historisk og smuk oplevelse

komme tit på dette museum og personalet er altid så søde og venlige. elsker især udstillingen om... læs mere

Anmeldt d. 23. juli 2020
lindalK6885SR
Ballerup Kommune, Danmark
Særudstilling om Zarfamilien i Danmark

Anmeldt d. 23. juli 2019
Soren1958
Ølstykke, Danmark

Anmeldt d. 23. juli 2020

komme tit på dette museum og personalet er altid så søde og venlige.

elsker især udstillingen om den russiske zar familie og dere venskab med danmark og Ballerup.

hyggeligt museum hvor der er plads til alle.

Dato for oplevelse: juli 2020
2  Tak, lindalK6885SR
Anmeldt d. 23. juli 2019

Museet huser en særudstilling om russere, her i blandt, storfyrstinde Olga som flygtede fra revolutionen og bo satte sig i Danmark. Deres liv og skæbne.
Spændende fortællinger om livs kosakker og deres hengivenhed til deres fyrstinde.
Der er en del malerier af Storfyrstinde Olga.
Museet rummer også en udstilling om Ballerups udvikling.
Tag gerne bedsteforældre og børn med. Der er gårde indrette som i år 1930.
Spændende for ældre at se ting fra deres barndom.
Der er et godt spise/kagested ved side af.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Soren1958
Anmeldt d. 6. marts 2019

Man ser ting fra sin barndom som man havde glemt, husker tydelig de fleste ting fra min barndom 1935-45. Tag børnebørn og oldebørn med på en tur i din barndom.
Bagefter bør du besøge Konditorgårfen hvor I kan få en lækker frokost eller en kop kaffe med hjemmebagt kage. Vi besøger Pederstrup flere gange om året.

Dato for oplevelse: september 2018
Tak, Ole82
Anmeldt d. 4. november 2018 fra mobile enheder

Et rigtig hyggeligt sted hvor vi bliver ved med at komme tilbage. I området er både historie og natur/dyr. Spisesteder tæt på museet.

Dato for oplevelse: november 2018
1  Tak, AnneC0penhagen
Anmeldt d. 6. august 2018 fra mobile enheder

Meget interessant. Holder til i flere bygninger i den gamle landsby Pederstrup. Selve området er også et besøg værd. Gamle gårde og stråtækte huse. Øko butik og ikke mindst Konditorgården med dejlig mad og kager.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, pederstrup