Jeg havde set frem til at opleve Thon Partner Hotel Høje Taastrup, især fordi jeg tidligere har haft gode ophold på Thon-hoteller i Norge. Men hold nu op, det her sted var en skuffelse af dimensioner!
Lad mig starte med indretningen. Det føltes som at træde ind i en tidsmaskine til et nedslidt motel fra 90'erne. Gulvtæppet havde pletter, som om det havde været åsted for en krimiundersøgelse, og armaturet i badeværelset var så defekt, at jeg måtte jonglere for at vaske hænderne.
Rengøring? Hvilken rengøring? Det blev der i hvert fald ikke brugt tid på mellem nætterne. Værelset var støvet, og dørene og karmene var i en tilstand, der fik dem til at ligne rekvisitter fra en gyserfilm.
Og så til det elektriske mareridt: Ingen stik ved skrivebordet eller sengen. Så jeg endte med at lade min telefon op fra gulvet. Ja, du læste rigtigt, gulvet!
Nu til sengen... eller skal vi kalde det en torturbænk? Hver gang jeg vendte mig, lød det som et symfoniorkester af knirkende fjedre, og dynerne var tyndere end mine gamle viskestykker.
Morgenmaden? Lad os bare sige, at den var så smagsløs, at den ville få et glas vand til at smage som gourmetmad. Og maden blev aldrig fyldt op, så det var lidt som en skattejagt uden skat.
Men hey, der er gratis parkering! Og du behøver ikke sætte et vækkeur, for toget tager sig af det. Med en køreplan så pakket som denne, får du al den naturlige vækning, du kunne ønske dig. Tænk på det som hotellets egen version af en "væk med toget" service. Alt fra intercity-tog til regionaltog sørger for, at din søvn bliver så fragmenteret som muligt.
Så ja, jeg er skuffet. Og nej, jeg kontaktede ikke receptionen eller bad om teknikerhjælp. Hvad skulle det nytte? Værelset var allerede en katastrofezone, og jeg tvivler på, at de har en tidsmaskine gemt væk til at bringe det tilbage til en acceptabel standard.
Så Thon-kæden, I har virkelig skudt jer selv i foden med dette hotel. Det er en skændsel mod resten af jeres ellers fine kæde.