Jenle Nanna Og Jeppe Aakjærs Kunstnerhjem

lisa0tt
København, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 9. august 2019 fra mobile enheder

Jeg deltog i arrangementet Limfjordsfortællinger, som startede med en guidet tur i Nanna og Jeppe Aakjærs hjem. Guiden fortalte levende om hus og familie. Efter dette fortalte han videre om Jeppe Aakjæs forfatterskab, læste op på jysk! og vi sang nogle af Aakjærs sange. På egen hånd til sidst i museet, hvor jeg kunne have brugt mere tid, hvis jeg havde haft det til rådighed.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, 800gunhilds
Anmeldt d. 27. juli 2018 fra mobile enheder

Ankom så vi lige kunne nå at se lidt af Solveig Aakjær, der på film fortæller levende om sin far. Derefter fik vi meget af det gentaget af en vidende guide, der viste de få tilgængelige rum på Jenle. Grundig gennemgang af både børn og børnebørns liv. Heldigvis på denne varme julidag var vi kun 2 der blev vist rundt.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, lisa0tt
Anmeldt d. 22. juli 2018

Stedet, hvor Nanna og Jeppe Aakjær levede rummer så meget dansk kulturhistorie, at det er en oplevelse at gå i stuerne. Uden J. Aakjær ville der have manglet en beskrivelse af det dansk bondesamfund ved århundredskiftet 1800 /1900

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, 99Henning99
Anmeldt d. 6. maj 2018 fra mobile enheder

Her på et af Danmarks smukkeste steder får man både noget til krop og sjæl. Historien fortælles både i museet, men så sandelig også på rundvisningen, og snyd endelig ikke dig selv for gåturen gennem skoven og langs stranden. Husk at sætte dig på bænken i skovbrynet og nyd den fantastiske udsigt!

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, Marie N
Anmeldt d. 4. september 2017

Utroligt spændende at se et helt hjem intakt som museum. Personlige ting, møbler, bøger mm. Desuden besøge gravstedet ned til Limfjorden med flot udsigt.
Ikke velegnet for gangbesværede, hvis man ønsker at se 1. Sal.
Desuden samlingslokale i stort møderum i udhuset.

Dato for oplevelse: juli 2017
Tak, Isteen03