“Dejlig ø, elendig kro”

Livø
nr. 1 af 10 aktiviteter i Ranum
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 10. august 2015

Dejligt sted med flot udsigt på gåture. En rigtig hyggelig lille ø. Men tag for guds skyld madpakke med - maden på den stedlige (og eneste) kro er svinedyr og elendig.

Tak, tinetindal
Filtrér

Anmeldt 30. juni 2015

Livø er altid fasinerende. Tag færgen fra Rønbjerg (husk at tage noget fisk med fra den gode fiskehandler), gå en tur fra havnen og ud til kysten bage byen. Nyd den vildt voksende Skov, dyrene og udsigt mod Fur. På vejen er der riglig med muligheder for picnic. Få en is hos købmanden.
Hvis man har mulighed for det, så er det en fast anløbshavn ved sejllads på Limfjorden

Tak, Michael_Kruse
Anmeldt 19. januar 2015

En hyggelig (og kort) overfart og man bliver mødt af et døsigt, kunstigt lokalsamfund. Maden på kroen er fabelagtig!

Tak, LassePovlsen83
Anmeldt 14. oktober 2014

Vi tog færgen over til Livø kl. 13.00 og retur kl. 17.30 en lettere overskyet efterårsdag.
Vi fik en helt enestående god introduktion til det økologiske landbrug på stedet, og vi så mange dejlige naturområder med et ganske rigt fugleliv.
Bygningsmæssigt er øen interessant med de gamle institutionsbygninger. Desværre nåede vi ikke at besøge kroen, men der så hyggeligt ud. Kirken er under renovering her i oktober 2014, så den fik vi kun set udefra. Den er nyere, kan ca. 100 år gammel.
Selv i det dårlige vejr var udsigten helt enestående. Øen kunne godt betinge et længere ophold. Om sommeren må her være enestående godt. Der kommer da også ca. 25.000 turister med den lille velholdte katamaranfærge, som ikke medtager biler. Man kan få kaffe/te/kakao om bord.

Tak, NielsJLangkilde
Anmeldt 21. juli 2013

Livø er et hyggeligt sted at bruge en dag. Følg ruten rundt og du har set en fantastisk natur. Turen er godt afmålt næste alle kan være med. Man kan tage mad med eller spise på den lille kro. Dog skal du ikke forvente dig for meget af maden, men der er super hyggeligt og sød betjening

Tak, Gitte T

Rejsende, der kiggede på Livø, kiggede også på

Ranum, Vesthimmerland Municipality
Løgstør, Vesthimmerland Municipality

Frøstrup, Thisted
Ranum, Vesthimmerland Municipality

Har du været i Livø? Fortæl om dine oplevelser!