Anmeldt d. 27. april 2018

Under vore ophold på Bakkegården, oplevede vi, at blive inddraget i alt det, naturen på Møn tilbyder. Udsigten, havet, lyset og himlen som dag og nat, er så betagende, at man må overgive sig og falde helt til ro.

Den samme natur bliver taget med inden for, hvor værelserne er indrettet af lokale kunstnere, hvor mange har brugt naturen på Møn som inspirationskilde.

Det føles som at være i en slags dialog med kunstneren, når man bor i deres værk.

Det er det samme ønske om dialog, vi oplevede i stedets indretning. Gårdspladsen og øvrige fællesrum, som inviterer til, at jeg som gæst får lyst til at veksle et par ord, eller måske starte en samtale med andre gæster eller værterne.

Verden er fuld af anonyme hotelværelser og professionel betjening. Bakkegården er noget andet og vil noget mere.

Værelsestip: Vælg et værelse med havudsigt.
Dato for ophold: marts 2018
Tak, crestejanne
bakkegaard, Ejer hos Bakkegaarden Møns Klint, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 28. april 2018

Tusind tak for den fine anmeldelse, det glæder os at du har lagt mærke til så mange detaljer.
Bedste hilsner Vivi & Uffe

Anmeldt d. 24. april 2018 fra mobile enheder

Skønt sted, med individuelt udsmykkede værelser. Et skønt og autentisk sted. Her laver man sig en kop kaffe om aftenen. Sidder i de hyggelige stuer. Enten for sig selv eller sammen med de andre gæster.
Jeg kommer tilbage når sjælen trænger til at blive afstresset.

Dato for ophold: april 2018
Tak, Marianne L

Tak for den fine anmeldelse.

Anmeldt d. 24. april 2018

Hvis du ønsker et ophold, hvor du har brug for at opleve stor natur samtidig med at du er tæt på oplevelser - hvor du både er i gå afstand til Klinten - og kan tage en tur til Klintholm havn eller den hyggelige by Stege - så skal du vælge Bakkegaarden Møns Klint. På Bakkegaarden vil du kunne få dejlig mad, og et meget imødekommende værtspar - som virkelig brænder for at give deres gæster et dejligt ophold. Tilvælger du morgenmadsbuffet - så kan du gå mæt og glad ud i naturen.

Værelsestip: Der er ikke 2 værelser som er ens - de er helt unikke hver især.
Dato for ophold: marts 2018
Tak, Jonna D

Tusind tak for den fine anmeldelse.

Anmeldt d. 16. april 2017

Vi ankommer til Bakkegaarden og bliver mødt af halvdelen af det imødekommende værtspar. De spørger, om vi vil have redt sengene op. Vi takker ja - måske noget uforstående - for hvordan kan der ikke være linned på sengene. Vi bliver også spurgt, om vi vil have morgenmad til 95 kr. per person. Vi takker ja, selvom det er meget dyrt - for hvor i alverden i nærheden skulle vi ellers kunne få morgenmad fra.

Da vi kommer til vores værelse, går det op for os, at vi ikke engang har vores eget bad og toilet, men bor på et værelse med en vask, og vi skal dele bad og toilet med de øvrige gæster. Det står måske med småt i bookingen, men det har vi ikke lagt mærke til, for det er ikke, hvad man forventer af et sted, som tager 800 kr. per overnatning. Der er meget lydt på værelserne, og det er svært at føle, at man kan slappe af og være sig selv, fordi man frygter, at man generer de øvrige gæster.

Morgenmaden er ekstremt skrabet og består blot af nogle simple skiber rugbrød, ost og pølse. Og et hårdkogt æg, bevares. Vi syntes, at det var meget dyrt, men vi fik lov til at smøre en madpakke, så det virkede ok. Først ved udtjekning finder vi ud af, at madpakkerne - to sølle klapsammenmadder med spegepølse - har kostet os yderligere 50 kr. per madpakke. Det, der virkede som en fin gestus, fremstår nu som et forsøg på at presse flere penge ud af gæsterne. Derudover finder vi ud af, at det har kostet os 60 kr. per person at låne et håndklæde og linned til senegene. Det virker endnu mere sølle, og vi er faktisk i tvivl om, hvad det overhovedet er, de 800 kr. per overnatning er gået til.

Vi prøvede aftensmaden en af dagene, og den var velsmagende, men det var absolut ikke noget særligt. Og sådan et indtryk forlader man Bakkegaarden med - det er skønt, men absolut ikke noget særligt - og da slet ikke til den fuldkommen vanvittige pris. Vi kunne have tilbragt en uge i Spanien for de samme penge, som vores ophold på Bakkegaard kostede os. Det er enormt ærgerligt, at værtsparret mener, at de kan tillade sig at tage så mange penge for så lidt. Det ødelagde vores oplevelse af stedet, som ellers var idyllisk og smukt.

Vores råd til øvrige gæster er: Tag på slotsophold et sted i nærheden i stedet, det koster alligevel næsten det samme, og så får man sikkert både god morgenmad og et håndklæde, der er inkluderet i prisen. Eller vælg et hotel i Stege og kør frem og tilbage til Møns Klint. Det kan absolut ikke betale sig at betale ekstra mange penge for at bo tæt på klinten ved at overnatte på Bakkegaarden.

Dato for ophold: april 2017
Tak, Tinne K
Bakkegaard G, Ejer hos Bakkegaarden Møns Klint, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 6. juni 2017

Kære Tinne
Vi har undersøgt sagen og fundet ud af at noget var gået galt, så du ikke modtog vores informations mail, der fortæller at prisen på nettet er grundpriser og man herefter køber fx. sengelinned/håndklæder, morgenbuffet osv. til. Tak fordi du har modtaget vores kontante undskyldning for denne misforståelse, som selvfølgelig er en overraskelse når man ikke kender betingelserne.
Vi vil blive endnu bedre til at informere vores gæster.
Vores Gæstgiveri er en gammel 4-længet bondegård, der gradvist er indrettet til sommergæster. Derfor er det som at træde tilbage i tiden, romantisk... men med delte faciliteter og med de bygningsmæssige tilstande der fandtes i gamle dage.
Her er hjemligt, hyggeligt, kunstnerisk og vi forsøger at være så bæredygtige og økologiske som muligt og det er vores tilbud til hyggelige ophold på Bakkegaarden.
Vi er langt fra standard hotel status.
Bedste hilsner - Vivi, Bakkegaard Gæstgiveri

Anmeldt d. 19. juli 2016

12 gamle venner hygger sig 3-4 dage et sted i Norden, mindst en gang om året.... 2014 Gudhjem. 2015 Strib. 2016 Mön og på Bakkegården fandt vi natur, kultur, plads, hjemmelavet mad, omtanke, varme, hjälpsomhed og en himmelseng med havudsigt og nattergalesang hele den lange lyse nat.

Værelsestip: himmelseng med havudsigt og nattergalesang
Dato for ophold: maj 2016
  • Rejsetype: Rejste med venner