Kunst/håndværk udstilling

Møllen gav de fineste rammer for de smukke kunstværker. Dejligt at den også bliver brugt til disse... læs mere

Anmeldt d. 15. januar 2019
LoneT59
fra mobile enheder
Smuk restaureret

Meget smukt restaureret mølle med fantastiske rum og flot lysindfald. Møllen bliver brugt til... læs mere

Anmeldt d. 6. september 2017
1Surveyor
Grenaa, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 26. juli 2020 fra mobile enheder

Vi besøgte Baunehøj Mølle, med to voksne og tre drenge (10, 14 og 17)

Møllen var bemandet med fem møllersvende som viste rundt og svarede på spørgsmål.
Møllen er meget smuk både indvendig og udvendig, og man får en rigtig god information af møllersvendene.

Det er mange små og trange rum i møllen, og der skal klatres lidt for at komme op i toppen.
Det kan helt klart anbefales at besøge møllen.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, 433brianv
Anmeldt d. 15. januar 2019 fra mobile enheder

Møllen gav de fineste rammer for de smukke kunstværker. Dejligt at den også bliver brugt til disse ting.

Dato for oplevelse: december 2018
Tak, LoneT59
Anmeldt d. 10. september 2018 fra mobile enheder

Baunehøj Mølle ligger højt i Grenaa med smuk udsigt ud over by og vand.
Møllen er både smuk og spændende og byder på mange forskellige oplevelser!
Der er altid varierende udstillinger af mange spændende kunstnere lige fra skulpturer, lertøj, smykker, malerier, fotokunst, møbler og installationskunst.
Møllen kører søndag formiddag og bruges aktivt til at male mel, som kan købes med hjem. Både børn og voksne kan få lov at prøve kræfter med kornet. Desuden bruges møllen til specielle begivenheder og vielser.
Møllen er et spændende sted og altid et besøg værd!

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, liselottes398
Anmeldt d. 22. juli 2018

Gennem generationer, har Baunehøj Mølle været alle byen borger`s varetegn, både unge som gamle, man følte man var kommet hjem igen når man fra en ferie eller udflugt kunne se Møllen igen, så er vi endelig hjemme, derfor var det også en stor ulykke da møllen brændte, og alle byen borger ville naturligvis have den opført igen, og det blev den, også med kommunens hjælp.
Baunehøj Mølle bruges også til udstillinger af forskelige arter, og der ligeledes mulighed, for, at se møllen arbejde, når de frivillige møller svende arbejder der, det er virkelig meget spændende, at opleve, så jeg vil anbefale, at man aflægger Grenaa vartegn et besøg.

Dato for oplevelse: april 2018
Tak, Ras1951
Anmeldt d. 13. maj 2018 fra mobile enheder

Gratis adgang. Flot restaureret mølle som maler mel hver søndag.

Masser af glaskunst og venlig betjening.

Et besøg værd

Dato for oplevelse: maj 2018