæreste og hans familie til høstdag på hessel. Det var en super god oplevelse, som jeg helt sikkert gerne vil prøve igen. Der var god stemning og folk var glade.

Dato for oplevelse: september 2018
Tak, 807trineb
Anmeldt d. 6. juli 2019 fra mobile enheder

Herregården Hessel byder på at opleve, hvordan man levede på en herregård i 1800-tallet. Og på dage, hvor museet gøres levende af en masse frivillige, gøres det godt!
Engagerede lever de sig ind i livet dengang, fra tøjvask, håndværk til madlavning i der gamle komfur.
Læg dertil, at der i cafeen, serveres håndmadder eller småretter, som f.eks. En god pølsemad til 15 kr., eller frikadelle til 20 kr. som smager som bedstemors gode deller!
En rigtig god oplevelse! Vi kommer igen med resten af familien!

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, InaMariaBarbara
Anmeldt d. 7. maj 2019

Besøg herregården Hessel og få et autentisk indblik i livet på en herregård i gamle dage. Der er både oplevelser for børn, middel aldrende og ældre. Specielt på aktivitetsdage er der meget at opleve. Flot placeret med udsigt over Limfjorden. Mulighed for køb af mad og drikke.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, carstengrove
Anmeldt d. 7. august 2018

En fantastik flot og velholdt gammel gård. at gå rundt i de gamle staldbygninger, værksteder og karlekamre, giver et indblik i forfædres hårde dagligdag. Stuehuset er et kapitel for sig. Man kommer helt tæt på alle de gamle ting og ser den tids forskellige borddækninger og det gamle linned. En tur gennem laden med de gamle kareter og kaner må man ikke snyde sig selv for. Sidst men ikke mindst, må man ikke gå glip af den fantastiske udsigt over Limfjorden fra toppen af den gamle bronzehøj.

Dato for oplevelse: august 2018
1  Tak, Annette N