Åben i dag: 10.00 - 17.00

Birte L
Kongens Lyngby, Danmark
fra mobile enheder
Spændende museum

Det prægtige Sønderborg Slot med den smukke beliggenhed ud til Als Sund danner rammerne for... læs mere

Anmeldt d. 2. august 2020
Lene R
København, Danmark

Anmeldt d. 22. september 2020

Den ældste del af slottets historie går tilbage til 1100-tallet, da det blev opført som et værn mod venderne. Slottet er ombygget og tilbygget i flere omgange, og ved en gennemgang af slottet kommer man igennem en god del af Danmarks historie. Den rummer en stor riddersal, en slotskirke og en gobelinsal. Selv ikke fangekældre mangler slottet. Det var her kong Christian 2 blev holdt fængslet i mange år.
For tiden er der en stor særudstilling om Sønderjylland, de slesvigske krige og genforeningen. Den er værd at se.

Dato for oplevelse: september 2020
1  Tak, Lars M
Anmeldt d. 11. september 2020 fra mobile enheder

Der er meget at se på Sønderborg slot: den pragtfulde slotskirke med dronning Dorotheas anetavler, riddersalen og gobelinsalen og Sønderjyllands historie med hovedvægt på de slesvigske krige og genforeningen. Afsæt mindst 2 timer hertil.

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, Birte L
Anmeldt d. 20. august 2020 fra mobile enheder

Helt sikkert et besøg værd.
Der er masser sf historie for både børn/unge og voksne.
Gode interaktive steder både for børn og voksne.
Dejligt sted.
Nemt at parkerer

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, FruSkads
Anmeldt d. 14. august 2020

Koster kr. 95,- for en voksen at komme ind. Er gratis parkering ved slottet. Selve museet er rigtigt stort og dækker mange tidsperioder, men er meste fokus på Sønderjylland. Udstillingen om genforeningen er rigtig interessant. Syntes dog der mangler en rød tråd igennem udstillingen, da den springer rigtig meget rundt mellem de forskellige tidsaldre. Er heller ikke meget interaktivt eller audioguide mulighed, så museet er meget gammeldags, hvilket trækker lidt ned og man mister hurtigt overblikket.

Dato for oplevelse: august 2020
2  Tak, sirbech
Anmeldt d. 14. august 2020 fra mobile enheder

Vi besøgte Sønderborg Slot sammen med vores barnebarn på 11, som er meget historieinteresseret. Hun har også besøgt Moesgård Museum og Jelling Historiecenter, som var meget spændende. Men på Sønderborg blev hun meget skuffet. Der er så mange spændende historier at fortælle om 1864, om genforeningen osv osv, men det formår museet ikke at gøre interessant.
Vi er selv sønderjyder, og vi havde glædet os til besøget. Det var ærgerligt, at vi ikke kunne give vores barnebarn en lærerig oplevelse.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, anette222