“Lydløs bæredygtig sejllads på Silkeborg søerne”
Anmeldelse af Solbaaden

Solbaaden
nr. 2 af 17 aktiviteter i Ry
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Lej en solbåd i Ry for at opleve de smukke søer og åer i Det midtjyske Søhøjland. Med afgang fra Ry har du har de bedste muligheder for fiskeri, picnic, naturoplevelser - og frem for alt: Afslapning
Nyttige oplysninger: Aktiviteter for mindre børn, Aktiviteter for større børn
Skanderborg, Danmark
Bidrager på niveau 5
34 anmeldelser
9 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 15 nyttige stemmer
“Lydløs bæredygtig sejllads på Silkeborg søerne”
Anmeldt 29. maj 2015

Vil du opleve dyrelivet tæt på og glide stille gennem vandet i et utroligt smukt landskab, så skulle du tage en tur med solbådene. Bådene kan lejer via nettet og du stiger på i Ry og kan sejle hele vejen til Silkeborg. Du kan også bade undervejs eller ligge til kaj ved f.eks Himmelbjerget.

Tak, Pernille B

Dansk først
1 anmeldelse
“Sønsdagstur”
Anmeldt 28. maj 2015

Vi har med familien på søndagstur i dejligt solskin og helt lydløst! Det var super godt. Vi havde madpakken med som blev nydt i Laven.

Tak, Signe Grønnegår... C
Skanderborg, Danmark
1 anmeldelse
“Solbåden - fremragende til familietur”
Anmeldt 27. maj 2015

Vi er en familie med to børn på 11 og 14, som havde en fantastisk dagstur fra Ry til Silkeborg i den dejligt stille eldrevne båd, Solstrålen. Undervejs lagde vi til ved Hotel Juelsø og spiste en lækker frokost, inden turen fortsatte til Silkeborg. Vi sejlede fra kl 11-19 med et par pauser undervejs, og det var ikke et minut for længe. Man kan dog også fint tage kortere ture - men turen helt til Silkeborg er fantastisk smuk. Båden havde egentlig plads til 8, så vi 4 havde god plads. Næste gang tager vi vennerne med...
Selve bookingen af båden fungerer perfekt og muligheden for omkostningsfrit at afbestille ved dårligt vejr er godt tænkt. Leje af Solbåden kan varmt anbefales.

Tak, Jacob T
Ry, Danmark
Bidrager på niveau 3
18 anmeldelser
3 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 17 nyttige stemmer
“Dejlig oplevelse”
Anmeldt 29. april 2015

Vi var så heldig at vinde en tur med solbåden for 2 år siden. Vi sejlede fra skytte husets camping plads til paradis øerne, og det er bare en skøn oplevelse at glide igennem vandet uden motorlyd, bare vandet der flyder forbi. Kan varmt anbefales.

Besøgte stedet Juni 2014
Tak, kjehnen
Aalborg, Danmark
Bidrager på niveau 2
6 anmeldelser
3 anmeldelser af seværdigheder
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nyttige stemmer
“Solbaaden - Silent as a ninja ;-)”
Anmeldt 20. juli 2014

Jubii for udlejningsbåd med solcelledrevet el-motor - ikke bare miljørigtigt, men med god plads i båden og det bedste af det hele: At liste rundt på Birksø og Julsø uden motorstøj. Skønt!

Besøgte stedet Juli 2014
1 Tak, Bodil B

Rejsende, der kiggede på Solbaaden, kiggede også på

Har du været i Solbaaden? Fortæl om dine oplevelser!