Anmeldt 14. marts 2018

Utroligt smukt og roligt sted med super betjening og skøn mad med en formidabel udsigt fra restauranten og cafeen. Værelserne i Skovly er skønne, store og harmonisk møbleret . Flot udsigt ved 1. og 2. sals valg mod vest. En extra oplevelse er tunnel og terrænelevator dertil.

Værelsestip: Skovly værelse mod vest 2. sal
Overnattede: februar 2018, rejste med familie
Anmeldelsen er indsamlet i samarbejde med hotellet
Tak, Birgitte N
Majbritt L, Reception souschef hos Hotel Koldingfjord, svarede på denne anmeldelseSvarede 27. marts 2018

Kære Birgitte N,

Vi takker dig for denne fine anmeldelse. Hotel Koldingfjord ligger 7-10 minutters kørsel til Kolding centrum, og alligevel formår hotellet at ligge i rolige naturskønne omgivelser. Tager man en gåtur på stierne omkring hotellet kan man nyde godt af lyden fra vandet samt fuglekvidren i trætoppene, specielt nu her hvor vi går foråret i møde. Dette er med til at give rig mulighed for at få et afslappende afbræk fra hverdagen. Vi er glade for, at I har haft et dejligt ophold og har følt jer velkommen.
Vi vil med glæde byde jer hjerteligt velkommen en anden gang.
Med venlig hilsen Majbritt Larsen, souschef i receptionen

Anmeldt 14. marts 2018

Er kommet på hotellet gennem flere år, både som privat gæst og kom konsulent med kursushold. Og begge roller udfylder hotellet på topniveau. Største aktiv er de fysiske rammer, der er overdådige både ude og inde, storslået natur og arkitektur samt en indretning med klassisk design - med et glimt i øjet. Besøg fx dametoilettet på konferencegangen og hils på den lokale tæppetisser :-) Men disse rammer understøttes af enestående service fra et smilende personale - stærkest i reception og konferenceområdet. Restauranten rammer ikke altid skiven. I restaurant er service og nærvær meget skiftende - klart bedst ved morgenmad og frokost. Nogle gange flot appetitvækkende præsentation af aftenmenu, andre gange "kastes" tallerkerner med dejlig mad rundt i hast uden et ord i medgift.
Som konsulent er de yderst betænksomme, forstår hvad man har behov for - og navnlig IKKE behov for - af info ved opstart og dagsgennemgang, og man får altid en sød hilsen ved højtiderne.
Pausebuffet i konferenceområdet er god, varieret og med sunde valgmuligheder. Fin afrunding med snack, kaffe/te og vand som take away ved afrejse.

• Overnattede: marts 2018, rejste i forbindelse med forretninger
Tak, Lenskjold

Kære Lenskjold,

Mange tak for din positive feed back både som privat gæst og som konference gæst, det betyder meget for os, og vi sætter stor pris på at du har givet dig tid til at sætte ord på dine oplevelser hos os. Samtidig er vi glade for, at du har et godt helhedsindtryk. Både personale samt gæster skal have det godt, og derfor er det dejligt at høre, at målsætningen om en god atmosfære også har et positiv effekt på vores gæster. Vi er rigtige glade for, at du har oplevet vores vedkommende personlige service, hvor vi tilstræber altid at møde vores gæster i øjenhøjde og finde frem til den enkelte gæsts behov.

Vi er meget privilegeret at have så fantastiske rammer, natur, arkitektur samt moderne design. F.eks. vidste du at vores imponerende bygninger blev oprindeligt opført som Danmarks første julemærkesanatorium i perioden 1907-1911? Du har garanteret også besøgt vores underjordiske tunnel hvor man kan dykke endnu mere ned i historien. Ellers er det helt sikker et besøg værd ved lejlighed. Det er dejligt at du ønsker at vende tilbage til os gang på gang, og du er altid hjertelig velkommen på Hotel Koldingfjord.

Med venlig hilsen Majbritt

Anmeldt 14. marts 2018

Vi glædede os til endnu en skøn elevaften, men blev desværre skuffede i forhold til sidste års oplevelse. Præsentation af menuen var ikke en festmiddag værdig, og de dertil altfor søde drikkevarer, som var en blandning af øl og sød vin skuffede. Udgaven af tatar var decideret uspiselig, hvilket ellers er en ret vi er ret glade for. Eneste ret som fortjener ros var udgaven af østers som var virkelig lækker. Selve hotelopholdet er jo som altid dejligt med skønne værelser og morgenmad var perfekt.

Overnattede: februar 2018, rejste som par
Anmeldelsen er indsamlet i samarbejde med hotellet
Tak, leneheintz
Majbritt L, Reception souschef hos Hotel Koldingfjord, svarede på denne anmeldelseSvarede 21. marts 2018

Kære Leneheintz

Tak for din konstruktive tilbagemelding på vores årlige elevaften på Hotel Koldingfjord.
Vi værdsætter din tilbagemelding på menuen, samt på drikkevarer, som jeg vil give videre til vores elever.
Dejligt at selve hotelopholdet og morgenbuffet levede op til Jeres forventninger.
Jeg håber, at I fortsat har lyst til at besøge os i fremtiden, og det vil glæde mig at kunne byde Jer velkommen igen.
Med venlig hilsen Majbritt Larsen, Reception souschef

Anmeldt 13. marts 2018

Jeg var en del af et selskab som skulle spise og overnatte på KoldingFjord i februar måned.

