Anmeldt d. 27. februar 2016

Tog den lange flotte tur derud med Good Bali Drivers (IDR 800.000), og fik set en masse, så den lange transport også er sightseeing. Ved ankomst blev vi opgraderede til strandbungalows. Nu hvor vi har været der, vil jeg absolut anbefale, at man booker disse. Det er et enestående sted midt i et kæmpe naturreservat. Der er en lidt slidt gangbro ud til bungalowsene men selve hytten er stor, velindrettet, ren og med et lækkert outdoor badeværelse. Der er tv med en masse info samt en masse gratis film og musik. Som en bonus kører skærmen på pause med de mest fantastisk flotte sorthvide fotografier af stedets personale. Cadeau til fotografen af disse. Der er gratis og meget hurtig roomservice, hvis man ønsker at spise på værelset. Morgenmaden serveres på en stor terrasse ud til mangrove og hav. Man bestiller ubegrænset fra menukort, og der er et rigtig godt og veltilberedt udvalg. P.g.a. regntid kommer der meget affald op på stranden. Det går der hele tiden personale og indsamler og sorterer og om lørdagen kom lærere og elever fra en lokal skole, de samarbejder med, og hjalp med at rense strand og mangrove. Der er koral lige ud for hytterne, så det anbefales i stedet at bade og snorkle fra jettyen 3 min gang fra hytten. Vandet er klart og der er god snorkling der også. Men den helt fantastiske snorkling er ved Menjangan Island! Vi har snorklet flere steder i Amed og på the Gilis, men Menjangan Island er det flotteste sted. Der er en verden af flotte, forskelligartede koraller og fisk. Man bestiller på stedet og bliver sejlet ud kl. 09.00 om morgenen, hvor vandet er klarest. Der er en fyr, der sejler båden og en anden, der tager med ud og snorkle. Han har en lille metalpind med en klokke og ringer, når der er noget, han gerne vil vise. Han taler rigtig godt engelsk og deler gerne sin viden. Vi var i vandet mere end 2 timer med en pause halvvejs. Hvis man ønsker, kan man bestille lunchbox med fra resortet. Det var roligt vand uden megen strøm. Husk evt t-shirt, trods vandfast faktor 30 kostede det en solskoldning på ryggen. På øen ligger et smukt tempel med en stor Ganesha figur. Da vi var der, var der en flot ceremoni, vi kunne følge fra vandsiden.
Ved resortet holder der en del manjangans til. Det er en lokal hjorteart, og vi så mange hinder og kalve, men desværre ingen hjorte. De går på stranden og vi havde dem foran bungalowen i flere omgange og i lang tid. De er ikke særligt sky. Jeg lå en eftermiddag og læste med en liggende hind 4 m foran mig i et par timer. Der er masser af fugle. Vi så ingen kryb. Personalet er meget servicemindede og søde. På grund af regntid var poolområdet lukket ned og vi var kun ved Bali Tower ved ankomst og afrejse. Men en fantastisk udsigt deroppefra også. Vi var der tre nætter, men fortrød, vi ikke havde booket 5, da der er rigeligt at foretage sig.
Selv efter afrejse gav de en hel ekstraordinær service: jeg havde glemt en lille pung med creditcards i sikkerhedsboksen. Og inden jeg nåede mit næste hotel, havde de mailet om dette og tilbudt gratis at bringe min pung til hotellet næste morgen, hvor de havde en mand i lufthavnen. Enestående!
Resortet er ledet af en schweizer, der var bortrejst på sygebesøg i europa. Personalet omtalte ham i meget varme og omsorgsfulde vendinger, og det var tydeligt de kunne lide ham. Tydeligt at god ledelse smitter af på stemningen og fornemmelsen af, at personalet var et stærkt team.Vi kommer igen!

