Helt igennem et top hotel. Lækre værelser vi borde på 12 etage med udsigt til byen og Kong Christian X ‘s bro smukt at vågne op til.
Der er 3 restauranter på selve hotellet vi havde en fantastisk oplevelse ved at spise på Freias spisestue.
Hele hotellet er gennemført til mindste detalje og alt at de bedste materialer.
På terrasse er der de mest fantastiske stole Amaze Lounge stol fra cane-line en af bedste stole jeg har siddet i og så har man den hyggeligste udsigt over Als Sund hvor sejlbådene kommer i en lind strøm.
Personalet er bare første klasse ingen slinger her.
På Bitten og Mads Clausens plads foran hotellet står Olafur Eliassons kunstværk “tidscirkler” der falder godt i spænd med hotellets arkitektur.
Kan man blive forelsket i en by og et hotel ? Ja når det er Sønderborg og hotel Alsik
Glæder mig til endnu et besøg

Tak, LarsHorn
Anmeldt d. 8. september 2020 fra mobile enheder

Vi havde booket et spaophold til 4 personer. Vi blev desværre allerede i receptionen mødt med meget begrænset information, trods vi fortalte, at det var første besøg. Vi stod derfor meget uvidende i forhold til, hvordan det bl.a. fungerede ift. spa, fitness mm.

Spadelen levede på ingen måde op til forventningen - især når man slår sig op på at være Danmarks største med 60 forskellige spafunktioner. Vi havde forventet at et spaophold inkluderede mere end blot en opvarmet indendørs pool med to vandfunktioner, en lunken hot tub og en lille udendørs opvarmet pool. Pga corona var der restriktioner på hot tub og udendørs pool på max 4 og 6 personer. Så det var meget begrænset med adgang til de funktioner, da mange gerne ville heri. Så rent spamæssigt kunne vi ligeså godt have været i den lokale svømmehal. Især taget i betragtning af, at vi pga. corona kun måtte være i spaafdelingen i 2 timer pr dag på forudbestemte tidspunkter.

Vi kunne opgradere til deres nordisk spa afdeling på etagen over for 200kr pr. person pr. gang. Det valgte vi at gøre en enkelt gang, og fik her adgang til lidt mere reel spaafdeling med dampbade og saunaer. Det var en okay afdeling, men ikke så vild og fantastisk, som der blev lagt op til på hjemmesiden. Derudover var der ikke bassiner i denne afdeling, og der manglede en sammenhæng mellem denne spaafdeling og pools.

Vi endte med en ret stor øv følelse i forhold til at skulle på spaophold, og det er også første og sidste gang, vi tager på spaophold på Alsik. Pris, forventninger og reel spa hænger simpelthen ikke sammen. Det er på godt jysk træls at købe et spaophold og så skulle opgradere til reelt spaafdeling med merpris.

På den positive side, så er hotellet rigtig flot og værelset levede op til forventningen.

Vi spiste på Alsik en enkelt gang, hvor der var super betjening.

Dato for ophold: september 2020
1  Tak, jukohu
Anmeldt d. 8. september 2020

Hotellet er virkelig rent og moderne indrettet, men undre mig meget over hvor lydt der er. Man kan tydeligt høre når nogen går i bad og når der bliver trukket i toilettet - troede kun det var i gamle lejligheder faldstammerne ikke var lydisoleret.
Man kan også tydeligt høre når nogen tramper rundt ovenpå.
Vi kunne desværre ikke få bord i en af restauranterne så vi måtte nøjes med morgenmaden, den var til gengæld virkelig god.

Dato for ophold: september 2020
Tak, LisaBjo
Anmeldt d. 30. august 2020 fra mobile enheder

Lad os få de negative kommentarer af vejen, så vi slutter på en positiv note. Mangelfuld info ifm. indtjekning, herunder info omkring parkering og adgang fra p-hus til hotellet via gangbro. Havde været rart at vide, eftersom jeg havde brækket en ankel under ferien og derfor sad i kørestol. Derudover havde det været på sin plads at blive orienteret om procedurerne ifm. adgang til spaområdet, fitness og rengøring m.m. Ingen arbejdsglæde at spotte hos medarbejderne, og den service vi har mødt på mange af de spa- og wellnesshoteller, vi har besøgt i udlandet, var ikke eksisterende. Virkelig ærgerligt, da receptionen er en vigtig funktion, og det første man som gæst møder. Dette trækker beklageligvis meget ned på den samlede oplevelse, der ellers leverede på alle andre områder. Super lækkert hotel med lækkert spa- og fitnessområde. Stort/rummeligt værelse og badeværelse. Vidunderlig terrasse og drinks til UG serveret af yderst professionelt personale. Restaurant Alsik kan varmt anbefales - velsmagende, lækre råvarer og flot anrettet samt den helt rigtige anbefaling af vin. Servicen i restauranten og baren var intet mindre end fantastisk - opmærksomme, professionelle og imødekommende personale.

1  Tak, Copenhagendarling
Anmeldt d. 29. august 2020

det var med frygtsomme forventninger vi kom til hotellet, og starten i receptionen syntes at bekræfte dette, det var ikke så meget venlighed, men snarere mangel på professionel tilgang der stødte os, ligesom tidligere telefoniske kontakter vedrørende bordbestilling ikke var noteret.
vi fortsatte i dette flotte byggeri op til et værelse, som viste sig at være et fantastisk hjørneværelse, som bare var super, med fantastisk seng og ikke mindst et flot udvalg af hovedpuder, alt perfekt.
det næste var så restauranten, hvor det ikke var lykkedes med en opgradering til Freya, og de meldinger vi havde på Rest Alsik, var alt andet end positive, og her må vi sige, at her har man taget skeen i den anden hånd, så vi nød en fremragende middag, med super betjening.
Morgenmaden (buffet) var ligeledes aldeles fremragende, og vi afsluttede vort ophold i den lækre spa.
udcheckning gav igen lidt vrøvl, men det kom på plads, så når der kommer styr på receptionen, kan de hos os få en helt klar 5'er.

Værelsestip: søg et hjørneværelse
1  Tak, klejne