Jeg kan ikke tåle kød og spiser derfor kun fisk, og var utrolig glædelig overrasket over at høre, at det ikke var en hindring at lave en særlig menu til mig. Kæmpe ros for det!!

Desværre blev jeg en anelse skuffet. Forretten til de andre i selskabet var carpaccio.
Tjenerne havde åbenbart travlt, for hele 4 tjenere kom og vil give mig kød og jeg måtte igen og igen venligt påpege at jeg skulle have fisk, hvilket jeg endelig fik, et godt stykke tid efter de andre havde fået deres.
Desværre var tjeneren så hurtig, at hun satte tallerknen og gik igen, så jeg fik aldrig præsenteret maden. Jeg kunne se det var laks, men resten anede jeg ikke hvad var. Jeg pointerede det overfor en tjener, der vil tjekke og vende tilbage. Dette skete dog aldrig. Forretten var ikke noget at skrive hjem om smagsmæssigt.

Til hovedret fik jeg samme tilbehør som andre, dog med særlig sauce og kødet var erstattet af lækker fisk. Her fik jeg så min ret længe før resten af bordet fik deres.
Fisken smagte og fungerede godt. Her måtte jeg dog også tre gange spørge, før jeg kunne få at vide hvilken fisk det var.
Jeg fik hvidvin dertil, den samme som de andre fik til forretten. Men da forretten var kød, passede vinen på ingen måde til fisken, hverken min forret eller hovedret. Endda i sådan grad, at jeg endte med at drikke vand til i stedet.

Jeg er taknemlig over at det var muligt at imødekomme muligheden for at få fisk, og jeg ved også tjenerne havde travlt. Men det var en rigtig trist oplevelse med den service, og forretten var jeg ikke begejstret for.

Værelserne er fine og ret store.
Ros til rengøringspersonalet for et godt rent værelse og generelt rent hotel.

Jeg var et par gange i receptionen for at spørge til bl.a. hvornår check ud senest var og hvor morgenmaden blev serveret. Jeg blev mødt af en semi-vrissen receptionist, der virkede irriteret over spørgsmålene, og svarede med et nedladende tonefald.

Generelt set er hotellet rent, flot og med natur der fuldstændig fantastisk.
De andre gæster fortalte at deres mad var lækkert, og jeg fik også en god hovedret, men skuffende forret.

Det der skuffede mest var servicen. Både i receptionen og i restauranten. Jeg ved der var travlt og flere selskaber den weekend, og jeg kan til dels godt forstå det kunne smutte under middagen.

Desværre efterlod det mig med en ærgelig følelse og jeg har egentlig ikke lyst til at vende tilbage dertil.

• Overnattede: februar 2018, rejste som par
Tak, Fru_N_Lund
Peder M, Direktør hos Hotel Koldingfjord, svarede på denne anmeldelseSvarede 14. marts 2018

Kære Fru_N_Lund
Tak for din konstruktive tilbagemelding på jeres ophold på Hotel Koldingfjord. Vi arbejder kontinuerligt på udvikling af vores service og derfor værdsætter vi din tilbagemelding vedr. servicen i restauranten og receptionen.
Jeg står meget gerne til rådighed for en yderligere dialog på mail pm@koldingfjord.dk
Med venlig hilsen Peder J. Madsen, adm. direktør

Anmeldt 18. februar 2018 fra mobile enheder

Dette var ikke vores første besøg på Hotel Koldingfjord og bliver i hvert fald ikke det sidste! Første besøg var familietur med to børn på 4 og 6 år. Vi fik rigtig lækker værelser i hovedbygningen med fjordudsigt: to dobbelte værelser med åben dør imellem. Morgenmads buffeten er rigtig lækker og personale yderst venlige. Denne gang var det ren afslapning for mor og far. Igen fik vi et super lækkert værelse, denne gang i Skovly. Man føler sig næsten som en 'berømthed' at gå op af den røde løber til glaselevatoren og den fantastisk smukke udsigt. Vi kommer igen

Overnattede: februar 2018, rejste som par
2  Tak, Heidi J

Kære Heidi J
Tak for din positive tilbagemelding på jeres ophold på Hotel Koldingfjord. Det glæder mine kolleger og jeg, at I havde en god oplevelse hos os.
Jeg kan anbefale, at I tilmelder jer vores nyhedsbrev, samt evt. nyhedsbreve fra Koldinghus og Trapholt, der løbende vil holde jer opdateret på nye spændende oplevelser i Kolding.
Med venlig hilsen og på gensyn, Peder J. Madsen, adm. direktør