Åben i dag: 11.00 - 16.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Skovgaard Museet
fra 53,28 $
Anmeldt d. 28. oktober 2019

Vi kom under vores Viborg-besøg til Skovgaard Museet, som imidlertid var lukket på grund af udskiftning af udstilling.
På Museets hjemmeside var der ikke givet meddelelse om lukningen. Der var kun oplysning om sidste års lukkeperioder.
Det er ikke godt, når der ikke er orden på den slags.

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, LN1946
Anmeldt d. 11. juni 2019 fra mobile enheder

I det gamle rådhus fra 1728 finder man denne lille perle af et museum med hele historien om kunstnerfamilien Skovgård og mange af deres værker samt særudstillinger, pt. en finudstilling Guld og grønne skove med lån fra Ordrupgård- bl.a. 10-11 malerier af Vilhelm Hammershøi .Husk at se kælderen med fine keramiske værker af Skovgård samt Thorvald Bindesbøll. Der er en fin lille butik i forbindelse med billetsalget.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Birte L
Anmeldt d. 18. februar 2019

Museet ligger lige ved siden af Domkirken og viser hele Skovgaardfamiliens historie. Der er lagt vægt på Joachim Skovgaards arbejder, men den viser også hele familien store betydning inden for keramik og malerkunst.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, Jørn M
Anmeldt d. 6. november 2018

Museet er ikke stort, men formår at vise en fin samling af Peter Skovgaards og hans tre børns kunst foruden et område med skiftende særudstillinger, der ofte har en ret god kvalitet.

Dato for oplevelse: september 2018
Tak, kim B
Anmeldt d. 3. september 2018

Selve museet er på 3 etager - i gamle, velholdte, stilfulde lokaler. Vi var der i forbindelse med udstillingen "Niels Skovgaard" som er der til d. 6. januar 2019. En glimrende og interessant udstilling. Det er LIDT dyrt - 80 kr. for voksne - men udstillingerne er sædvanligvis spændende og gennemarbejdede.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, Thorell
amvill, Direktør hos Skovgaard Museet, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 6. september 2018

Kære Thorell,
Tak for din fine anmeldelse af museet, den er vi glade for. Vores entrepris er 60kr pr person, så vi håber ikke, at du har betalt 80kr.
Mvh
Skovgaard Museet