“Julefrokost”
Anmeldelse af Svostrup Kro

Svostrup Kro
Køkkener: Dansk
Velegnet til: Familier med børn, Romantisk
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Buffet, Udendørsservering, Reservationer
Beskrivelse: Svostrup Kro tilbyder også 22 unikke værelser, med sjove finurligheder som Kromanden har samlet gennem de seneste 30 år. Enkeltværelse kr. 830,- pr. nat inkl. morgenbuffet Dobbeltværelse kr. 995,- pr. nat inkl. morgenbuffet Suite kr. 1195,- pr. nat inkl. morgenbuffet Vi ser frem til at byde velkommen
Anmeldt 18. juni 2018 fra mobile enheder

Det smagte fremragende, lækre retter, flot og nostalgisk julepynt.
Vil helt klart komme igen som en tradition. Kan også anbefales for familier med børn.

Tak, Kristine N

Anmeldt 7. juni 2018

Svostrup serverer god kromad og vin i helt unikke omgivelser, der i sig selv alene er et besøg værd. Det er både muligt at spise i de enormt hyggelige og underfundigt indrettede krostuer fyldt med gulvtæpper, gamle stole, skæve borde og reoler med alverdens genstande på, eller for større selskaber at spise i de tilhørende store lokaler med plads til mange.

Har med fornøjelse holdt 40 års fødselsdag, hyggemiddage og firmaarrangementer på Svostrup.

Tak, Karsten G
Anmeldt 24. maj 2018

”Vi er lige kommet hjem efter endnu en tur til Svostrup Kro, denne gang dog med en skuffende oplevelse i bagagen.

Vi oplever at priserne er steget markant det sidste år, samtidig er portionerne blevet betydelige mindre og vigtigst af alt så er kvaliteten dalet betydeligt. Vi er i de sidste mange år kørt fra Aarhus til Svostrup Kro, alene fordi vi gang på gang har fået en god oplevelse. Mad af super god kvalitet, til rimelige priser og ikke mindst, serveret at det sødeste personale – alt sammen og mere til, har gjort netop Svostrup kro unik.

Ovenstående udfordringer fornemmer vi, i bedste fald, bunder i manglende ledelse af kroen og i værste fald (nok mest sandsynlig) helt forkert ledelsesmæssig tilgang, til det værdisæt den tidligere eneejer flere gange har givet udtryk for, at der lægges vægt på…..De gammeldags dyder som god, ordentlig og fair service, dansk mad af god kvalitet til rimelige priser. Alle sammen forhold vi oplever ledelsen har mistet fokus på.

Det er vigtig for os at give konstruktiv feedback på oplevelsen og vi håber naturligvis Ivil tage kritikken til jer, så vi kan få lysten til at besøge Svostrup Kro tilbage.”

• Stemning
9  Tak, Andersen8000
Dragan S, Gæsteansvarlig hos Svostrup Kro, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 25. maj 2018

Familen og personalet bag Svostrup Kro vil gerne udtrykke vores taknemlighed for alle de kunder, som hver dag byder ind med anmeldelser af vores lille Kro. Vi sætter stor pris på konstruktiv kritik og har stor respekt for vores kunder og deres meninger på godt og ondt. Når vi på Svostrup Kro modtager en anmeldelse, om den er god eller dårlig, så tager vi den alvorligt og bruger den konstruktivt i vores virke. Der er flere skridt i, hvordan vi forholder os til anmeldelser:
1. Vi undersøger anmeldelsen, hvad er op og ned.
2. Det implicerede personale får både ris og ros videregivet.
3. Vi ændre i arbejdsgange eller strammer op, hvor der er sket menneskelige fejl.
4. Vi kompensere, hvor der skal kompenseres.
Vi hører jer straks anmeldelsen kommer ind, og vi handler hurtigst muligt på en klage internt. Vi hører og handler første gang i skriver, selvfølge er det alles ret at klage flere steder, men hvad godt gør det?
Vi er en lille familiedrevet Kro med en lang tradition for, at tage et stort samfundsmæssig ansvar ved bl.a. at uddanne rigtigt mange dejlige unge mennesker til vores fantastisk branche. Vi lærer vores unge mennesker, hvordan man skal opfører sig i mødet med gæsten - takt og tone. Da jeg selv stod i lære som kok lærte jeg, at mine fejl kunne bruges konstruktivt, som jeg siger til mine elever og unge kokke/tjenere, så lærer man ikke at lave en bearnaise der sidder i skabet hver gang ved, at man laver den perfekt første gang, men først når man har skilt den, og man samler den igen ved at bruge de køkkentekniske egenskaber man har lært. I dag bliver den positive læring, som man kunne have fået ved at lære af sine fejl, desværre til en evig angst for at fejle, for derefter at blive stillet til offentlig skue på alskens anmeldelsesplatforme. Når det i en anmeldelse, gøres til noget negativt, at være et ungt lærende menneske, beder jeg jer blot, at I husker på, hvordan det var at starte som lærling eller ny i job - usikkerheden i maven, den famlende samtale med kunden eller begejstringen der kunne tage overhånd. Vi mangler elever og faglærte i mange brancher, så tal og skriv pænt, de er det fundament, som vi skal bygge vores fremtid på. Takt og tone ved klage eller utilfredshed ved restaurant besøg er, at man spørge efter en overordnet, de er ansatte til at varetage dette og søger for at der bliver handlet her og nu. Anmeldelser er i de fleste tilfælde, et særdeles brugbart værktøj, der beriger vores branche og gør, at vi altid må holde os på tæerne. Der hvor det går galt, er når man går fra at skrive en konstruktiv anmeldelse til et uoprettelige vredesudbrud, som går efter personen og ikke bolden. Vi er her for at servicere jer og vi gør det med glæde. Vi går på arbejde hver dag, vi smiler selvom vores morgen måske har været lige så dårlig som din. En ting skal du vores kunde vide, vores mål er altid glade og tilfredse kunder, og hvis vi fejler vil vi altid forsøge at kompensere for vores fejl og rette op.

