Fin oplevelse

Fin tur med familien, masser af plads alle steder, ude og inde. Håndsprit står overalt, rigtig fine... læs mere

dezmoberg
fra mobile enheder
Sjov og lærerig park

God familieattraktion med mange primitive men sjove aktiviteter. Mulighed for at tilegne sin viden... læs mere

andersevendorffs
Hedensted, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 9. juli 2020

Jeg har fyldt Naturkrafts fødsel fra den spæde start i 2013 og frem til åbningen her i 2020. Og nu skulle det være. Indrømmet, jeg havde mine forbehold, for hvordan ville Naturkraft give nye naturoplevelser, som ikke ville klares med en tur til havet eller i skoven. Men det slipper parken nu ganske godt fra.
Sønnen på 9 år hyggede sig med de fem udvalgte ekspeditioner og er stolt af sine badger. Men det kræver, at du aktivt deltager og fx bemærker de mange forskellige typer natur, du bevæger dig rundt i.
Vi var der i over fem timer og jeg kan ikke sige, vi oplevede det hele. Derfor valgte vi også at bytte dagsbilletterne til et årskort ved udgangen. For vi er spændte på hvordan området vokser til i løbet af de kommende år. Jeg tænker også, at der var begrænsninger i aktiviteterne pga COVID-19, så der kommer mere gang i formidlingen fx med hot-spot eller time-event.
Med mindre du har en PhD I natur mv burde du tage hjem fra Naturkraft med ny viden.

Tak, EMONO5
Anmeldt d. 7. juli 2020 fra mobile enheder

Efter vores besøg i dag var vi lidt forvirrede: Hvad var egentlig formålet med parken? Eftersom Naturkraft ikke var omfattet af 50% rabat på entré ligesom andre museums- og formidlingssteder, må de jo kategoriseres som en forlystelsespark.
Ok, en vindturbine, en lille svævebane og nogle plastic bobslæder udgør forlystelserne. Svævebanen findes på nærliggende skovlegeplads, og at blive blæst igennem med 18 m/s kræver blot en tur nærmeste Vesterhav strand i blæsevejr. Alt sammen gratis...

Ikke en forlystelses- eller oplevelsespark?
Så må det jo være formidling om naturens kræfter... Denne formidling sker via en masse trykte plancher og træsnit. Come on, dette er 2020! Måske burde man søge konsulent bistand hos Moesgård Museum eller Strandingsmuseet Thorsminde?

At der er investeret 300 mio i dette projekt virker ubegribeligt.
Ærgerligt. Temaet og konceptet er fint og meget oppe i tiden- men hold op det er lidt for en høj indgangspris (vi var 4 personer).

PS. Husk at stille sulten hjemmefra, med mindre du er vegetar, eller vil betale en ublu merpris for skinke på pizzaen, eller kød i burgeren.

Øllen er god!

3  Tak, Mosj63
Anmeldt d. 3. juli 2020

Det er ikke pengene værd...
Det er bedre at tage ud til et gratis naturcenter end tage i naturkraft. Forlystelserne er få og triste og børnene er meget skuffet. Prøv at søge på deres hjemmeside og se de få og kedelige forlystelser. Hvis i ønsker at opleve naturen så tag derud fremfor at betale for et kunstigt skabt anlæg.

4  Tak, Henrik m
Anmeldt d. 3. juli 2020 fra mobile enheder

Virkelig flot sted for hele familien. Super service minded personale. Mange gode aktiviteter og interessante ekspeditioner. Bestemt et besøg værd.

Tak, Greven1979
Anmeldt d. 2. juli 2020 fra mobile enheder

Vi havde glædet os til en hel dag på naturkraft, men blev virkelig skuffet.
Vi betalte en pæn indgangspris, for en meget dårlig oplevelse.
Overalt mødte vi uengageret teenagere, som skulle forestå at være hjælpsomme i forhold til naturkrafts aktiviteter.
Her kan bl.a nævnes at vi skulle kigge nærmere på biodiversitet, men den ansatte anede ikke hvad ordet betød. Og kunne ikke hjælpe med de forskellige arter, så ungerne vi havde med, fik intet ud af oplevelsen.
Derudover skulle vi kælke, men da vi undrede os over konceptet, blev vi mødt med “vi er ikke så mange på arbejde, så det her har vi ikke lige nået at få styr på?”..
Overalt hvor vi var, oplevede vi at naturkraft var ufærdigt og at medarbejderne dårligt vidste hvad de lavede.
Det kunne have været en super fed oplevelse, for stedet er virkelig interessant, men det hele var ufærdigt. Havde man så fx kun betalt halv pris, fordi stedet ikke var 100% færdigt, så havde man været forberedt på ikke at få det fulde udbytte af turen.
Virkelig trist tur.

2  Tak, Annasmvs