“God betjening knap så god mad”
Anmeldelse af Restaurant Underhuset

Restaurant Underhuset
Spisemuligheder: Reservationer
Spisemuligheder: Reservationer
Anmeldt 10. juni 2017 fra mobile enheder

God og hurtig betjening
Tapas, fedtet var ikke skåret af laksen, artiskokerne havde stadig yder skallen på, som er uspiselig, de soltørrede tomater var noget seje.
Pølserne, brien og bresaulaen var gode

Tak, Eddie M

Anmeldt 6. juni 2017

Øv! Vi havde rigtig glædet os til at prøve restauranten da vi skal bo på hotellet ved siden af til sommer. Menukortet så virkelig lækkert ud. Jeg bestilte en omgang østers til at starte med. Da jeg får dem ind synes jeg de lugter lidt for meget af hav og fisk. De sidder også stadig fast i musklen, så jeg selv må sidde og løsne dem. Det er dog det mindste. Men de smagte slet ikke godt! Jeg har fået rigtig mange østers på restauranter rundt om i landet, men ikke nogen der smagte så ufriske. Resten af bordet fik lov til at smage en østers, og alle sagde det samme som mig - de smagte ikke godt. Jeg nævnte det for tjeneren da hun kom tilbage, og det eneste svar retur var at "jeg nok ikke var vant til at få østers på den måde...". Øøøøh... Østers med citron er nok den mest klassiske servering af østers, så JO det har jeg skam prøvet mange gange. Men aldrig nogen der har smagt dårligt. Uden yderligere kommentarer gik tjeneren ud igen.

Så ventede vi bare på de næste retter (resten af bordet måtte pænt sidde og vente med at få deres mad indtil jeg havde fortæret mine østers, som jeg så ikke spiste flere af). Der gik lang tid før maden kom, og der var ikke mange gæster. Der var blevet bestilt 2 gange rørt tatar, 1 æggekage samt pasta med muslinger. Tjeneren kommer med 1 gange rørt tatar og 1 gang klassisk tatar. Vi siger til hende at det er forkert da de skulle have 2x rørt tatar. Nå, siger hun og kigger bare på os med tallerkenen. "Vil I have en ny eller vil I bare have denne her?" Vi kigger lidt på hinanden og vil heller ikke skabe for megen palaver (alt imens tjeneren kigger afventende på os). Til sidst tager vi imod den klassiske tatar, for vi vil gerne have noget mad. Vi havde i forvejen ventet alt for længe, og hvis der så skulle gå lang tid igen for at få det rigtige, ville vores andres mad enten blive kold eller også havde vi nået at spise inden tataren kom.

Vi går igang med at spise. Jeg er lidt af en saltgris skal det siges. Putter næsten altid ekstra salt på min mad, og er ihvertfald ikke saltforskrækket. Min pasta med muslinger var ekstrem salt! De andre ved bordet ville ikke have kunnet spise det. Jeg spiser noget af det, men må til sidst give op, da det bliver alt for meget. På det tidspunkt er vi rimelig trætte af at "brokke" os. Da tjeneren kommer og tager tallerkenen påpeger jeg at det var meget salt, og at de andre ved bordet ikke kunne spise det, da de smagte. Jeg sagde at det kunne hun sige til køkkenet, så de var obs på det til de andre gæster. Det ville hun gøre.

Ingen beklagelser for hverken ventetid, forkerte retter, salte retter, eller noget som helst. Og da regningen kommer, måtte vi selvfølgelig betale fuld pris. Til gengæld var æggekagen vidst god. Men det er så også det. Hvis betjeningen/servicen havde været bedre, kan det være vi ville være kommet igen, for at se om det bare var en dårlig dag for restauranten. Men ikke når man ingen service får. Så er det som om restauranten siger til gæsten at de sådan set bare kan rende dem. Rigtig ærgeligt når vi havde glædet os til at skulle spise mange middage dér i vores sommerferie.

4  Tak, LisbethRossing
Anmeldt 1. maj 2017

Vi valgte begge fiskefrikadeller med brød, remoulade og bær. Brødet var købe og ikke hjemmelavet. Bærerne var ikke råsyltende men mere som marmelade.Fiskefrikadellerne var meget fint hakket og næsten uden smag.

Tak, Uffe J
Anmeldt 22. april 2017 fra mobile enheder

Rigtigt god dansk smørrebrøds restaurant, med hyggelig indretning i temaet Jorn (første danske smørrebrøds restaurant jeg har besøgt, med Jorn og Munch på væggene).

Vi fik godt dansk smørrebrød med snaps og øl. Store portioner i høj kvalitet, men mulighed for at købe platte eller enkelte separate stykker smørrebrød.

Vi valgte separate anretninger i form af sild, hjemmelavede fiskefrikadeller og stærk ost. Hetil øl, snaps og afsluttet med kaffe.

Rigtig god og venlig betjening samt god kvalitet i de servede retter.

Tak, Johan E
Anmeldt 18. april 2017 fra mobile enheder

Underhuset er Silkeborgs bedre brasserie.
Sikker stil og fornemme serveringer.
Med løgsuppe og rørt tatar kan man føle sig hensat til fortovet i Paris.
Det er ikke billigt men det er pengene værd

Tak, KnorFromDenmark

Rejsende, der kiggede på Restaurant Underhuset, kiggede også på

Silkeborg, Østjylland

Har du været i Restaurant Underhuset? Fortæl om dine oplevelser!