Strandingsmuseum St. George
Åben i dag: 10.00 - 17.00
Fint moderne og interaktivt museum for HELE familien.

Rigtig fint og spændende museum. Det er tydeligvis et nyt og moderne museum, som har masser af... læs mere

Anmeldt d. 18. februar 2024
David T
fra mobile enheder
En fantastisk oplevelse.

Museet var fantastisk. Der var oplevelser for alle sanser. Flotte lys, lyd og film... læs mere

Anmeldt d. 11. august 2023
139mikaelb
fra mobile enheder

Anmeldt d. 24. juli 2022 fra mobile enheder

Overraskende lille museum, skruet rigtig godt sammen. Meget innovative, interaktive og inkluderende udstillinger, hvor to voksne og to børn (4 og 7 år) har fået god viden og en på opleveren. Selvom vi som udgangspunkt ikke er strandingsentusiaster. Kæmperos til museet!!! Vi kommer gerne igen en anden god gang. I mellemtiden vil vi anbefale den til alle dem vi kender der skal på disse kanter.

Dato for oplevelse: juli 2022
Tak, Julia B
Anmeldt d. 2. november 2021 fra mobile enheder

Voldsom skibsforlis fortalt på en levende og imponerende måde. Udstillingen er velegnet til børn. 🌞

Dato for oplevelse: november 2021
Tak, 583gittep
Anmeldt d. 2. oktober 2021

Et museum, hvor man får meget information om strandingen af St.George , redningsaktioner ved strandinger og ser, hvad man har fundet fra St.George.
Alt sat flot og informativt op.
Spændende også at besøge tårnet og nyde udsigten samt se de flotte figurer af fiskere udenfor.
Rabat med Ældresagen!

Dato for oplevelse: september 2021
Tak, Ellen R
Anmeldt d. 26. august 2021

Er for fokuseret på St. George, selvom det er en spændende historie.
Strandingsmuseum antyder en mere generel strandingsynsvinkel.

Covid-19 er ikke kommet til museet!
Der var en del dispensere, men ingen handsker (teksterne til de udstillede genstande kan kun læses ved at bladre i en række træskiver).
Vi gik sikkert glip af væsentlige oplysninger da vi ikke selv havde medbragt handsker.

Dato for oplevelse: august 2021
Tak, HELDERDEN
Anmeldt d. 14. juli 2021 fra mobile enheder

Super god oplevelse. Spændende fortælling om de 2 forliste krigsskibe. God blanding af information i form af tekst, tekstile oplevelser, lyd, video og “spil”. Fungerede godt selv med 2 børn med henholdsvis autisme og AFHD.

Dato for oplevelse: juni 2021
Tak, ChrisrianElvang