Tambours Have

Anmeldt d. 17. september 2018
birthen2016
Nibe, Danmark

Anmeldt d. 1. august 2020

En spændende oplevelse, og en lise for sjælen, som havens grundlægger beskriver i pjecen med oversigt over haven, der udleveres ved indgangen. 25.000 smuk og interessant oplevelse med parkanlæg, stort smukt orangeri, japansk have med broer, vandløb, små huse, og ikke mindst et afsnit med lægeurter. Ligesom historien om havens grundlægger er et interessant kapitel i sig selv. Giv dig tid til at sidde rundt omkring, og sans freden og stemningen på de mange bænke og stole som findes i haven. Der er spændende events som fremgår af kalenderen på havens hjemmeside.

Dato for oplevelse: juli 2020
1  Tak, U9599ZJkirstenh
Anmeldt d. 21. juni 2020 fra mobile enheder

Skønt sted at tage hen og stresse af!
Mange små stier og detaljer, som helt klart gør haven et besøg værd

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, 156henrikh
Anmeldt d. 15. august 2019 fra mobile enheder

Denne smukt anlagte have er bestemt et besøg værd. Man gearer hurtigt ned i de rolige og nærmest meditative omgivelser. Dette er særligt fremtrædende i den del af haven, hvor der er et kinesisk tehus samt rislende vand, der ender i en lille dam. Der er virkelig mange forskellige planter, og på mange er der sat skilte med deres navn. Man kan hente god inspiration til sit eget haveanlæg, og selv om man ikke har så meget plads. En anden sjov ting er en sektion med bede, hvor hvert bed indeholder planter, der bruges medicinsk mod hver sin kategori af sygdomme.

Alligevel bliver man måske efterladt med en følelse af, at det er lidt upersonligt – en udstillingshave, eller en lille botanisk have, og ikke et sted hvor nogen lever i haven, bruger den som sin egen og sætter sit eget personlige og hyggelige præg. Hvilket det heller ikke er.

Dato for oplevelse: august 2019
1  Tak, Hense89
Anmeldt d. 11. august 2019

Meget skuffet over haven da den slet er plejet, der var ukrudt i bedene og det eneste der så nogenlunde ud var græsplænerne men der kørte også robot græsslåmaskine rundt meget skuffet og kommer ikke igen

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Frederikke G
Anmeldt d. 17. september 2018

Fik en positiv modtagelse, fik anvist mange forskellige steder, hvor vi kunne spise vores medbragte mad. Gik herefter en herlig tur i haven, som skifter beplantning og varierer mellem buske, træer og blomster. Store græsplanter, en sø og mange bænke.
et flot orangeri .

Dato for oplevelse: september 2018