“Igen en fantastisk oplevelse på Karoline Amalie”

Restaurant Karoline Amalie
nr. 22 af 106 Restauranter i Silkeborg
Køkkener: Fransk
Velegnet til: Romantisk, Forretningsmøder, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Udendørsservering, Reservationer
Anmeldt 26. januar 2020 fra mobile enheder

Det er anden gang jeg spiser på stedet. Der er ingen tvivl om ejeren har en kæmpe viden om mad og vin og at det er hendes passion. Maden er altid velsmagende og vinen god. Kan varmt anbefale stedet, hvis mad vil have en madoplevelse af de rigtige gode.

1  Tak, TinaBenLev

Anmeldt 25. januar 2020 fra mobile enheder

Gå ikke glip af denne lidt gemte perle af en restaurant.

Vi var til litterær fredagsbar, hvortil der blev serveret en 5 retters tapasmenu og der til hørende vine (alle østrigske, eftersom de også importere vin herfra).

Ganske enkelt en kongeoplevelse - vi kommer igen.

Mange tak.

Tak, ThomasW383
Anmeldt 20. marts 2019 fra mobile enheder

Stedet har kun få åbningsdage, og menuen er fast.
Servicen er elegant og diskret, og ejeren har mening, viden og holdning til maden.
Der er rigtig god plads mellem bordene, og lokalet er hyggeligt.
Maden er god. Rigtig god. Der er 6-8 retter hen over aftenen, og tag dig endelig god tid. Der er mulighed for en god snak med ejeren om vin og mad. Karoline Amalie har iøvrigt deres eget label. En østrisk vin. Og østriske vine er foretrukne på stedet. Der er stor viden om hvert glas der skænkes, og der er rigeligt af det.
Nyd en god aften her. Det er dyrt, men det er godt.

Dato for besøg: februar 2019
1  Tak, Tigerfactor
Anmeldt 1. november 2018 fra mobile enheder

Kommer of spiser hver torsdag med Rotary klubben og mange gange er maden ekstra ordinær god. Rikke har lige vundet Danmarks bedste ostebord foran flere Michelin restauranter. Se billede fra idag

Dato for besøg: november 2018
Tak, Christian B
Anmeldt 18. september 2018

Denne restaurant vedbliver med at holde en fantastisk høj standard, og er en fantastisk oplevelse at besøge. Vi har været der til flere arrangementer og blandt andet selv afholdt bryllup der. Derudover har de stået for forplejning da vi afholdte reception på et af bådene på søerne. Maden er altid varieret og upåklagelig. Man kan både se og smage at ejerne/kokkene har erfaring og en interesse i at levere det bedste.

Omgivelserne er anonyme, men der er en fin have som ofte åbnes op for gæsterne. Alt efter arrangement har vi blandt andet her fået mini pizzaer bagt i den udendørs stenovn.
Rikke, som har stedet med sin mand, er et usædvanligt sødt menneske, og altid med til at gøre oplevelsen af stedet og maden endnu bedre.
Der anvendes ofte unge mennesker til serveringen, og man skal ikke forvente de kan svare på spørgsmål om vin og mad. Men Rikke eller en erfaren tjener er aldrig langt væk.
Deres ostebord er en oplevelse i sig selv.
Vinene er østrigske, og man kan blandt disse finde deciderede perler.

Dato for besøg: februar 2018
1  Tak, 149kristianh

Rejsende, der kiggede på Restaurant Karoline Amalie, kiggede også på

Silkeborg, Østjylland
Silkeborg, Østjylland

Har du været i Restaurant Karoline Amalie? Fortæl om dine oplevelser!