Anmeldt d. 24. maj 2020 fra mobile enheder

Spontan weekendtur efter corona-nedluk. Ikke en finger at sætte på stedet, der anbefales varmt . Meget gæstfrie og søde værter, hyggelige værelser, gode senge, dejlig mad og fantastisk udsigt.
For de aktive anbefales vandring langs Alssund til Sønderborg, ca. 17 km (retur med taxa).

Dato for ophold: maj 2020
Tak, juneanitae
Anmeldt d. 16. december 2019 fra mobile enheder

Virkelig en oplevelse værd. Super dejligt badehotel og lækker atmosfære. Personalet er super kundemindet og yder en rigtig god service. Både aftensmad og morgenmad kan klart anbefales
En rigtig god mulighed for at koble af fra hverdagen

Dato for ophold: december 2019
Tak, HenrikSehested
Anmeldt d. 21. juni 2019

Efter nogle dage i Tyskland med god og rigelig mad, var det ganske anden oplevelse der mødte min kone og jeg på Ballebro Færgekro. Værelset vi boede på, var med udsigt til Alssund og Als, indrettet i charmerende gammel almuestil med helt opdateret sanitet. Vi havde bestilt en treretters menu hjemmefra, hertil valgte vi stedets vinmenu, hvilket var et godt valg. Sjældent har vi fået mad og vine som i den grad spillede sammen. Tina og Peter som har forpagtet Ballebro Færgekro gjorde alt for at gæsterne skulle føle sig godt tilpas. Ærgerligt men forståeligt at de efter 20 år har valgt at prøve noget andet fra 1. september 2019.

Dato for ophold: juni 2019
  • Rejsetype: Rejste alene
Tak, leifc502
Anmeldt d. 5. juni 2019 fra mobile enheder

Vi nød for nogle år siden en pragtfuld frokost på stedets terrasse og besluttede dengang, at et ophold på Ballebro Færgekro skulle sættes på huskesedlen. I foråret gjorde vi alvor af beslutningen og nåede det heldigvis inden det søde værtspar, Tina og Peter, stopper efter sæsonen 2019.

Hjertet i færgekroen er den smukke pavillon, hvor der serveres en dejlig menu, dagligt skiftende, med en smuk udsigt over sundet og til M/F Bitten Clausen ture over samme, mens værtsparret kræser om gæsterne.
Vi havde valgt et midtuge miniferieophold med en 2-retters middag første dag og en 3-retters på anden dagen. Begge dage veltilberedt og velsmagende retter, måske ikke den højeste gastronomi, men absolut klasse. Til 3-retters menuen prøvede vi deres vinmenu, som viste sig fint afstemt med maden - nogle overraskende vine, der blev skænket med rund hånd, så prisen viste sig meget rimelig.
Morgenmaden serveres portionsanrettet men rigelig til at lægge en god bund for dagen.

Værelserne ligger i en separat bygning og er af gennemsnitlig størrelse, men pæne og rene i lidt gammel stil. Intet TV, men velfungerende WiFi. Udsigt til vandet koster ekstra, men det ville jeg nu ikke vælge, medmindre jeg skulle tilbringe tiden på værelset - og det er der sjældent grund til.

I ydersæsonen, hvor vi var der, var restauranten kun åben for overnattende gæster til hverdag, og det betød, at værtsparret havde god tid til at snakke ned gæsterne, uden at det var overdrevet. Vi nød at have deres opmærksomhed.
I perioden var stedet lukket mandag og tirsdag, ligesom pavillonen kun var åben for servering til morgenmad og aftensmad samt til kaffe/kage på ankomstdagen.

Vi har nydt et meget vellykket ophold, hvor selv det Sønderjyske vejr viste sig fra sin bedste side og håber den nye forpagter af stedet kan leve op til niveau, som Tina og Peter har leveret, når det nuværende værtspar takker af efter sæsonen.

Dato for ophold: april 2019
Tak, JanL590
Anmeldt d. 12. november 2018 fra mobile enheder

Man træder ind i en tidsmaskine når man kom ind i omgivelser som er taget ud af en film fra gamle gamle dage. Stedet er brugt i den nye storfilm “I Krig og Kærlighed” en film om første verdenskrig. Så det er en oplevelse at besøge stedet. Iøvrigt værelset vi boede i var super hyggeligt og sengene dejlig bløde. Morgenmaden var super. Betjening i top, det er ejeren selv som sørger for at man har det rart. En ekstra pude - ja tak ikke noget problem. Frokost ups - køkkenet var lukket, men det klarer vi da lige med en super frokost, selv om køkkenet var lukket - det er 6 stjerner .... sådan.....

Dato for ophold: november 2018
Tak, Fridthjof