Teiz M
København, Danmark

Få det hele på skrift!

Anmeldelse af Sørup Herregaard
3,0 ud af 5 boblerAnmeldt 10. okt. 2023
Min kone og jeg holdte vores bryllupsfest på Sørup Herregård her i september 2023.
Vi havde overordnet en dejlig dag og en god fest, men der var desværre en del ærgerlige ting og situationer på Sørup Herregård, som vi rigtig gerne ville have været foruden.
Bl.a. var gulvet i det lokale vi havde booket ikke rengjort ordentligt, så vores gæsters sko svuppede, når de gik.
Tilsvarende havde nogle af vores gæster også udfordringer med deres værelser, hvor de f.eks. ikke var klargjort til tidspunktet for check-in, lugtede surt/råddent eller deres seng var i stykker.
Derudover havde vi også problemer med, at tjenerne ikke ville servere øl/vin den første time af vores arrangement, fordi det var jo ikke aftalt (det var det!). Vi er herefter blevet opkrævet øl/vin for 1 time til arrangementet, selvom vi har betalt for 9 timers fri øl/vin. Dvs. vi har kun fået for 8 timers fri øl/vin, og ikke 9 timers fri øl/vin, som vi ellers har betalt for.
Dette da bestyrelsesformanden/ den ene direktør ikke reelt troede på, at det var korrekt, og åbenbart ikke ville forhøre sig med sit personale.
Derudover manglede der i løbet af aftenen sugerør og juice til drinks, da vi jo måtte forstå, at der havde været et større arrangement dagen inden, hvor disse ting var blevet opbrugt.
Jeg synes dog ikke, at det er for meget at forvente af et sted som Sørup Herregård, at de har tilstrækkeligt med varer/produkter til flere større fester henover en weekend.
Derudover var maden heller ikke som aftalt til vores prøvemiddag. Maden vi fik serveret var dog stadig lækkert, men det var ret underligt, at det ikke matchede det aftalte fra vores prøvemiddag.
Tilsvarende var velkomstdrinks heller ikke som aftalt.
Det skal til sidst dog påpeges, at bestyrelsesformanden/direktør gav os et nedslag på 7% af regningen, men ville dog fortsat kræve dobbelt for nogle af vores drikkevarer. Nedslaget svarer ca. til drikkevarerne fra baren, men vi havde flere gæster der varm kede af langsom betjening i baren.
Vi vil anbefale, at få alle detaljer til et arrangement på skrift og kontroller dette på ordrebekræftelsen, såfremt du vælger at holde et arrangement på Sørup Herregård.
Personalet husker nemlig desværre ikke at få skrevet alt ned, og du står derfor med problemet til dit arrangement, da de desværre heller ikke husker at videreformidle alle aftalte ting til personalet på dagen.
3,0 ud af 5 boblerVærdi
5,0 ud af 5 boblerSted
1,0 ud af 5 boblerService
Problemer med denne anmeldelse?
1.216 kr.
      17.3 km fra Sørup Herregaard
      29.6 km fra Sørup Herregaard
      Vis flere hoteller i Ringsted
      Anmeldt d. 1. oktober 2023 fra mobile enheder

Salen er uegnet som konferencelokale. Akustikken er håbløs, dårlig belysning til præsentationerne og dårligt indeklima. Ikke hensigtsmæssigt med runde borde så halvdelen sidder med siden/ryggen til oplægsholder.
      Drinks blev serveret i en meget lille bar hvor der ikke var plads til alle.
      Meget personale taler ikke dansk.
      Mega dårlig akustik i restauranten.

Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
      1  Tak, Hanne K
      Anmeldt d. 7. september 2023 fra mobile enheder

Fuldstændig fantastiske omgivelser, men det er så også det eneste rigtig gode man kan sige om stedet desværre. De overlever på deres omgivelser.

