“Moules Frites uhmmm lækkert”
Anmeldelse af Niels Bugges Kro

Niels Bugges Kro
nr. 6 af 87 Restauranter i Viborg
Køkkener: Fransk
Velegnet til: Særlige lejligheder, Forretningsmøder, Romantisk
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Levering, Reservationer
Beskrivelse: Niels Bugge’s Kro er kendt vidt omkring for en vellykket forening af det bedste i dansk og klassik fransk madtradition. Grundlaget er altid førsteklasses råvarer indkøbt efter årstiden. Kroen er gennem årene blevet vedligeholdt og restaureret med nænsom hånd - og med stor respekt for stedet og historien. Uanset årstiden er naturen omkring Niels Bugge’s Kro altid en oplevelse for sjæl og legeme. Såvel om foråret når bøgen springer ud og alting grønnes - som om efteråret hvor skoven inviterer til en rask løvfaldstur. Restauranten er indrettet i hyggelige lokaler i den gamle krobygning. Stedets atmosfære præger lokalerne, og danner en idéel og hyggelig ramme, hvad enten der er tale om en forretningsmiddag, familie-komsammen, bryllup, konfirmation eller en candlelight-dinner for to. Restauranten på Niels Bugges Kro åbner alle dage kl. 12.00. Køkkenet lukker kl. 21.00. Søndag kl. 17.00 Køkkenchef Benjamin Hylleberg Andersen
Anmeldt 7. juli 2016

Fars food som kører hver onsdag og som skal bestilles havde lækker Moules Frites på menuen med en super dejlig Aioli. Flotte og meget velsmagende muslinger hertil rustikke frites med en dejlig hjemmelavet Aioli. Super betjening med et glimt i øjet og god information om maden og vinen vi valgte til.

Dato for besøg: juli 2016
Tak, MHolmer

Anmeldt 3. juli 2016 fra mobile enheder

Sikke en perle ved Hald Hovedgaard. Fik den lækreste og smagfulde mad og sød betjening.
Der er en ting på menuen men under den vælter det med smagsoplevelser. Kan varmt anbefales .

Dato for besøg: juli 2016
Tak, 980birgitteh
Anmeldt 28. juni 2016 fra mobile enheder

Efter vi begge var kommet hjem fra en hektisk og travl tirsdag valgte vi at tage en tur til Niels Bugges kro
Imødekommende velkomst og dejlig betjening. Små overraskelser og dejlig vejledning i vin og mad. Jeg fik den bedste forret i form af torsk (som jeg ellers ikke bryder mig om) og fruen fik fantastiske blåmuslinger med frygtelig god alioli. Uforglemmelig kalveculotte, som leverede en oplevelse helt uden for nummer. Smagfuld og saftig og grillet med noget godt på ydersiden. Små baby gulerødder, ærtespirer og pure og nye kartofler
Glemte jeg at sige at betjeningen var excelent
Det blev en herlig tirsdag!

Dato for besøg: juni 2016
Tak, 397nielsr
Anmeldt 16. maj 2016

Dette er egentligt skrevet om hotellet men jeg kan stort set sige det samme om Kroen: Usædvanlig veltilberedt middag. Overraskende højt niveau. Dejlig uhøjtideligt og alligevel så der ikke var tvivl om at dette er et af landets absolutte gourmetperler. Bør besøges af alle foodies. Maden er ikke grunden til at der ikke hænger Michelin stjerner ned fra loftet. Tjenerne er uuddannede men kvalificerede, vinkortet kunne være større men jeg manglede intet, øludvalget kunne have indeholdt mere variation og måske have haft et par Hornbeer eller lignende (en hvedeøl ville også have været fin).
En oplevelse i særklasse, Kokken Peter Madsen besidder et sjældent talent!

Derudover var der elegant lavet alternativer til allergener med stor flexibilitet.

Dato for besøg: maj 2016
Tak, Sarah M
Anmeldt 31. marts 2016 fra mobile enheder

God oplevelse med rigtig god mad. Hyggeligt værelse men sengene i vores værelse knirkende ekstremt meget

Dato for besøg: marts 2016
1  Tak, svendkrongaardh

Rejsende, der kiggede på Niels Bugges Kro, kiggede også på

Har du været i Niels Bugges Kro? Fortæl om dine oplevelser!