Åben i dag: 10.00 - 17.00
Interessant og lærerig udstilling

Helt klar et besøg værd, kan sagtens bruge 2-3 timer. Meget flotte udstillinger og aktive... læs mere

Anmeldt i går
NJH64
Silkeborg, Danmark
fra mobile enheder
Fantastisk guide tur

En rigtig god oplevelse at se de fine udstillinger med prinsesse kjoler og Flora danica. Vi valgte... læs mere

Anmeldt for 1 uge siden
Helle ramsdal T
fra mobile enheder

Anmeldt d. 19. august 2023

Koldinghus er en imponerende restaurering af gamle ruiner. Det er en fantastisk bygning at se og være i.
Udstillingerne er altid meget spændende og lavet så det bliver en oplevelse, fx var der dækket et bord med Flora Danika, hvor der stod navne ved hver kuvert.
Om Kongeskibet var der mange billeder og dekoreret godt så man få fornemmelsen af at være på et skib.

Dato for oplevelse: august 2023
Tak, Connie S
Anmeldt d. 8. juli 2023 fra mobile enheder

Det fine Flora Danica stel var ommøbleret til en spritny dug med guldindskriptioner af hvor de sad, ja det var kustodens interessante oplysning. Det havde været et kæmpe (nat-) arbejde at lave denne rokade. Også Kongeskibet Dannebrogs udstillingen, der belyste skibets funktion som arbejds- og uddannelsesplads, og ikke mindst Dronning Margrethes bolig på hendes sommerkrydstogter

Dato for oplevelse: juli 2023
2  Tak, OleK813
Anmeldt d. 6. juni 2023

Udstillingen om Flora Danica var så flot, at selv min godt tvære teenage søn, der absolut ikke ville med på Koldinghus, tog derfra med lys i øjnene og stadig den dag i dag snakker om den (flere måneder senere). Jeg er sikker på at det ikke bliver så svært at overtale ham til at tage med næste gang bedsteforældrene insisterer på at give ham lidt kulturel opdragelse.

Dato for oplevelse: december 2022
Tak, mimuts
Anmeldt d. 17. april 2023 fra mobile enheder

En god oplevelse med både kongeskibet og Koldinghus. Godt opbygget og seværdigt. Kongeskibet var en fin overraskelse og bedre end forventet.

Dato for oplevelse: april 2023
1  Tak, torbent727
Anmeldt d. 4. februar 2023 fra mobile enheder

Betalings parkering lige ved Koldinghus

Så smuk og unik en udstilling, prægtig, informerende, et besøg værd til værd en tid!
Søde og imødekommende personale fra start til slut.
Fine rene toiletter.

Man kan med fordel blive medlem af kongernes samling/ årskort til 350 kr og få gratis adgang til et helt år + fri adgang til Rosenborg , Amalienborg og Koldinghus , samt mange andre rabatter .

Dato for oplevelse: februar 2023
Tak, marieodense