Servicen var ekstrem mangelfuld - til tider nærmest stupid. Fx løb de hele tiden tør for drikkevand, hvilket var uheldigt i 26 grader, hvor 100 mennesker havde lavet aktiviteter udendørs i timevis og var ret dehydrerede. Så måtte man op og bede om mere, hvorefter der gik der 7 lange og 7 brede, før de kom med mere.

Vi var på forhånd blevet bedt om at oplyse om allergier. Alligevel fik nøddeallergikere serveret salat med nødder, og personalet anede ikke, om der var nødder i de andre retter også. Vores tjeners fine svar var “Det tror jeg ikke”, hvilket jo ikke er helt godt nok, når allergikerne risikerede at ryge på hospitalet.

Akustikken i restauranten var forfærdelig, og der var kogende varmt - selv i september måned. Alligevel insisterede de på at tænde stearinlys ved højlys dag, og da vi bad dem lade være (af hensyn til varmen), fik vi et fornærmet svar om, at det SKULLE de altså.

Smørret ved middagen havde stået så længe i den varme restaurant, at det nærmest var harsk. Når man løb tør, fik man bare resterne fra de andre borde.

Det var nærmest en farce at iagttage tjenerne. De var himmelråbende uprofessionelle!

Værelsestip: Vælg et andet sted til jeres ophold
      Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
      1  Tak, Andemoren
      Anmeldt d. 31. august 2023

Tak for en skøn bryllups weekend ...

Tak for en skøn weekend fra 25-27/8. Vi ankom fredag hvor vi gjorde den store sal endeligt klar med pynt mm. I var klar fra start med høj service og hjælp og efterfølgende fik vi en dejlig middag med vine i jeres restaurant. Lørdag havde vores søn og svigerdatter booket den store sal og laden til både reception og fest efterfølgende forbindelse med deres bryllup. Stort tak til jeres personale for meget professionel service, lækker 4 retters menu med top vine. Begge dage havde vi værelse 311 og 312 - der var topklargjort med mini bar mm. Dejlige værelser godt placeret. HUSK at give jeres personale i reception, bar og køkken de bedste anbefalinger. Maibritt og Jan Nielsen

Tak, Jan Møllerskov N
      Anmeldt d. 15. august 2023

Dejlige omgivelser og fine værelser, og maden er god.
      Men de højloftede lokaler kunne godt bruge noget lyddæmpning, fx bare noget udsmykning på væggene. Vi sad som par i et rum hvor der også sad et større selskab, og vi havde svært ved at høre hinanden tale, samt hvad tjeneren sagde. Der var et andet lokale ud mod søen som var helt tomt, så det undrer, at os og de andre par der var der, ikke blev placeret der i stedet for. Det havde givet en helt anden oplevelse. Vi valgte derfor at spise hurtigt og forlade restauranten.
      Derudover var personalet meget travlt, vi blev ikke informeret om maden eller vinen, ingen spurgte til om alt var ok med mindre man selv opsøgte det, der var ingen der spurgte om vi havde lyst til dessert, kaffe m.m. Vi følte det var lidt et samlebånd, hvilket desværre gav et lidt ærgerligt indtryk, selvom maden og vinen var god.

Tak, Kristina B
      Anmeldt d. 14. august 2023

Vi er en familie på 16 personer, der netop har været på Herregårdsophold.
      Værelserne var fine og rene og den mandlige receptionist var yderst venlig og imødekommen, altid med et smil på læben.
      Vi fik eftermiddagskaffe i restauranten med dejlig kage til.
      Aftensmaden var en 3 retters menu. De havde pyntet bordet pænt op til os. Maden var bare super og betjeningen i top.
      Morgenbuffeten var en dejlig overraskelse med et stort udvalg, vi savnede intet og kvaliteten var god.
      Selvfølgelig gik vi tur i den skønne have, var en tur i swimmingpoolen og fik tid til billard og dartspil.
      Hele vores familie havde kun rosende ord om vores ophold.

Tak, jorgenv661