Øm kloster en ruin

Anmeldt d. 2. oktober 2018
Karl-Erik_Joergensen
Ry, Danmark

Anmeldt d. 22. juli 2019

Ved vores uges ferie i det Jyske, forsøgte vi at finde alle de små veje, og her så vi pludselig et skilt med Øm Kloster - det måtte vi da se - men det var desværre kun en ruin - dog havde man forsøgt at gøre lidt historie ud af det, med kik til åbne grave, krydderurte have og et lille museum.

Vores forventning var nok for store, da vi troede det var et HELT Kloster.

Entre på 50 kr. lidt i overkanten.

Dato for oplevelse: juli 2019
1  Tak, vmbk
Anmeldt d. 2. oktober 2018

Øm Klosters historie er godt beskrevet i ruinerne. Kongekåringer i Gl. Rye, Klosterstenene som blev brugt til at bygge Slotskirken i Skanderborg, lægeurter, munkeliv. Tag jer god tid til at få historien, for det er ikke ruinerne der er storslåede, hvis man ikke læser historien.

Dato for oplevelse: juni 2018
1  Tak, Karl-Erik_Joergensen
Anmeldt d. 10. juli 2018 fra mobile enheder

Turen til Øm kloster gennem Alken og Boes er superflot. Øm kloster er et lille museum som fortæller om klosterets historie. Hvis man er til historie og synes skeletter er sagen så er det ok. Man kan gå en tur i ruinerne af klosteret, se det lille museum som beskriver hvordan munkene hjalp de syge i gamle dage. Afslappet stemning. Entré voksne 50kr . Børn gratis. Du kan bruge 1-2timer på dette. Der er madpakke hus.

Dato for oplevelse: juli 2018
1  Tak, janf438
Anmeldt d. 19. juni 2018 fra mobile enheder

Mange tænker ikke over hvor stor indflydelse munkene havde på det tidspunkt. Og så stor viden som på mange måder aldrig blev givet videre.

Dato for oplevelse: august 2017
2  Tak, 854allans
Anmeldt d. 26. november 2017 fra mobile enheder

Stedet er en aflåst have med nogle ankelhøje ruiner. Der kræves kr 50 i entre og det er giver dårligt ud. Ikke den store oplevelse.

Dato for oplevelse: november 2017
1  Tak, Erik K