Weltkulturerbe Rammelsberg Museum & Besucherbergwerk
Tag på tur i minerne - det fortryder I ikke

Vi havde booket tur ind i minerne hjemmefra og må sige, at det var en fantastik oplevelse, der kun... læs mere

Anmeldt d. 13. oktober 2020
AbelCharlotte
Randers, Danmark
Absolut brdste attraktion i Harzen

Kæmpe tak til den ældre guide der på 2 ture førte os rundt og fortalte historien om dette super... læs mere

Anmeldt d. 15. september 2020
Naesborg
Aalborg, Danmark
fra mobile enheder

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Goslar
fra 251,18 $
Anmeldt d. 4. august 2020

Hyggelig og spændende togtur nede i minen, museerne var dog temmelig kedelige, sørg for at bestille ture i god tid, ellers er der meget ventetid. Caféen lugtede ret kraftigt af karry og udenfor kunne man heller ikke slippe for lugten

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, P934XPchristianh
Anmeldt d. 2. august 2020 fra mobile enheder

Vi bookede en dansk guided tur med tog ind i minen. Spændende tur og mange gode museer på grunden. Kunne godt have tænkt os en tur med den bane der kører op af bjerget. Ærgerligt at caféen lukkede lang tid før museet.

Tak, Juliewtm
Anmeldt d. 29. juli 2020 fra mobile enheder

Vi var k dag på guided tur i minen på engelsk. Super interessant tur og sjovt at komme så langt ind i gangene

Tak, 882metteh
Anmeldt d. 26. juli 2020

Var her for 5 år siden, stadig fint museum. Meget af det som der fortælles på rundvisningerne vil være fint også at beskrive i udstillingen, da det pga stor efterspørgsel ikke er muligt for alle at booke en rundvisning.
Sjovt at forestille sig hvordan arbejdet far været... det har været hårdt og beskidt.

Tak, 857metteh
Anmeldt d. 19. juli 2020 fra mobile enheder

Et besøg i den UNESCO fredede mine kan bestemt anbefales. Man kan bestille guidede ture på hjemmesiden, på dansk, engelsk eller tysk. Vær opmærksom på, at der er flere forskellige rundvisninger.
Vi valgte togturen ind i minen. Det er en bumlende tur og giver godt indblik i, hvordan det var at arbejde med 200 meter bjerg over sig 8 timer hver dag.
Også spændende for børn.

Tak, AnjaFD