“Fantastisk værtsskab og dejlig mad”
Anmeldelse af Restaurant Katastrophe

Restaurant Katastrophe
Anmeldt 7. august 2021 fra mobile enheder

Dejligts sammensat menu, som tjeneren gjorde meget ud af at præsentere. Nærværende service hele aftenen i hyggelige lokaler. Klart et sted vi ønsker at komme igen

Tak, Kristian H

Anmeldt 6. august 2021

Endelig en restaurant i Herning der kæler for de enkelte tallerkner, hvor der er noget både for øjnene og ganen - en syns- og smags-oplevelse der indeholder alle nuancer.

Vi kan virkelig anbefale dette sted, som komplimenterer restaurantmiljøet i Herning på en virkelig god måde.

Tak, Kai A
Anmeldt 30. juli 2021 fra mobile enheder

Det er et godt koncept med en fastsat 4 retters menu. Man kan trygt stole på vinanbefalingerne, maden er ganske udsøgt og af høj kvalitet. Der er ingen forstyrrende elementer i indretningen og man kan derfor fuldt og helt koncentrere sig om maden.
Vi kan på det varmeste anbefale restauranten og kommer der gerne igen.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Peter T
Anmeldt 4. juli 2021 fra mobile enheder

Efter at have fået stedet anbefalet af min kones kollega, valgte vi at prøve stedet uden at have undersøgt det yderligere… En meget underlig oplevelse der sluttede med et meget uforstående kig på regningen. Kan læse på andre anmeldelser at vi ikke er de eneste der har oplevet det her.

Vi ankom til restauranten 15 min før vi have booket bord, og spurgte om det var okay? (Restauranten var tom). Vi blev mødt at en engelsktalende tjener der kiggede undersøgende, som om der ikke skulle være plads, på en reservationsliste med kun 3 navne på. Meget mystisk.
Vi skulle åbenbart ikke vise coronapas. Den er vidst ikke helt lovlig.

Inden vi nåede at få jakken af og sat os til bordet kom en anden engelsktalende tjener med brød og vand. Lige hurtigt nok efter min smag. Brødet var det billigste bake-off baguette fra frost med en købe oliven tapanade. Ikke ligefrem en appetitvækker.
Derefter kom, hvad jeg formoder er restaurant chefen/værten, hen til bordet og fortalte om menuen. Han præsenterede en 4 retters menu. Det var så åbenbart det eneste man kunne vælge. De havde ikke noget menukort eller vinkort. Så vi kunne hverken se udvalg eller priser.
Vi valgte de 4 retter, hvor der hørte et glas aperitif (velkomstdrink) med. Det bestod af lidt under et halvt glas bobler (kunne godt have været cava). Lidt ligegyldigt.
Værten fortæller vi kan få hvid eller rødvin. Da jeg spøger ind til vinen virker han en anelse overrasket, men får forklaret at det er en Chardonnay fra Chile og det vælger vi som om det er den eneste mulighed vi har. Han kommer og skænker 2 meget små glas og går med flasken igen. Vi har ikke engang smagt på boblerne endnu.

Og inden vi når at smage på vin og bobler kommer han med forretten. Som om de har anrettet det inden vi kom.
Forretten bestod af en cremefraiche kage (ala cheesecake) med en laksetartar ovenpå. Laks havde været marineret længe inden vi ankom og var derfor helt smattet og død i farven. Dertil var der en creme vendt med Dijon sennep og hakket persille ud over det hele. På tallerknen var der en lille skål med nogle tydeligt overtilberedte tigerrejer i en meget tynd safran sauce. Smagte ok, men synd med rejerne.

Til mellemret fik vi røget krondyr filet med en salat vendt med en balsamico dressing, lidt saltede peanuts, skovbær mix fra Frost vendt med en sukker lage og noget skilt lakrids sirup/sauce.
Retten var helt uden harmoni og det eneste der rent faktisk virkede på tallerknen var krondyr.

