Åben i dag: 10.00 - 17.00
Museums tur

Vi tog en smut til Sønderborg fra vores hotel da vi ankom regnede det, så gik vi på slottet og blev... læs mere

janA3747HD

Birte L
Kongens Lyngby, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 11. september 2020 fra mobile enheder

Der er meget at se på Sønderborg slot: den pragtfulde slotskirke med dronning Dorotheas anetavler, riddersalen og gobelinsalen og Sønderjyllands historie med hovedvægt på de slesvigske krige og genforeningen. Afsæt mindst 2 timer hertil.

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, Birte L
Anmeldt d. 20. august 2020 fra mobile enheder

Helt sikkert et besøg værd.
Der er masser sf historie for både børn/unge og voksne.
Gode interaktive steder både for børn og voksne.
Dejligt sted.
Nemt at parkerer

Tak, FruSkads
Anmeldt d. 14. august 2020

Koster kr. 95,- for en voksen at komme ind. Er gratis parkering ved slottet. Selve museet er rigtigt stort og dækker mange tidsperioder, men er meste fokus på Sønderjylland. Udstillingen om genforeningen er rigtig interessant. Syntes dog der mangler en rød tråd igennem udstillingen, da den springer rigtig meget rundt mellem de forskellige tidsaldre. Er heller ikke meget interaktivt eller audioguide mulighed, så museet er meget gammeldags, hvilket trækker lidt ned og man mister hurtigt overblikket.

2  Tak, sirbech
Anmeldt d. 14. august 2020 fra mobile enheder

Vi besøgte Sønderborg Slot sammen med vores barnebarn på 11, som er meget historieinteresseret. Hun har også besøgt Moesgård Museum og Jelling Historiecenter, som var meget spændende. Men på Sønderborg blev hun meget skuffet. Der er så mange spændende historier at fortælle om 1864, om genforeningen osv osv, men det formår museet ikke at gøre interessant.
Vi er selv sønderjyder, og vi havde glædet os til besøget. Det var ærgerligt, at vi ikke kunne give vores barnebarn en lærerig oplevelse.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, anette222
Anmeldt d. 7. august 2020 fra mobile enheder

Det er 100 år siden Sønderjylland blev del af Danmark. Spændende udstilling med alt om landet, bl.a. valgplakater fra begge sider op til valget i 1920 og om nazismen o/I 1930erne.

Tak, janasorensen