Fantastisk historisk kro

christinacE4936BC
Esbjerg, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 8. oktober 2019 fra mobile enheder

Denne kro er et besøg værd. Ikke kun for madens skyld, men ligeså meget for at opleve en kro, der er fyldt med gamle billeder (såvel royale som historiske billeder) og andet spændende.
Kroen har en forkærlighed for det militærhistoriske, især da der ved kroen for mange år siden, blev udkæmpet et drabeligt slag, med også en kærlighed til de danske soldater og andre, der har været udsendt i fredsskabende eller fredsbevarende missioner i alverden brændpunkter.

For at starte med Krofatter og Kromutter, så er det et par hjertevarme mennesker som tager varmt og hjerteligt imod alle uagtet om man er af royal blod eller arbejderklassen.
Krofatter er altid klar med en historie eller flere om såvel kroens historie som egne oplevelser. Han glemmer ofte tid og sted når stemmen er varmet op, og her må kromutter så træde til, og på en kærlig måde, minde ham om at gæsterne altså skal til at spise.
Maden vi fik var der rigeligt af (vi var 11 personer) og kunne have mættet et helt kompagni soldater. Vi fik en velsmagende biksemad med spejlæg og alt hvad hjertet begærer af tilbehør.

Efter frokosten viste Krofatter rundt på kroen (garneret med sjove historier og anekdoter) og efterfølgende viste han rundt i den mindelund som Krofatter og Kromutter havde etableret i Krohaven.
Her fandtes mindesten og mindetavler over alle de dansker der gav den ypperste pris i fredens tjeneste, ligesom der var opstillet såvel kampvogne, kanon, flyvinge m.m. som minde om de missioner danske mænd og kvinder har deltaget i gennem tiden.

Kommer vejen forbi Rindsholm, så slå et smut forbi kroen uanset om man vil spise eller blot ære de danskere som gav deres liv for freden igennem tiden.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Hornum
Anmeldt d. 13. november 2018 fra mobile enheder

Fik laks til forret fisken smagte gammel. Fik bøf til hovedret maden var købt i Brugsen det var knorr sovs og købe pomfritter samt bøffen var af så ringe kvalitet at jeg ik ville fodre min hund med det. Konen fik dyrevildt til forret som igen smagte gammelt og wiener med friture til føj.. og så lugter der faktisk en smugle indelukket eller af tis i kro stuen. Vi kommer der aldrig igen

Dato for oplevelse: november 2018
Tak, 499larsh
Anmeldt d. 7. oktober 2018 fra mobile enheder

En super hyggelig kro i dejlige omgivelser. Vi nød en lækker frokost (WOW, måske Danmarks bedste wienerschnitzel) og havde en fin overnatning i historiske omgivelser. Morgenmaden var skøn, kaffen god og værterne ualmindelig søde, fortællende og engagerede. Lidt ærgerligt at der var enkeltsenge. Ellers et dejligt ophold vi helt sikkert vil anbefale!

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, christinacE4936BC
Anmeldt d. 8. juni 2018

Rigtig god dansk mad. Super god service og rigtig godt personale. Det er super hyggeligt med en masse historie.

Dato for oplevelse: juni 2018
Tak, Olivia K
Anmeldt d. 5. december 2017 fra mobile enheder

Vi forventede god gammeldags mad, der var lavet med kærlighed...
Vi blev slemt skuffet! Til forret fik vi begge rejecocktail. Det var ikke andet end nogen få tørre reje serveret på lidt kedeligt icebergsalat. Jeg forstår simpelthen ikke at man selv vil være det bekendt.
Min kæreste fik stegt flæsk, det var nærmere friturestegt flæsk. Det var meget tørt flæsk. Og min wienerschnitzel var mere panering end kød. Og de smørstegte kartofler var varme med knap nok stegte.
Træls oplevelse! Vi kommer ikke igen!!!

Dato for oplevelse: december 2017
Tak, 822rubene