Tjeneren spurgte om vi ville have rødvin og svarede at vi bare gerne ville have resten af hvidvinen vi havde bestilt. Der blev han næsten irriteret som om at vi bad om mere end han magtede. Endte med at han kom med en helt ny flaske. Sindsyg dårlig attitude og service. Ååå

Inden hovedretten kom de med en gane renser bestående af noget meget frossent mynte granite serveret i champagneglas. Det var frosset fast i glasset og man var derfor konstant bange for at glasset skulle sprænge eller knække i hånden på os. Smagte ok.

Til hovedret fik oksemørbrad med kartoffel, saute af grønsager og portvinssauce.
Ved bestilling blev vi spurgt om stegegrad på bøffen, og vi svarede begge medium-rare. Tjener kiggede os med undrende øjne som der kun eksisterede rød, medium og gennemstegt?!? Lidt underligt.
Da vi fik den var den meget rød og helt uden stegeskorpe. Det var som at spise et stykke kogt kød. Ikke lækkert. Vi gjorde opmærksom på det, da tjeneren spurgte til os. Han fortalte at de i køkkenet havde sagt de nok var lidt røde. Skulle man så ikke have lavet den ordentlig fra start??
Han insisterede på at lave nogle nye, men vi ville på det her tidspunkt egentlig bare gerne videre.
Saucen var okay, men ikke hjemmelavet. Mit gæt er et Oscars færdig produkt. Saute af kål og peberfrugt var lige gyldigt og kartoffel var noget kartoffelkompot med kold creme fraiche på toppen.
En meget neutral og intetsigende oplevelse.

Til dessert fik vi en hvid chokolade creme brûlée med citron sorbet og marinerede bær.
Creme brûlée var helt fast og smagte meget kunstigt. Karamelen på toppen smagte brændt og bittert. Kunne godt have være et debic(præfrabrikeret)produkt.
Citronsorbeten var krystalliseret, men smagte fint.
De marinerede bær var de samme som fra krondyret og gav ingen mening på retten.

Vores flaske hvidvin endte med at blive noget varm. Kunne godt have brugt en vinkøler.

Vi fik en håndskrevet regning, som jeg mener er ulovligt idag. I hvertfald eftersom jeg heller ikke kunne se et kasseapparat. Dankort terminalen var gået i stykker (som jeg så kan se på andre anmeldelser at den har været i over et år), så kunne kun betalte kontant eller med mobilepay. Virker suspekt og som om de forsøger at kører lidt udenom skattefar.
Regningen lød på:
2x menu til 598,- kr
2 glas hvidvin til 192,- kr
1 flaske hvidvin til 355,- kr
Ialt 1144 kr,- kr.

Hvidvinen er den samme. Man siger at der er 5-6 glas på en flaske, så fordi man får et glas i stedet for en flaske koster glasset 30 ,- kr mere? Sindsyg avance og forskellighed!

Jeg konfrontere værten med det og spørger pænt og undrende om det nu kan passe? Bliver mødt af en ekstrem forsvarsposition. Forklarer ham at vi begge er uddannet kokke med 13 års erfaring fra restaurantionsbranchen, og at jeg aldrig har oplevet noget lignende. Han er ligeglad og fortæller at de ligger nummer et i Herning. Det kan jeg simpelthen ikke begribe. Må være en købt og betalt position.

Det er bondefangeri og vi føler os gevaldigt snydt. Der er absolut eneste og sidste gang vi sætter min fødder der. Og kan kun anbefale alle til at vælge et andet sted.

Håber dette er med til at åbne folks øjne og stille flere krav til at restaurant oplevelse.

Sure og skuffende miner fra to kokke på vores 1 års bryllupsdag.

Dato for besøg: juni 2021
8  Tak, daniellowich
Anmeldt 15. juni 2021

Vi var 4 personer, som fik en meget lækker 4 retters menu, absolut i topklasse! Vinene, som blev valgt efter god vejledning, var lige i skabet! Hyggelig atmosfære og super god service fra den meget venlige og opmærksomme tjener. Vi anbefaler meget gerne stedet, og vil glæde os til at komme igen.

Dato for besøg: juni 2021
Tak, ullam683

Rejsende, der kiggede på Restaurant Katastrophe, kiggede også på

Herning, Vestjylland

Har du været i Restaurant Katastrophe? Fortæl om dine oplevelser!