“Rigtigt godt og interessant!”
Anmeldelse af Universe

Universe
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Ejers beskrivelse: Tag familien med til Universe, og oplev Sønderjyllands største og sjoveste oplevelsespark. Her kan i sammen går på opdagelse i naturvidenskabens og teknologiens forunderlige univers, og vi lover begejstring og underholdning for både store og små. Du kan i denne sæson opleve vores store Virtual Reality-nyhed, hvor i sammen kan udforske spænende virtuelle verdener. I kan også glæde jer til at bestige vores himmelhøje Sky Trail og ræse rundt i de spritnye elbiler. En rejse ud i rummet i den nye 360 grader Fulldome, kan også opleves. Vi ses til finurlige og forbløffende oplevelser i Universe.
Danmark
Bidrager på niveau 5
56 anmeldelser
33 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 31 nyttige stemmer
“Rigtigt godt og interessant!”
Anmeldt 18. april 2017

Universe er fantastisk til nysgerrige og læreivrige børn og voksne! Vores tre drenge på 9,10 og 12 år var ellevilde trods kulden. Der var også mange interessante ting for voksne - jeg prøvede fx. Segway og manden klatrede i Sky Trail. Der var så mange spændende ting, at vi ikke nåede det hele, selvom vi splittede os op. Derfor har vi opgraderet til årskort på trods af, at vi bor 3½ time derfra! Vi glæder os til at komme igen, og jeg glæder mig især til at se de flotte haver i fuldt flor. Parken er meget velholdt og overskuelig, men vejret spiller alligevel en stor rolle for et godt besøg, da mange aktiviteter er helt eller delvist udenfor.

Det eneste, der trækker lidt ned for besøget, er, at deres buffet er ret dyr og ikke rigtig lækker trods det store udvalg. Måske de skulle lave færre ting, og så tilberede det mere lækkert.

Besøgte stedet April 2017

Bidrager på niveau 4
40 anmeldelser
21 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 11 nyttige stemmer
“Virkelig spændende for både børn og voksne”
Anmeldt 4. februar 2017

Rigtig god park, hvor bpde børn og voksne får noget ud af besøget. Super service og ikke for mange folk, så man nemt kunne prøve de forskellige aktiviteter.

Besøgte stedet Juni 2016
Tak, Karina V
Sønderborg, Danmark
Bidrager på niveau 6
109 anmeldelser
36 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 12 nyttige stemmer
“Spændende dag for hele familien”
Anmeldt 15. november 2016

VI besøgte Universe på den sidste åbningsdag inden vinter lukningen. Parken har mange forskellige attraktioner der alle giver noget læring fra sig. Børnene er godt underholdt og der er stor variation i mellem de forskellige ting.

Besøgte stedet Oktober 2016
Tak, Thomas A
Bidrager på niveau 3
9 anmeldelser
“Super dag for børn og barnlige sjæle”
Anmeldt 17. september 2016

Kan sagtens få en hel dag til at gå der, det var super for børn på 8 og 6 år, dejligt med med bragt frokost, og muligheder for at kunne købe alt spiseligt.
Vi nåede ikke at se alt inden kl: 1700.
Store roser for servicen også.
Måske sparer man en smule på vedligeholdelsen.
Men helt klart en dejlig dag.

Besøgte stedet September 2016
Tak, Harry P
Middelfart, Danmark
Bidrager på niveau 5
81 anmeldelser
35 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 68 nyttige stemmer
“Interessant og ok pris med deal incl mad”
Anmeldt 29. august 2016

Vi er en familie på 4 (2 voksne og 2 børn på 8 og 12 år), som lagde til med båden i Dyvig havn. Vi havde købt en deal på Travelbird, så vi kom i parken for ca. 800 kr for alle 4 inclusive frokost buffet og drikkevarer. Det var rimeligt. Vi brugte 6-7 timer derinde i et dejligt sommervejr. Børnene var vilde med husene, hvor der var eksperimenter for hukommelse og tankeoverføring samt andre udfordrende "lege". Tunnel med laserlys, som man ikke må røre. Maskine som siger sætninger på alle mulige sprog, som man gentager i en mikrofon og selv hører bagefter (ret sjov). Fløj også med droner mange gange. Tilkøbte bygning og affyring af raket, og vores yngste dreng synes især det var fedt. Han kom på tavlen, som den hvis raket var kommet længst den dag. 4 D biografen var noget skuffende. Tiden bruges også fint med de forskellige aktiviteter udenfor rundt omkring. Vi ville gerne have prøvet segways, men der var køen for lang for os. Frokosten var pizzabuffet og salatbar og det var helt ok - selvfølgelig ikke gourmet. Jeg er diabetiker og spiser ikke pizza, hvilket jeg havde skrevet om på forhånd. Der var ingen problemer. Køkkenet lavede alt det kylling og kebab kød, jeg kunne spise ved siden af salatbaren. Fin service.
Personalet var meget venlige og servicemindede.
Bussen går fra og til havnen helt gratis, hvilket jo også er skønt når man er sejlende.

Besøgte stedet Juli 2016
2 Tak, Lone K

Rejsende, der kiggede på Universe, kiggede også på

Sønderborg, Sydjylland

Har du været i Universe? Fortæl om dine oplevelser!