Benniksgaard Hotel(Sønderborg)
151 $
Bella Italia(Sønderborg)
145 $
  • Gratis internet
Bogebjerggard Bed & Breakfast(Sønderborg)(Meget for pengene!)
76 $
Anmeldt for 4. marts 2018 fra mobile enheder

Hotellet er bygget i stil med gamle danske badehoteller, selv om det “kun” er fra 2010.
Hyggeligt med levende lys og en fantastisk udsigt over vigen. Værelserne ok, møblerne ikke på ret højt niveau og sengen meget blød.

Maden er god, uden at nå det gourmetniveau de selv giver indtryk af. Lidt for selvhøjtidelige med det faktisk niveau, der ikke giver nogen Michelin stjerner.

Morgenmad rigtig god!

Overnattede: marts 2018, rejste med venner
Tak, Carsten S
Anmeldt for 23. februar 2018

Fantastisk miljø, indretning, service, køkken og placering. Sammenlagt fås det ikke meget bedre. Stedet, hvor vi meget gerne vil sne inde en uges tid. Afslappet badehotel som man drømmer om det med ro, lækre værelser og dejlig mad. Det var vores andet besøg. Vi kommer også meget gerne en tredie gang.

• Overnattede: januar 2018, rejste som par
Tak, Mads S
Anmeldt for 23. januar 2018 fra mobile enheder

Vi havde bestilt et Gran de Luxe værelse med udsigt over vandet. Januar inviterer jo ikke så meget til udendørs hygge, så vi ville have et godt og komfortabelt værelse. Værelset var stort, rent, i god stand og udsigten var helt i top - men møblerne på værelset var ikke noget at skrive hjem om. Sengen var god, men resten lignede noget, der var købt på et loppemarked og ombetrukket. Stift, knirkende og bestemt ikke komfortabelt. Det er synd for det samlede indtryk, for maden, vinmenuen og betjeningen var der ikke en finger at sætte på. Restauranterne og opholdsstuerne var fine og personalet var god til at skabe hygge ned levende lys, blomster m.v., så alt i alt var det glimrende. Man har sat sig for at møblere efter en svunden tid, men det bør kunne klares uden at gå helt så meget på kompromis med komforten.

Overnattede: januar 2018, rejste som par
Tak, Jan R
Anmeldt for 21. januar 2018

Hotellet er ikke gammelt (2010) men bygget og indrettet i gammel, klassisk stil med masser af malerier på væggene, tykke plankegulve og en skøn atmosfære. Beliggenheden er gudeskøn i vandkanten ved Dyvig Havn.
Serviceniveauet er til UG og man føler sig hjemme og aldrig overset.
Der er flere forskellige typer værelser i stueplan og på 1. sal (elevator). Man bør unde sig selv et med havudsigt. Vi prøvede både et "De lux" og "Bitten Clausen Suiten". Begge var smagfuldt indrettet med ældre møbler, tunge gardiner, vidunderlige senge, B&O fjernsyn, morgenkåbe og tøfler, strygejern og hårtørrer og et dejligt, stort badeværelse også i god stil med fin udsugning, håndklædetørrer og afskærmet bruseniche. Suiten havde desuden et dejligt, stort badekar og værelset var selvfølgelig væsentligt større med separat dagligstue og til overflod minibar og en kaffemaskine.
Hotellet har to restauranter og vi prøvede dem begge. Restaurant Vigen er absolut på gourmetniveau, både hvad angår mad, drikke og betjening. Vi fik en 4-retters menu med tilhørende vine. Det var en fantastisk oplevelse. Tjenerne vidste alt om det der blev serveret og råvarer, kreativitet, præsentation og vin/mad-kombinationer var eminente. Aftenens hit var Vesterhavstorsk og Trøffel. En udsøgt, velbalanceret servering af stor klasse og den tilhørende vin matchede oplevelsen til fuldkommenhed. Mums!
Næste aften prøvede vi Brasserie Skipperstuen. Både betjening og mad er på et lavere niveau her, hvilket vel er med fuldt overlæg. Maden er dog stadig yderst vellavet og smagfuld, men langt mindre ambitiøs end i restauranten. At vi så rendte ind i en ellers vellavet svinekotelet til hovedret, som bestemt ikke hører til vores livretter, var lidt ærgerligt. Men ellers var oplevelsen god og stemningen afslappet og hyggelig.
Jeg skal ikke glemme at nævne stedets vinkort som er virkelig omfattende og MEGET spændende. Også et stort plus for at rigtig mange vine kan købes glasvis.
Morgenmaden er også på højt niveau. Mange lokale produkter og alt er super lækkert.
Alt i alt er det bestemt ikke sidste gang vi har været her, til trods for at det ligger noget afsides. Men naturen på Nordals er skøn så man kan sagtens få et par dage til at gå her.
Et lille tip - der sejler en lille færge fra Ballebro til Hardeshøj som er billig og overfarten tager kun 10 minutter, men sparer rigtig mange kilometer fra Jylland.

• Overnattede: januar 2018, rejste som par
1  Tak, pibeib
Anmeldt for 2. december 2017 fra mobile enheder

Virkelig skønt to dages ophold med alt hvad hjertet begærer.
Smuk udsigt fra værelset (se fotos), gennemført stil på hotellet, venlig og kompetent service samt skøn mad præget af gode råvarer. Mange lokale specialiteter og brug af årstidens råvarer.

Overnattede: december 2017, rejste som par
Tak, Karen V