Denne “anmeldelse” kan vi kun se som et alvorligt angreb på kroen, som går så langt udover, hvad vi kan og vil finde os i.

Vi er midt i et generationskifte, hvor vi for netop at kunne videreføre de stolte traditioner, som du taler om, bliver nød til at følge de prisstigninger som der er i samfundet, samt den kæmpe udgift vi har i bogstaveligt talt at holde kroen ovenvande.

Jeg flyttede på kroen med min mor og far, da jeg var 4 år, den ligger i mit blod, og tro mig jeg kender de værdier bedre end de fleste - det er sådan jeg er opdraget.

Jeg er glad og stolt over, at min mand Dragan gør alt, hvad han kan for at min familie kan fortsætte på Svostrup Kro. Da min mand, som du hentyder til, blev ansat som dagligleder på kroen af min far, var hans job at redde kroen. Det har han gjort, men han bliver nød til hver evig eneste dag at tage beslutninger og lave nye tiltag for at vi ikke ender samme sted. Disse beslutninger og tiltag er ikke nødvendigvis populære, men vi gør det ikke for sjovt, men for kroens overlevelse.

Dem der virkelig kender min far vil vide, at han er af den gamle skole, han besvare ikke mails og han aner absolut intet om de sociale medier. Vi viste ham din mail med det samme, du sendte den til os, og vi svarede dig. Vi spurgte ekstra ind til, hvornår I havde været der, fordi min far ikke kunne forstå, at I ikke havde sagt det direkte til ham, når I nu kender ham så godt, at I tiltaler ham som kære Niels. Altså vi stillede dig opklarende spørgsmål for at få fakta på plads(se punkt 1), hvilket I ikke svarede tilbage på....

Vi beklager ikke vores priser, da vi ikke kan kompensere med vores kvalitet( som ikke altid passer med kvantitet), da vi ikke ønsker at fyre vores sødeste personale og da vi bliver nød til at vedligeholde kroen i den gamle stil.

Vi elsker vores kro og tager derfor jeres henvendelse, som et stærkt personligt angreb, så vi synes faktisk ikke I behøver, at køre den lange tur herned længere...

PS Niels har læst og kommet med input til denne mail.
Mvh Kathrine Leth
Krodatter/ krokone

Anmeldt 20. maj 2018

En super idyllisk kro atmosfæren fejler intet,,,,,,, MEN for pokker da en kulinarisk skuffelse sejt og smagsløs oksekød til et selskab på 28 kan man ikke bruge så små fade til servering,uendeligt langsom servering (med kold mad til følge) ærgerligt oplevelse når man nu troede på en oplevelse som stod i forhold til pris, for den var som idyllen også i top.

3  Tak, kjeldv847
Anmeldt 9. maj 2018

Fornem frokostanretning med tarteletter, fiskefilet, ørred, rejer, pålæg, oste og masser af tilbehør. Og nok til alle. Læg hertil udsigten over Gudenåen i høj solskin.

1  Tak, Medborgeren

Rejsende, der kiggede på Svostrup Kro, kiggede også på

Silkeborg, Østjylland
Silkeborg, Østjylland

Har du været i Svostrup Kro? Fortæl om dine oplevelser!