289 US$
Booking.com270 US$
Travelocity289 US$
Prestigia.com291 US$
Anmeldt d. 1. august 2022 fra mobile enheder

havde bestilt i april og fik i juli tildelt værelse på siden af hotel = ingen vandudsigt - det var vi kede ag og spurgte om vi kunne blive flyttet til værelse med vand udsigt - og det lykkedes til sidst så en KÆMPE TAK til receptions personalet

Også tak skøn og meget dejlig morgen buffet

Af minusser nævnes parkerings forholdene ☹️☹️☹️ det bør I være mere tydelige om at det kan koste max 120 kr. om dagen - det er løv at et 5 * Helt nyt hotel ikke stiller egen parkerings plads til rådighed

Vi fik ikke mulighed for st spise på Alsik eller Freja i de 3 dage hvilket skal nævnes med forundring og som et minus

Dato for ophold: august 2022
Tak, 616piaf
Anmeldt d. 28. juli 2022

Min umiddelbare reaktion efter 2-dages spa-ophold på Steigenberger Alsik Hotel og Spa i underskønne Sønderborg er en fantastisk oplevelse! Smuk indretning i en moderne nordisk/skandinavisk stil, fantastisk placering lige ud til fjorden, vidunderlig 3-retters menu på Restaurant Alsik (nærmest det bedste vi nogensinde har fået og serveret af skøn, humoristisk tjener), lækker morgenbuffet med alt hvad maven begærer (manglede dog en mellemting mellem de helt blødkogte og de helt hårdkogte æg), generel rigtig go’ service og betjening. Spaen indgyder til velvære, ro og mindfulness - fik topprofessionel massage.

MEN! Parkeringsforholdene er altså rent symbolsk IKKE i orden - det ødelægger førstehåndsindtrykket at man skal betale 12 kr/time (maksimalt dog 120 kr/døgn) for at parkere sin bil i P-huset, når man betaler flere tusinde kroner for opholdet. Mit forslag til jer er at få lavet en aftale med P-selskabet, eller eks. hæve prisen for opholdet med de 120 kr, så parkering inkluderes i prisen for opholdet. Som det er nu får man et lidt “småligt” førstehåndsindtryk af hotellet, og det er virkelig ærgerligt!

DERNÆST! Rengøringen på værelset ved ankomst var desværre IKKE i top: fedtede aftryk på vinduerne, en plet på gulvet i entréen, kant af læbestift på det ene glas ude på badeværelset og tandpasta-stænk på det andet (sidstnævnte blev dog udbedret straks vi gjorde opmærksom på det, med en medfølgende dybfølt beklagelse). Måske en “enlig svale”? Men meget uheldigt for jeres ellers vidunderlige hotel, som uden ovenstående anmærkninger havde fået 5+ stjerner fra os ⭐️⭐️⭐️⭐️

Tak, mathilden758
Anmeldt d. 27. juli 2022 fra mobile enheder

Allerede ved check in følte man sig godt taget imod af en meget serviceminded og smilende receptionist. Hun spurgte om vi ville have et værelse så højt som muligt og med udsigt ud over vand - ja, tak, og vi fik et dejligt være på 12. sal med kig ud over vandet.
Hotellet i sig selv er en imponerende flot bygning inde som ude med mange spændende detaljer.
Værelset var godt indrettet med stor fokus på udsigten fra næsten alle steder i værelset (ikke fra toilettet ) Te fra den lokale te handler og kaffekapsler, flaskevand m.v. Sengen var efter vores mening god, vurderet til medium/hård. Vi er ikke til alt for bløde senge. Gode dyner og puder.
Morgenmad bestod af et væld af så lokale produkter som muligt og hjemmelavede ting. Der var et godt udvalg og alternativer fx var der hjemmelavet chokolade creme, men også original Nutella m.v. Meget lækkert og indbydende. Vi var i morgenbuffet ca. kl. 9 og der var run på, men det var vi blevet informeret om, men det varede kun i ca. 20-30 minutter, hvorefter det stilnede kraftigt af. Vi kunne jo bare have valgt, at gå der til tidligere, men vi foretrak at sove lidt længere.

Der er et lille sensorlys under sengebordet, som jeg tror er tænkt som ledelys ved toiletbesøg om natten. Tanken er god, men kunne være rart at det kunne justeres både i styrke og tændtid. Vi dækkede sensoren til med den lille pude, så værre var det ikke.

Eneste minus var parkering. Der er et nyt parkeringshus lige over for hotellet, hvor fra der er en gang over til hotellet. Det gør det nemt og bekvemt, men der kunne måske laves en ordning med billigere parkering eller inkluderet i prisen (som er til den høje side). Det koster 120 kr. i døgnet, at parkere.

Værelsestip: Undersøg ift. parkering.
1  Tak, TElkjaer
Anmeldt d. 25. juli 2022

Et helt unikt hotel. Fantastisk høj kvalitet af alle materialer og indretning af hotellet. Meget venligt personale. Fantastisk udsigt. Virkelig god morgenmad. Et lille bitte minus for sengene, som var lidt for hårde for vores smag.

1  Tak, Writers_dk
Anmeldt d. 6. juli 2022

Super fedt hotel hade mine børn med på 12 og 14 som er vand til flotte hoteler og fede pools og kan find ud af at opføre sig godt de hade glædet sig i lang tid til j’ers spa og pool men da vi kom fandt vi ud af at de ikke ku komme i spa kun om morgen og vi sku noget tidligt næste dag men i alt super fedt udover mine børn bliv helt vildt skuffet og der stå ikke noget om det på hjemme siden

Tak, 521karlok