MHC er et godt sted at holde ferie. Seviceniveauet er i top og personalet meget venlige.
Husene er fuldt udstyret efter danske normer og der er masser af ting at foretage sig, især hvis man rejser flere generationer som vi så mange gøre. Yderområderne er dog en smuler oversete hvad beplantning mm. angår.

Dato for ophold: september 2019
Tak, Tornan
Anmeldt d. 25. august 2019 fra mobile enheder

Vi kan varmt anbefale mellieha holiday centre - alt har været som det skulle og søde receptionister, super gode guider fra Dansk Folkeferie, og så ligger det i den smukkeste bugt.
Skal man til Malta, så tag herhen!
Vi kommer helt sikkert igen

Dato for ophold: august 2019
Tak, Lene K
Anmeldt d. 4. august 2019

Vi har besøgt Mellieha H.C. adskillige gange inden for det sidste par år, da vi nu begge er fuldtids pensionister, og vi holder meget af at komme dér - og har også bestilt plads fra November til over Nytår! Men jeg har bemærket at i hvert fald én har klaget over en løst-hængende køkkendør - og denne mangel anfører man naturligvis på en "mangel-liste", sammen med mangelfuldt fungerende lyspærer eller andre problemer, som man bringer op til Receptionen! Og så ankommer der rimeligt snart en normalt engelsk talende ansat, med en værktøjskasse, som efter bedste evne vil forsøge at udbedre manglerne. Da vi sidst var dér, var der problemer med en speciel lampe i husene, som man var udgået for reservedele til, så der gik nogle dage før den så også blev udskiftet. Når vi ankommer, så gennemgår jeg huset for umiddelbare fejl, som jeg så bringer op, til udbedring, i mit tilfælde normalt på Engelsk, da håndværkerne naturligvis er Engelsk-talende, og så undgår man kommunikations fejl! Ferieparken er jo også en stor arbejdsplads for de mange Maltesiske ansatte, selv om flere er tilflyttere udfra!
På marken ved siden af, er der også en hyggelig landmand, med eget lille udsalg i et åbent skur (Skuret er afmærket med et lille "Dannebrogsflag", i modsætning tiil det næsten sammenlignelige, Maltesiske Korsridderflag!) og en hønsegård, som leverer friske æg i god og stor kvalitet. Jeg plejer at medbringe de "tomme æggebakker", når jeg skal ned og købe nye æg, for der er tale om genbrug i denne forbindelse! Han har også frugt, marmelade, kartofler, tomater og rød- og hvidvin på flaske, indkøbt hos en lokal vin-dyrker på nærliggende Gozo, og uden hæmmende etiketter eller bandarole! Men de smager udmærket, efter vores mening!
Hvis han ikke lige er i nærheden, så er der på god Dansk vis en skål med penge, hvor i man kan betale og eventuelt tage byttepenge, hvis de medbragte mønter og sedler kke lige passer i størrelsen. Der er anført priser, naturligvis i EURO på de udstillede varer, så det er nemt at finde ud af!

Værelsestip: So vist nævnt andetsteds, så er de fjerneste huse de mest højtliggende, og med udsigt over bugten og omgivelserne.
Dato for ophold: april 2019
2  Tak, jyfi2016
Anmeldt d. 28. juni 2019 fra mobile enheder

Har du børn yngre end 10 år, så er dette sted et hit. Alt spiller, gode huset, pools, mad og fantastisk personale. Et sted børnene elsker, men der kan blive meget varmt i husene, så bestil aircondition, hvis du tager afsted i sommermånederne.

Dato for ophold: juni 2019
2  Tak, 4larse
Anmeldt d. 17. juni 2019

Har lige rejst en familie med 2 voksne og 2 børn. Feriehusene er glimrende med 2 gode værelser, stor stue, nyere badeværelse og god gårdhave samt tagterrasse. Rigtig gode senge på værelserne. TV signalet er ringe (men ok - man kan vel undvære tv en uge). Resortet er stort så det kan godt betale sig at betale for at vælge hus på forhånd. Så slipper du får at gå mange km til/fra poolen. Pool området er glimrende med en stor pool, og 2 børnepools. Der er også voksen afdeling hvis man ønsker ro. Køb IKKE all - inclusive hvis du normalt går lidt op i mad standarter. Maden har smagløs, og der findes glimrende restauranter i gå-afstand. Der findes et lille supermarked på stedet som har de mest almindelige ting man har behov for. Brugte det mest til at købe drikkevare. Alternativt findes et stort supermarked i Mellieha som nemt kan nås med bus (tager 5-10 min). Der er langt til Valletta. Jeg vil anbefale at booke privat transport gennem Drifters til ca. EUR 35 pr. vej. Valletta er ikke stor, men smuk og med en masse historie. Nede ved stranden kan man leje sin egen speedbåd til 7-8 personer. Koster EUR 165 og så kan man nemt sejle ud til den blå lagune. Langt bedre en turistudflugterne. Bedste restaurant i nærheden er One80 kitchen!

Dato for ophold: juni 2019
Tak, mroessell