Anmeldt d. 1. august 2018

Vi skulle besøge nogen i sommerhus længere nede ad Busenevej, så det var et oplagt valg. Men prisen var nu meget pebret, specielt taget i betragtning af, at der ikke er bad på værelserne, og kun få bad og tolilet til deling mellem de 17 værelser. Vi havde et enkelt- og et dobbeltværelse - på enkeltværelset var der i det mindste en håndvask på værelset; det var der ikke på dobbeltværelset.
Det er fint nok, at kan kan vælge selv at tage sengetøj med og spare de 60 kr., og det er også fint, at man kan vælge morgenmaden fra (vi skulle spise hos vores venner med sommerhus). Værelserne er pæne nok, og der er gjort noget ud af at udsmykke dem (der manglede en pære i sengelampen, og det bør der ikke, men i de lyse nætter klarer man sig).
Men som sagt, så er prisniveauet som på et pænere hotel med eget bad, så vi synes, det var for dyrt. Jeg vil sige som en anden anmelder: Brug hellere pengene på et slotsophold. Eller find et B&B med mere ydmyge priser.

Dato for ophold: juli 2018
1  Tak, henrikbjerreso
bakkegaard, Ejer hos Bakkegaarden Møns Klint, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 3. august 2018

Kære Henrik Bjerresø

Tak for din anmeldelse.
Vi forstår at du syntes værelserne var for dyre og det er klar at I ikke har nået at nyde godt af de faciliteter vi har på Bakkegaarden, når I skulle på besøg i nabolaget.
Vi tilbyder vores gæster panoramaudsigt over Østersøen og dejlige områder hvor man kan sidde og inde- og udenfor og nyde udsigten.
Vi tilbyder gratis kaffe og the og gode dagligstuer.
Vores værelser er noget for sig selv, da Mønske kunstnere har indrettet dem, så man bor i Kunstens univers.
Vi lægger vægt på økologi og bæredygtighed, så hvis du havde deltaget i vores morgenbuffet, havde du nydt godt af hjemmebagt brød, lokalt pålæg og økologiske produkter.
Vi har billigere værelser end dem I bookede, men da det er vores højsæson og I først bookede 12 dage før opholdet, var der kun de dyreste værelser tilbage.
Ja, her deles vi om toilet og bad som i de gode gamle dage på badehotellerne. Der er ca. 1 toilet/bad til 3 værelser. Der står et lille opslag ved toilettet hvor du boede, så du kunne se hvor der også var toilet og bad i nærheden. De fleste værelser har håndvaske, de værelser hvor der er 2 værelser der deler toilet/bad, er der ingen håndvask.
Generelt er vores gæster meget tilfredse med deres ophold her på Bakkegaard Gæstgiveri, så vi er kede af din oplevelse ikke var bedre.
Bedste hilsner

Anmeldt d. 17. maj 2018

Fortræffelig beliggenhed, både i forhold til Møns Klint og den omgivende dramatiske natur i det hele taget - og den "nære" beliggenhed, med terrasse, udsigt over mark og hav, havestole i det grønne.
Atmosfæren er utraditionel, kunst på væggene på værelserne og i fællesfaciliteterne, hyggelige opholdslokaler, inkl. dagligstue, varm uformalitet.
Opmærksomhed og venlighed fra værtinde Vivis side. Gode tips.
Til det utraditionelle hører så også, at man skal dele toilet og badeværelse med et antal andre gæster, lige som man selv skal rede sin seng (linned oven i prisen). Man skal også selv medbringe sæbe og shampoo.
Morgenmad er oven i prisen.

Værelsestip: Det er værd at bekoste et værelse med havudsigt.
Tak, ng731
bakkegaard, Ejer hos Bakkegaarden Møns Klint, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 1. september 2018

Tak for anmeldelsen og vi er glade for at der er kommet så mange detaljer med. Godt at I nød opholdet.

Mange hilsner

Anmeldt d. 30. april 2018

Et meget godt sted hvis man ønsker at bo tæt på smuk natur med god udsigt over havet. Meget søde og imødekommende værtspar. Hertil vender vi tilbage hvert år. De fleste er par. Mange vandrer eller cykler. Vi deler badværelse.

Tak, BNIE

Kære Jer

Vi er glade for at I er så glade for at komme her, at I kommer igen og igen.

Mange hilsner

Anmeldt d. 27. april 2018

Under vore ophold på Bakkegården, oplevede vi, at blive inddraget i alt det, naturen på Møn tilbyder. Udsigten, havet, lyset og himlen som dag og nat, er så betagende, at man må overgive sig og falde helt til ro.

Den samme natur bliver taget med inden for, hvor værelserne er indrettet af lokale kunstnere, hvor mange har brugt naturen på Møn som inspirationskilde.

Det føles som at være i en slags dialog med kunstneren, når man bor i deres værk.

Det er det samme ønske om dialog, vi oplevede i stedets indretning. Gårdspladsen og øvrige fællesrum, som inviterer til, at jeg som gæst får lyst til at veksle et par ord, eller måske starte en samtale med andre gæster eller værterne.

Verden er fuld af anonyme hotelværelser og professionel betjening. Bakkegården er noget andet og vil noget mere.

Værelsestip: Vælg et værelse med havudsigt.
Dato for ophold: marts 2018
Tak, crestejanne
bakkegaard, Ejer hos Bakkegaarden Møns Klint, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 28. april 2018

Tusind tak for den fine anmeldelse, det glæder os at du har lagt mærke til så mange detaljer.
Bedste hilsner Vivi & Uffe

Anmeldt d. 24. april 2018 fra mobile enheder

Skønt sted, med individuelt udsmykkede værelser. Et skønt og autentisk sted. Her laver man sig en kop kaffe om aftenen. Sidder i de hyggelige stuer. Enten for sig selv eller sammen med de andre gæster.
Jeg kommer tilbage når sjælen trænger til at blive afstresset.

Tak, Marianne L

Tak for den fine anmeldelse.