Smuk kyststi

Vi vandrede fra Teglkås til Vang ad den smukke - og ind imellem ganske anstrengende - kyststi. Som... læs mere

Anmeldt d. 28. september 2020
SteenLindholm
Holte, Danmark
smuk

lang , lang gå tur til den nederste del af alle trapperne, men med 2 nye knæ gik det godt uden... læs mere

Anmeldt d. 20. september 2020
danakolding
Kolding, Danmark

Anmeldt d. 10. juli 2020

Dejlig tur til Jons kapel. Gik fra Teglkås til Vang med pitstop ved Jons kapel. Skøn tur ned og op af trapper og bakker

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, fixewille
Anmeldt d. 17. juni 2020 fra mobile enheder

Jons Kapel har ry for at være en af top-attraktionerne på Bornholm. Måske er tiden ved at løbe fra denne ældgamle kristne seværdighed.
Men lad mig understrege at naturen på stedet er næsten uden sidestykke. De flotte stejle klipper, de runde sten dækket af grøn tang og det blå vand er så smukt som naturen har gjort det muligt.
Der er en fin trappe næsten ned til kapellet. Ved vores besøg var et træ væltet umiddelbart der, hvor trappen ender. Der var stor usikkerhed om hvor 'Prædikestolen' og 'Kirkegrotten' var placeret. Prædikestolen fandt vi forholdsvis let.
Først efter lang tids søgen fandt vi grotten.
Gå ned i højniveau umiddelbart syd for klippen med Prædikestolen. Så skulle den lille grotte være til at finde.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, 414janb
Anmeldt d. 15. juni 2020 fra mobile enheder

Der er ikke meget at se.
Det såkaldte kapel er så godt som styrtet sammen, og efter en kraftig nedstigning af trapper landes i et noget tvivlsomt virvar af store sted, hvor tungen skal holdes lige i munden, fod at komme over til det der engang var Jon's Kapel.
Ikke noget særlig oplevelse.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, TommyS658
Anmeldt d. 4. september 2019

Nedstigningen foregår ad stejle trapper. ikke meget at se udover den stejle klippe kaldet prædikestolen og en lille ovn (hule). Men sundt for konditallet.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, GAage
Anmeldt d. 27. august 2019 fra mobile enheder

Selvfølgelig skulle vi se Jons Kapel når vi nu var på Bornholm og det lå lige på ruten vi havde planlagt for dagen.
Der er rigtig MANGE trappetrin (små 200) og “kapellet” er ikke let tilgængeligt når man kommer frem, men flot natur og “kirken” er en smuk klippe.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, OlePetersen