Værelsestip: Vælg merprisen for en bungalow
Dato for ophold: februar 2016
2  Tak, Lenskjold
Rico H, General Manager hos The Menjangan, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 7. april 2016

Selamat Pagi kære Lenskjold,
tak så meget for din virkelig detaljeret gennemgang. Vi har været aldeles glad for at lære, hvor meget sjov du havde under dit ophold. Under vores morgen briefinger, jeg normalt diskutere hver tripadvisor revision med resten af familien. Din tilbagemelding gav alle en varm smil og gode minder af dit besøg. Menjangan Island er nok det bedste sted for snorkling og dykning i Bali. Selvom vi lider problemer med skrald under regntiden... men vi prøver vores bedste for at uddanne de lokale og rengør farvande og strande. Det er et lille skridt, men vi føler, at vi er nødt til at starte et sted. Det giver mig personligt meget glæde at sende sådanne komplimenter til de respektive familiemedlemmer. Jeg har gjort det også med din eksterne fotograf. Det er en skam, vi ikke har mulighed for at mødes personligt. Jeg var i Europa uventet fordi min far døde. Derfor forbliver jeg med ønsket for dig at komme tilbage en dag!
Sunny hilsner fra hele familien!
Rico

Anmeldt d. 17. september 2015

Helt fantastisk oplevelse som alle burde prøve der var bare så vidunderligt. En fantastisk strad, med snorkling mm.
Hjorte og aber et lille stykke fra en.
Fantastisk mad, og eminent betjening alt 100% i orden - vi følte virkelig vi var på ferie og blev forkælet.
Super Super Super

Værelsestip: Her bliver der kræset for en hygge og vi bliver vartet op. Det er super sted mm
Dato for ophold: juli 2015
1  Tak, Susanne L
Denne anmeldelse er oversat fra Engelsk. Se original
Anmeldt d. 18. juli 2015

Vi boede 3 dage på The Menjangan i 2 x beach villa. Der var rent og med en fantastisk udsigt fra sengen til stranden. Betjeningen var fremragende. Vi vil meget gerne komme tilbage til Bali og især til The Menjangang.

Anmeldelsen er indsamlet i samarbejde med hotellet
Tak, Lena R
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et TripAdvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.Oprindeligt indsendt på Engelsk om www.tripadvisor.com. Se original
Anmeldt d. 8. juli 2015 fra mobile enheder

Fantastisk beliggenhed midt i naturreservat, mangrove og strand. Store dejlige værelser (med pool lige uden for vores i Monsoon). Skøn natur med hjorte, aber, veraner og slanger samt mange fugle. Flot koralrev til let snorkling.
Maden er virkelig god, prismæssigt dog noget høj, og der er ingen andre steder at tage hen.
Velfungerende internet uden irriterende koder.

Dato for ophold: juli 2015
Tak, Michael B
Anmeldt d. 19. oktober 2014

Vi havde 3 skønne overnatninger i en strandbungalow. Det er yderest sjældent man får så skøn et ”hotelværelse”. Rummet er i sig selv en oplevelse og med udgang til stranden er det bare perfekt.
Samspillet med naturen er en oplevelse med hjorte, aber, varaner, fugle der kikker forbi. Dejlig mad i restauranten og med et helt unikt personale, der gjorde sit yderest for at skabe en god oplevelse.
Gå ikke glip af snorkle/dykkertur til Manjangang, jeg har ikke tidligere oplevet så mange farvestrålende fisk samlet et sted. Book ligeledes en romantisk middag ved strandrestauranten og få sublim opvartning og mad oplevelse.
En tur rundt i området på hesteryg er også en mulighed.
Et ophold vi sent glemmer :o)

Dato for ophold: oktober 2014
1  Tak, Lund_jorgensen
Rico H, General Manager hos The Menjangan, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 2. november 2014

Selamat Siang kære Lund_jorgensen,
Først og fremmest, jeg undskylder for min frygtelige dansk sprogfærdigheder. Det var en absolut fornøjelse at have dig bo hos os på Menjangan, alle vores familiemedlemmer har nydt dit ophold og husker dit meget godt. Vi håber, at vi kan byde velkommen mere dansk gæst til denne særlige hjørne af Bali i fremtiden. Ønsker du mange glade rejser forude vi sender dig vores varmeste hilsener !
Rico