“Et par ærgelige knaster med maden”
Anmeldelse af Evald Brasserie & Café

Evald Brasserie & Café
Køkkener: Fransk, Dansk, Skandinavisk
Spisemuligheder: Frokost, Morgenmad, Aftensmad, Efter lukketid, Levering, Reservationer
Beskrivelse: Det betyder noget for os, at maden vi serverer er lavet helt fra bunden og af kvalitetsvarer fra lokale leverandører – betyder det også noget for dig? Evald åbnede i 2003, inspireret af den franske Café-Brasserie kultur og opkaldt efter vores farfar. I vores stemningsfyldte Brasserie-Café kan der nydes dejlig mad og drikkevarer, kolde som varme. Vi tilbyder alt fra en lækker 3 retters menu, til en skøn frokost med en spændende lokal øl fra vores store øl-kort eller et dejligt køligt glas Les Pintos d’Alsace til en let salat. Om aftenen skifter Evald karaktér til Brasserie, hvor der kan nydes a la carte retter samt lidt klassiske café retter. Det betyder noget for os, at maden vi serverer er lavet helt fra bunden og af kvalitetsvarer fra lokale leverandører. Vi er af den overbevisning at “less is more”. Vi skifter ofte ud i vores menu og gør, hvad vi kan for at følge sæsonens udvalg af råvarer. Vi støtter op om lokale og danske producenter, da dette også er med til at fastholde danske arbejdspladser. Evald – Brasserie & café Vores tjenere står til rådighed med anbefalinger omkring valg af vin og mad eller den gode avec til din espresso. Vores tjenere er valgt for deres gode humør og venlige sind, de er som regel ikke faglærte, men vi sørger for at tillære dem færdigheder løbende. Vores vigtigste prioritet er smilende og hurtig service – ikke at vores tjenere kender alt til et givent vinhus
Anmeldt 13. juli 2018

Først det positive: Sød betjening, hyggelig beliggenhed og fin udeservering med varmelamper. Brød og vand kom på borden hurtigt.

Vi valgte menuen, koldrøget laks med rygeost creme, nyfortolkning af grydestegt kylling og creme brûlee. Steakmuligheden var udsolgt.
Lakseforretten smagte udmærket, men laksen var skåret i meget tykke skiver hvilket giver en overvældende fedme i smagen.
Hovedretten var spændende - mormors kylling med en virkelig god rabarberkompot, meget sød agurkesalat og fritteret kyllingeskind. Sovsen var desværre lidt vandet, og retten ville være perfekt med en mere koncentreret souce.
Desserten gik desværre galt. Den ene var kold men fast, men karamellen var decideret sortbranket. Den anden var lun, men ikke fast - igen med sortbranket karamel.
Vi fik vinmenuet til, med en noget uinteressant hvidvin men drikkelig, en meget fyldig rødving og en virkelig tør spumante til desserten.
Regningen lyd på 930 kroner for 2 - absolut rimelig. Bare ærgelig at der er de her kiksere med nogle af retterne, da der er potentiale til meget mere her.

Tak, Steffen S
Jacob N, Ejer hos Evald Brasserie & Café, svarede på denne anmeldelseSvarede 23. juli 2018

Hej steffen S
Tak for din anmeldelse, ris og ros. Vi elsker ros - det gør os glade! Og vi sætter pris på ris - det gør og bedre.
MVH Jacob

Anmeldt 11. juli 2018 fra mobile enheder

God og velsmagende mad samt venlig og smilende service Alt i alt et fint besøg, hvor der også var fine muligheder til familiens børn.

Tak, kasperhjorth

Hej Kasperhjorth
Tak for din flotte anmeldelse og søde ord! Vi smiler ekstra stort og klapper os selv og hinanden på skulderen.
MVH Jacob

Anmeldt 27. juni 2018

Vi var 12 personer afsted til et socialt arrangement på arbejde, og vi havde den skønneste aften.

Super lækker mad - har sjældent fået en stead så mør og lækker, og fantastisk sød og opmærksom betjening.
De var alle søde til at komme og spørge om alt var okay, og om nogen manglede noget. Der var ca 27 grader varmt, og vi kamp-svedte, og det gjorde serveringen også, men selvom der var fuldt hus, var de bare hele tiden forbi med koldt vand - super.

Vi siger tak - og kommer bestemt igen.

Tak, ViviAnnSK
Jacob N, Ejer hos Evald Brasserie & Café, svarede på denne anmeldelseSvarede 28. juni 2018

Hej ViviAnnSK
Tusind tak for din flotte anmeldelse og søde, rosende ord. Vi smiler ekstra stort i dag og klapper os selv og hinanden på skulderen.
MVH Jacob, ejer

Anmeldt 24. juni 2018 fra mobile enheder

Servicemindede medarbejdere og ganske udmærket til prisen. I tillæg hertil har man den service at der er gratis paraplyer - dejligt når man som os blev overrasket af uventet regnvejr. Super service
Eneste anke kunne være, at man ikke ville udskifte desserten fra dagens menu med en dessert af tilsvarende pris fra menukortet. Det er de naturligvis i deres fulde ret til at nægte, men som kunde virker det unødigt uflexibelt.
Derfor 4 stjerner fremfor 5.

Tak, LeifL845
Jacob N, Ejer hos Evald Brasserie & Café, svarede på denne anmeldelseSvarede 26. juni 2018

Hej Leif L
Tak for din anmeldelse. Vi elsker ros og ris. Rosen gør os glade og risen gør os bedre.
Når vi sammensætter vores 2, 3 og 4 retters menuer, så gør vi det ud fra en kalkulation, hvor prisen kan holdes og som laves efter gode tilbud fra leverandører og producenter. Disse gode tilbud gør det muligt for os at sælge menuen til den givne pris.
Derfor kan man ikke skifte ud i menuen - også selvom det virker tåbeligt. Men der er altså en mening med galskaben:-)
MVH Jacob Niebuhr

Anmeldt 18. juni 2018 fra mobile enheder

Dette er stedet hvor hygge og god mad går hånd i hånd. Specielt deres burger er jeg glad for. De har også et stort kaffekort, og rigtig god brunch. Ikke så børnevenligt.

Tak, Kristine N
Jacob N, Ejer hos Evald Brasserie & Café, svarede på denne anmeldelseSvarede 21. juni 2018

Hej Kristine
Tak for din flotte anmeldelse og søde, rosende ord.
MVH Jacob Niebuhr, ejer

Rejsende, der kiggede på Evald Brasserie & Café, kiggede også på

Silkeborg, Østjylland

Har du været i Evald Brasserie & Café? Fortæl om dine oplevelser!