pia
Holstebro, Danmark

Frokost

4,0 ud af 5 boblerAnmeldt 4. apr. 2023
En hyggelig kro i naturomgivelser. Vi fik en luksus stjerneskud, som var rigtig god. Alt var lavet fra bunden, den smagte godt. En fik en frokosttallerken med forskellige retter, som også smagte godt. Betjeningen kunne have været mere ren, men kommer gerne igen.
Dato for ophold: april 2023
Problemer med denne anmeldelse?
  • Algotels
6.8 km fra Kongenshus Kro & Hotel
Pool
Vis flere hoteller i Viborg
Anmeldt d. 9. februar 2023

Vi var på Koongenshus kro og fik et RIGTIG stjerneskud. Det er nok det flotteste stjerneskud, jeg har fået. Det indeholde ALT 2 stegte filletter en kogt ( glemmes mangesteder) laks, rejer, aspages og megen pynt - VIRKELIG flot og velsmagende!!!

Dato for ophold: februar 2023
Tak, ole h
Anmeldt d. 8. december 2022 fra mobile enheder

Vi blev mødt ned stor venlighed, og den bedste service af et utroligt imødekommende personale.
Maden var helt i top.

Værelset i en lav bagbygning, var dog ikke egnet i vinter sæsonen, der var et meget fugtigt indeklima,

Dato for ophold: december 2022
Tak, nulleholm
Anmeldt d. 13. oktober 2021

Med få ændringer kan et ophold gå fra at være udmærket til at være særdeles fint.
Maden var 6-retters såkaldt 3-serveringsinddelt. Hvert ægtepar får to tallerkner og må så selv dele hver tallerken i to. Omstændeligt og endda kun med egen kniv og gaffel. Forretten var carpaccio og laks, der smagte godt og friskt. Men den kunne lige så godt være blevet serveret på to tallerkner til hver.
Det samme med den yderst veltillavede dessert. Igen to tallerkner, der skulle deles; vi fik heller ikke denne gang bestik til hjælp, men måtte klare os med en teske og en kagegaffel. Så er det ikke let at dele is og frugter! Smagen fejlede intet!
Hovedretten indimellem var så - overraskende nok - to tallerkner til hver. Først et kyllingelår, siden en bøf af ungkvæg. For meget kylling uden smag og for lidt ungkvæg med smag.
Så vær venlig at gå tilbage til den gode, gamle seks-retters menu, for maden kan sagtens tåle det. Den er veltilberedt og velsmagende, og den unge servitrice, der var alene om restaurantens 17 gæster, klarede det med bravour, venlighed og smil på læben. Også selv om hun ikke kendte noget til de tre glas vin, der var med i serveringen. Hun kunne måske godt have fået at vide, hvilken vin vi skulle drikke.
PS. Før middagen fik vi en fin aperitif med dertil hørende kartoffelchips, hvilket lyder en anelse ordinært. Men de var hjemmelavede, syletynde og med enorm smag.

Værelset var med tynde vægge, og vi kunne faktisk høre, hvad naboerne snakkede om. Den går ikke i vore dage! Naboværelset havde ikke to ordentlige stole og bord, som vi havde. Rent og pænt. Badeværelset havde en dejlig stor brusekabine med termostat, mens håndvasken ikke havde termostat. Som på så mange andre steder manglede der hyldeplads til toilettaske, barbermaskine, tandbørster, tøj plus til det, man ellers lige står og bruger her. Jeg aner ikke, hvorfor et stort antal af de danske hoteller sparer på hyldepladsen på badeværelserne. Er der én, der ved det?
Fjernsynet på værelset kunne kun tage DR1, 2 og Ramasjang. Lidt fattigt.
Til gengæld var internettet uovertruffet med fin hastighed.
Søvnen var upåklagelig, ingen støj udefra, hvor hotellet ligger så fint midt i 12 km2 hede.

Morgenmaden var lidt sparsom, og æggene var for bløde. For meget hvidt brød - og vi manglede æggestand med bacon og pølse.

Vi savnede måske også en fællesstue, hvor vi kunne have hygget os med kaffe og avec; det charmerende museum for enden af bygningen kunne godt have et par borde med stole sat op til det formål.

Den er på nippet til at få fire vurderingsstjerner, men værelsets tynde vægge trækker gevaldigt ned. Modsat skal der ikke meget til, før den seks-retters menu alligevel trækker folk til.

Dato for ophold: oktober 2021
Tak, 43finnjean
Anmeldt d. 5. marts 2018

Vi holdt personale kursus på stedet i februar. Det var en meget positiv oplevelse. Servicen var personlig og opmærksom. Både frokost, aften og morgenmad var på et højt håndværksmæssigt niveau med gode sæsonråvarer. Værelserne var enkle, men meget rene og pæne. Placeringen ved heden med dets istidslandslandskab indbyder til gåture og naturoplevelser. Kongenshus Kro og hotel er en rejse værd.

Dato for ophold: februar 2018
  • Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
Tak, andersh641
Anmeldt d. 20. november 2017

Skal du/i holde fest skal vejen helt klart gå forbi Kongenshus Kro. Var til fødselsdag med familien, det var en total perfekt oplevelse. Maden var til et stort 10 tal. Der var nok af alt og det som manglede, til flød helt automatisk. Jeg vil helt klart også forbi og prøve menukortet i krostuen.

Værelsestip: Så ikke værelserne og kan derfor ikke vurdere disse.
Dato for ophold: november 2017
1  Tak, Gert S