Dejlig dejlig vandretur

Skøn tur,kan varmt anbefales til vandreklubber,boede på Frøslev Kro,,ok første gang vi var der men... læs mere

Anmeldt d. 24. august 2020
Blomsterpigen
Fantastisk sted

Der er natur for alle, man kommer rigtig mange gange bagom folks matrikler. Der findes både... læs mere

Anmeldt d. 9. marts 2020
ClausH75
Padborg, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 9. marts 2020 fra mobile enheder

Der er natur for alle, man kommer rigtig mange gange bagom folks matrikler.
Der findes både vandposter og shelters

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, ClausH75
Anmeldt d. 8. januar 2020

Vi gik kun en den første del af denne tur, men sikke en skøn tur. Hvis man derudover sætter sig lidt ind i historien og de ting man kommer forbi, får man ekstra meget ud af turen. Næste gåtur er allerede planlagt.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Hans Peter L
Anmeldt d. 15. februar 2019

Gendarmstien, som fra midten af 1800 tallet tjente for de patruljerende gendarmer langs grænsen mellem Danmark og Tyskland er i dag bevaret som en usædvanlig vandrerute, som mange steder går hele nede i vandkanten ved Flensborg Fjord. Man kan vælge at gå dele af den, for ruten er for lang til at gå på én dag. Ruten er meget fint markeret. Den fortæller et stykke spændende Danmarkshistorie, og man kan gå den med en trykt guide og derved få mange oplysninger med om tildragelser på de enkelte steder på ruten, eller man kan gå den blot for at nyde den rekreative og naturmæssige oplevelse. Grænsegendarmerne var i funktion til helt op i 1950'erne.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, Lars M
Anmeldt d. 3. februar 2019 fra mobile enheder

Gik fra Sønderborg til Høruphav og tilbage igen og det var en meget fin tur, men skiltningen kunne ca halvvejs ha været lidt bedre

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, Flemming F
Anmeldt d. 7. november 2018

Sønderjylland er altid et besøg værd. Både byerne Sønderborg og Flensborg ligger smukt ved vandet og har mange flotte bygninger.

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, Leif4