“Absolut dårlig betjening, ingen styr på noget som helst. Uopmærksom personale :/”
Anmeldelse af Ib Rehne Cairo

Ib Rehne Cairo
Køkkener: Dansk, Café
Spisemuligheder: Morgenmad, Udendørsservering, Reservationer
Beskrivelse: Kom ind på Café Ib Rehne Cairo og nyd den hyggelige stemning i samvær med familie og venner. Nyd en god frokost eller lad dig bare friste af vores gode fairtrade kaffe. Få din sult stillet. Sammensæt din egen Tapas eller prøv en af vore lækre burgere. Læn dig tilbage i loungen og nyd livet. Smag en vores berømte cocktails, smoothies eller vælg en af de mange ølvarianter. Kort sagt – byens cafe kræser for dig! Historien om Ib Rehne: Ib Rehne kom til Danmarks Radio i 1950, hvor han arbejde i 35 år. Han blev den første fastboende korrespondent i mellemøsten i 1975. Først i Beirut, hvor han rapporterede om borgerkrigen. Året efter fik han fast base i Cairo, og heraf kommer udtrykket ”Ib Rehne Cairo”, da han altid afsluttede sine rapporttager med denne bemærkning. Sine sidste år levede han i Frankrig.
Anmeldt 14. juli 2018

Igår var min mand og to voksne børn og jeg er tur i Sønderborg og valgte Ib Rehne Cairo som rammen for vores aftenmåltid. Der var ca. 1/3 fyldt med gæster og 4-5 unge mennesker til at betjene os. Alle de unge var yderst fraværende i deres ageren og man skulle nærmest selv opsøge dem. Vi får bestilt 4 drinks og burgere. Det tager meget langt tid for maden om at komme. Både drinks og mad var meget velsmagende. Ikke en eneste gang mens vi spiser, kommer der en tjener forbi og spørger til am alt er som det skal være. Mens vi venter på maden konstaterer vi at et par forlader bordet udenfor og går over til naboen da de længe har siddet med menukortene, men uden det bliver fulgt op på dem. De unge står i en klump omkring disken, hvor en ældre herre efter et stykke tid har stået bag en af dem rømmer sig og spørger om de har tid til kunderne. En dame kommer indenfor og vil spørge til tæpper, men ingen reagerer på hendes entre og hun begynder selv at afsøge området og finder kundetæpperne til udendørs brug. Da vi skal betale er det selvsamme tjener som tog imod vores bestilling. Vi står ved det lille podium ved døren og venter på at få lov at betale da ingen jo kommer til vores bord. Den unge mand står henne bag disken og siger "Det er her i skal betale". Okay vi går derhen. Han kan overhovedet ikke finde ud af hvad vi 4 har fået og spørger til bordnummer (som vi jo ikke aner hvad er) og remser alt muligt op vi ikke har fået. Han siger endda på et tidspunkt "Jamen er i sikre på i ikke har fået 3 cheeseburgere" ??? (smiler nu højt). Min mand får ham forklaret hvad vi har fået og det lykkedes at få afregnet.Maden og drinksene smagte upåklageligt, men servicen.........uha ........ det var bare for ringe !!!!!

2  Tak, Henriette F

Anmeldt 12. juli 2018 fra mobile enheder

Ung fyr tog imod bestillingen. En brødbid og 2 salater. Efter at have indtastet maden kiggede den unge mands i luften og sagde: skal I have noget at drikke eller hva’? Brød bid og den ene salat kom hurtig. Efter 20 minutter fik vi fat på en meget sød og kompetent ung pige som kunne konstatere, at der kun var bestilt 1 salat. Hun fik hurtig sat ordenen igang.

2  Tak, Lars M
Anmeldt 10. juli 2018

Både tjenere og køkken virkede underdrejede på trods af, at cafeen var halvt fyldt - Der var dog et selskab på 12 personer. Dette burde dog ikke påvirke tjenerne i sådan en grad, at det var umuligt at fremtvinge et smil eller en behagelig samtale. Vi gætter på, at vores tjener var ny, hvilket resulterede i en del forviklinger. Her manglede vi, at der blev hjulpet til af mere erfarne kollegaer. Køkkenet lavede fejl ved 2 retter, den ene sendte vi retur med det resultat, at den sidste først fik sin mad, da vi andre var færdige. De tre stjerner er for maden - resten er kun til 2 stjerner.

2  Tak, 1_Ego
Anmeldt 9. juli 2018

Vi besøgte stedet en eftermiddag, der var Ringriderfest i byen, så vi ville spise. Der var en del tjenere og der var ikke bordnumre. En del nye folk i staben tror jeg, for der var pæn forvirring omkring hvilket bord der skulle have have tallerknerne. Vi fik vores bestilling, en sandwish og en pariserbøf. Sandwish'n var med alt for meget mayo / dressing, brødet blev blødt.Pariserbøffen var sådan set fin men lidt mere smag af grill ville være fin. Synes de burde stramme op for vi besøgte stedet for nogle år siden, da var standard og hygge, meget bedre. Vi vælger nok et andet stede næste gang.

Tak, Mogens P
Anmeldt 8. juli 2018

Vi var fire, der valgte at snuppe en brunch og så få ringridderoptoget oveni - Festlig og god oplevelse.

Madoplevelsen var OK, men ikke noget særligt. Der var ikke kælet for detaljerne hverken smags- eller anretningsmæssigt.

Personalet er søde og rare

Der var ofte ventid på service og en af gangene da vi spurgte efter en ske, så fik vi svaret, "Det har vi desværre ikke"....... Hvad pokker tænker de så vi skulle spise chokolademoussen med? ;-.)

Det er også irriterende, at der bordene stilles så tæt, at hverken gæster eller personale ikke kan komme i mellem uden at skubbe til stolene

Vi nød solen og optaget og fik en traditionel og mættende brunch

Tak, Ebbe08

Rejsende, der kiggede på Ib Rehne Cairo, kiggede også på

Sønderborg, Sydjylland

Har du været i Ib Rehne Cairo? Fortæl om dine oplevelser!