Sikke en dejlig kirke.

Vi havde et spændende og rart besøg i denne kirke. Vi havde stor glæde af at se og læse materialet... læs mere

Anmeldt d. 9. november 2019
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder
Flot gammel kirke

Sankt Michaelis kirke er en rigtig flot gammel kirke. Den har været brændt i 1950'erne og derefter... læs mere

Anmeldt d. 16. januar 2019
ThomasN1229
Ebberup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 9. november 2019 fra mobile enheder

Vi havde et spændende og rart besøg i denne kirke.
Vi havde stor glæde af at se og læse materialet i særskilt lokale, hvor kirkens historie blev fortalt. Man forstår bedre, hvorfor duften af nyt er overalt i kirken.
Historien før og efter branden og før og efter genopbygningen af kirken.
Var særlig optaget af døbefonten og de smukke kirkebænke.
De, der synes godt om bænkene også og i det hele taget møbler i nyt kirkerum kan måske glæde sig over at se Sct. Clemens Badehus, Aarhus Ø, som er en del af Århus Domkirke.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 16. januar 2019 fra mobile enheder

Sankt Michaelis kirke er en rigtig flot gammel kirke. Den har været brændt i 1950'erne og derefter restureret.

Dato for oplevelse: januar 2019
Tak, ThomasN1229
Anmeldt d. 6. maj 2017

Sct. Michaelis Kirke er en af Fredericias smukke gamle kirker og absolut et besøg værd.
Ud over det er der gospel workshops, hvis man er interesseret i det.

Dato for oplevelse: juni 2016
Tak, AnnKvalvig
Anmeldt d. 15. december 2015

Det er en stor oplevelse hver gang man besøger kirken, enten det er til en gudstjeneste eller til højmesse, især er Peter Østergaard en præst i særklasse. Han er en levende fortæller/prædikant med mange finurlige indgange til dagens tekst, "desværre" har han fået et embede på Fyn, så den 6. december var hans afskedsgudstjeneste. Vi vil komme til at savne "vores garnisionspræst, men vil alligevel ønske ham held og lykke på Fyn.

Dato for oplevelse: december 2015
Tak, Frank Ø
Anmeldt d. 9. juli 2015

en smuk gammel kirke der er værd at kigge forbi, den har fået lov til at blive ved med at bibeholde sit gamle islæt, synd der tit bliver lavet om på det når der bliver renoveret.

Dato for oplevelse: december 2014
Tak, Cecilie G