Sjovt endelig at se højtvandspælen

Godt endelig at se højtvandspælen og de fine sluser. Vi gik en tur på dæmningen og det var et meget... læs mere

Anmeldt d. 3. august 2020
Hanne B
Roskilde, Danmark
Hyggeligt gensyn

Var rigtig spændende at gense den gamle sluse. Imponerende at tænke på, hvordan slusen blev drevet... læs mere

Anmeldt d. 15. september 2019
CoconutKoala
Middelfart, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 12. september 2020 fra mobile enheder

Når der har været storm, så er der ofte direkte tv fra sluserne. Et fantastisk byggeværk der effektiv regulere vandstanden. Når man går på dæmningen så forstår man godt hvilken skade der kan ske, hvis sluserne ikke var der.

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, HardyB758
Anmeldt d. 9. august 2020 fra mobile enheder

Når tidevandet forandrer sig tilpasser slusens åbning automatisk. Den blev bygget omkring 1860. Bag slusen lå tidligere en sikker og travlt beskæftiget handelshavn. Gæsterne til Sild ankom dengang med tog til Højer, hvorfra de blev fragtet med båd til den dejlige ferieø.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Tanderups
Anmeldt d. 3. august 2020

Godt endelig at se højtvandspælen og de fine sluser. Vi gik en tur på dæmningen og det var et meget smukt syn

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, Hanne B
Anmeldt d. 8. juli 2020 fra mobile enheder

Fantastisk sted at opleve Vadehavet trække sig tilbage... God udsigt fra slusen, både ind over land og ud over havet. Ved ebbe kan man gå langs diget hele vejen ud på sandet. Der findes både cykelruter, vandreruter og vej derud. Det kan anbefales at tage derud 30 min før solnedgang, og opleve vindens susen og det smukke, evigt foranderlige lys.
Desuden et lille kafeterie og offentligt toilet.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, veronse1
Anmeldt d. 10. marts 2020

Flot natur og interessant historie omkring baggrunde for opførelsen helt tilbage i slut 70’erne.
Sætter tanker i gang om hvad de måske kommende klimaforandringers indvirkning kan have på vores jord.

Dato for oplevelse: marts 2020
Tak, allvilped