“Solbåden - fremragende til familietur”
Anmeldelse af Solbaaden

Solbaaden
nr. 2 af 17 aktiviteter i Ry
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Ejers beskrivelse: Lej en solbåd i Ry for at opleve de smukke søer og åer i Det midtjyske Søhøjland. Med afgang fra Ry har du har de bedste muligheder for fiskeri, picnic, naturoplevelser - og frem for alt: Afslapning
Nyttige oplysninger: Aktiviteter for mindre børn, Aktiviteter for større børn
Anmeldt for 27. maj 2015

Vi er en familie med to børn på 11 og 14, som havde en fantastisk dagstur fra Ry til Silkeborg i den dejligt stille eldrevne båd, Solstrålen. Undervejs lagde vi til ved Hotel Juelsø og spiste en lækker frokost, inden turen fortsatte til Silkeborg. Vi sejlede fra kl 11-19 med et par pauser undervejs, og det var ikke et minut for længe. Man kan dog også fint tage kortere ture - men turen helt til Silkeborg er fantastisk smuk. Båden havde egentlig plads til 8, så vi 4 havde god plads. Næste gang tager vi vennerne med...
Selve bookingen af båden fungerer perfekt og muligheden for omkostningsfrit at afbestille ved dårligt vejr er godt tænkt. Leje af Solbåden kan varmt anbefales.

Tak, Jacob T
Filtrér

Anmeldt for 29. april 2015

Vi var så heldig at vinde en tur med solbåden for 2 år siden. Vi sejlede fra skytte husets camping plads til paradis øerne, og det er bare en skøn oplevelse at glide igennem vandet uden motorlyd, bare vandet der flyder forbi. Kan varmt anbefales.

Tak, kjehnen
Anmeldt for 20. juli 2014

Jubii for udlejningsbåd med solcelledrevet el-motor - ikke bare miljørigtigt, men med god plads i båden og det bedste af det hele: At liste rundt på Birksø og Julsø uden motorstøj. Skønt!

1  Tak, Bodil B
Anmeldt for 8. juli 2014

Jeg havde inviteret nogle venner til at fejre min fødselsdag. De vidste ikke, at vi skulle i Solbåden, så det var en stor og meget positiv oplevelse. Vi sejlede fra Ry, gennem Alling Å og ud i Julsø, hvor vi rundede Møgelø. Undervejs drak vi kaffe, spiste kage og nød udsigten.
Et mere malerisk kaffebord er svært at forestille sig.
Solbåden er let at sejle, og det er skønt at sejle uden at bruge armkræfter eller blive forstyrret af en larmende motor.

3  Tak, BjarneJensen
Anmeldt for 25. juni 2014

Solbaadene i Ry er for alle. Let at bruge og fantastisk at opleve. Glem alt om ildelugtende motorbåde som der ellers er mange af på søerne. Solbådene er søsejllads når det er bedst.

Tak, Allan B

Rejsende, der kiggede på Solbaaden, kiggede også på

Har du været i Solbaaden? Fortæl om dine oplevelser!