“Fantastisk mad”

nr. 21 af 139 Restauranter i Kolding
Prisklasse: 14 US$ - 69 US$
Køkkener: Dansk
Spisemuligheder: Morgenmad, Reservationer
Beskrivelse: Den Blå Cafe er Koldings ældste cafe. Konceptet er enkelt! Gode råvarer fra det danske og franske land, casual stemning og service inspireret af det franske.
Anmeldt 3. maj 2022 fra mobile enheder

Muligvis den bedste burger og de bedste pommes frites, vi nogensinde har fået. Hjælpsom betjening og skønt udendørs siddeareal. Vi kommer helt sikkert igen!

Dato for besøg: april 2022
Tak, 238majaj

Anmeldt 5. marts 2022 fra mobile enheder

Fantastisk mad og service
Super lækker mad lavet af gode råvarer. Opmærksom og venlig service. Vi kommer helt sikkert igen - hvis turen går til Kolding

Ps god ide at reservere bord - da mange gik forgæves

Dato for besøg: marts 2022
Tak, Mplj68719902
Anmeldt 25. februar 2022 fra mobile enheder

Virkelig en lækker tre-retters menu med lækre gode råvarer i top kvalitet. Super betjening og meget sød og venlig servitrice. Hyggelig café og god stemning og godt besøgt på en torsdag. Klar anbefaling fra os.

Dato for besøg: februar 2022
Tak, LeneBoeltP
Anmeldt 5. februar 2022 fra mobile enheder

Det startede ellers så godt med den flinke servitrice, der kom og tog imod bestillingen. Min kæreste ville gerne have en Salat Nicoise, vi bestilte dertil en gang pommes til deling, og jeg spurgte om de kunne lave en vegetar-salat til mig, eftersom jeg er vegetar. Dette var “intet problem”, svarede servitricen, og vi fik færdiggjort bestillingen. Da maden kom kiggede vi dog forundrede på hinanden: en anden, og yngre, servitrice kom med maden og sagde til mig: “Du får en Salat Nicoise uden fisk!”. Vi kiggede forundrede på hinanden, på salaterne, og så på hinanden igen: der var ingen forskel udover at al fisk var pillet af min salat, så jeg sad tilbage med en ret der var strippet for 75-80% af proteinerne. Det er lidt uheldigt at man vælger lave om på en af retterne ved at fjerne nogle af hovedbestandelene, og så servere en salat der nærmest er totalt rundbarberet. Især når man serverer den samme ret for begge gæster. -Kunne man så i det mindste ikke smide et ekstra æg eller 2 på? Knalde nogle nødder ud over den? Bare et eller andet ekstra, som kunne udgøre det for det nu manglende protein- og fedtindhold i retten, så retten ernæringsmæssigt havde et macrosplit der var fornuftigt og folk kunne blive mætte. Men nej.

Vi valgte intet at sige, da vi er kommet her gennem flere år og altid har været ovenud tilfredse med både standarden af betjening og fødevarer. Men da min kæreste skal betale kan hun se at der er trukket 5kr fra prisen på min rundbarberede salat, så den nu koster 5 kr mindre end en alm. Salat Nicoise , og hun lader derfor servitricen vide, pænt og høfligt, at tun og ansjoser “nok havde sparet restauranten mere end en femmer”.. dette besvares af servitricen med at “der jo var blevet kræset ekstra for min salat” - hvilket totalt modsiger den hun selv havde sagt da hun serverede salaten. Jeg går derfor op og spørger hende om det virkeligt kan passe, fordi at salaterne var ens, på nær de fjernede fisk. Servitricen afviser mig blankt, slår ud med armene, og siger at “det kan hun ikke gøre noget ved, men at vi kan da godt få 20 kroner ekstra tilbage hvis vi gerne vil!” -Jeg fortæller hende at det ikke er pengene det handler om, men princippet i at de rundbarberer min ret og at jeg derfor sidder med en salat normale mennesker ikke har en chance for at blive mætte af, samt at deres kokke burde vide at det ernæringsmæssigt er en dårlig ide at fjerne en så essentiel del af retten uden at erstatte den med noget andet. Jeg får igen at vide at “hun da godt kan sige det til køkkenet, samt at jeg er velkommen til at få den tyver ekstra tilbage” - mens hun igen slår ud med armene og ryster på hovedet. Jeg fortæller hende endnu en gang at det ikke handler om pengene, men om princippet og at de burde erkende at de havde haft en anelse for travlt eller bare ikke havde tænkt sig om. En erkendelse havde længe gjort det - men vi fik i stedet en oplevelse af at blive gjort til et par kræsne og krævende gæster der lavede en scene over ingenting. Derfor gik vi - og siger tak for denne gang, da vi ikke finder det specielt morsomt at blive udsat for en så flabet og ligeglad betjening.

Derefter tog jeg i øvrigt hjem og fik en rugbrødsmad.

PS: når man laver pommes frites, så er der en god ide at sikre sig at de har fået nok ved at kigge om de er gyldne ❤️

Dato for besøg: februar 2022
3  Tak, Thomas M
Anmeldt 18. september 2021 fra mobile enheder

Et rigtig dejlig sted med afslappet atmosfære og super skøn betjening. Samtid lækker mad, vi fik 3 retter og nød det max. Så vi kan kun anbefale den Blå Bistro.

Dato for besøg: september 2021
Tak, Jan B

Rejsende, der kiggede på Den Blå Café, kiggede også på

Har du været i Den Blå Café? Fortæl om dine oplevelser!