Min kæreste og jeg var d. 14.04.23 på Restaurant Rod i Viborg, som vi havde fået anbefalet, og vi havde glædet os til en god aften.
Desværre varede vores aften ved jer kun en time. Min kæreste bestiller tatar til forret, og jeg bestiller indbagte tigerrejer. Da vi får vores forretter, begynder tjeneren at præsentere jeres signaturmenu, men retter så sig selv, da hun er halvt inde i præsentationen. Min kæreste finder flere store sener i hans tatar, hvilket er meget uappetitligt. Min forret er anrettet som en rigtig 90’er menu og mangler generelt smag.
Da vores Bøf Wellington kommer, spiser vi kun to bidder, samt tager lidt kartofler over på vores tallerken, førend vi opdager at kødet er råt, og kartoflerne er nærmest kolde. Vi forholder tjeneren til at kødet er råt. Jeg er gravid, så jeg vil på ingen måde spise af det. Graviditeten har vi forholdt tjeneren til, idet vi bestiller. Tjeneren fortæller os, at den kan komme ud i køkkenet igen og blive stegt på panden. Det er vi selvfølgelig ikke interesseret i, da en Wellington ikke skal på panden og slet ikke, når man betaler 338 kr. pr. mand for det. Desuden var butterdejen omkring Wellingstonen helt blød og smattet, og slet ikke sprød, som den burde være. Vi fortæller hende, at vi kun ønsker at betale for forret og drikkevarer, da det simpelthen er under al kritik at få denne servering. Der kommer så en ny tjener og fortæller os, at det ikke kan lade sig gøre, da vi jo har fået vores servering. Han vil gerne tage den med ud i køkkenet igen, hvilket vi simpelthen ikke er interesseret i på dette tidspunkt. Vi har mistet appetitten fuldstændig efter forretten og det rå kød til hovedret. Vi beder om regningen, som er på 1080 kr., som vi betaler og forlader jeres restaurant.
Jeg er så sur og skuffet over denne aften ved jer, som jeg umiddelbart ikke tænker lever op til de standarder, som I forsøger at efterleve som en gastronomisk restaurant.
Jeg vil absolut ikke anbefale en aften på Rod, da maden og oplevelsen slet ikke lever op til deres priser, samt deres egen beskrivelse af deres restaurant. Jeg har skrevet om min oplevelse til restauranten to gange på mail, men de har ikke vendt tilbage.