“Fantastisk”
Anmeldelse af Restaurant Ekkodalshuset

Restaurant Ekkodalshuset
Beskrivelse: God ærlig mad fremstilles og serveres i ånd fra vores bedstemødre. Reservation anbefales. Med venlig hilsen. Joan & Christian
Anmeldt 7. august 2020

Fantastisk mad, man bli'r mødt af rigtig søde og smilende tjenere. Vi bestilte tarteletter og fik en fantastisk oplevelse. De smagte så skønt og stemningen er så hyggelig anbefaler virkelig at man tager forbi. Sender gerne mere end 5 stjerner

1  Tak, 760piaj

Anmeldt 6. august 2020 fra mobile enheder

ØvØvØv. Tjener fortalte os, at fund af brusk m.m i tarteletterne var et yderst sjælendt tilfælde. Det var langt fra vores oplevelse, af deres kendte tarteletter, som vi ellers havde set frem til... Ben, brusk og hud blev fundet i samtlige af vores serverede tarteletter, ekstremt ulækkert. Da vi informerede tjeneren om problemet, fik vi et flabet svar. Alt i alt, en langt fra lukrativ oplevelse: indvolde i tarteletterne, dårlig service, kedelig smag til en alt for dyr pris. føj

4  Tak, smilamarie
DonRanudo, Owner hos Restaurant Ekkodalshuset, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 9. august 2020

Kære Smila Marie

Tak for din anmeldelse - som vi kan regne ud må være i ledtog med MaiT. Dygtigt og flot at nedrakke en restaurant flere gange for samme besøg. Tak tak , I er sgu søde.

Som skrevet står på kortet, "kan" der forekommer ben og brusk fra hønen. Sådan må det være når man koger en høne (!), og plukker kødet fra den. Ja, kort sagt laver fyldet fra bunden.
Det er med anmeldelser som denne, hvor man reflekterer lidt over, om man er ved at blive gammel. Sådan var retten da vores mormor lavede den, og som vi fik den da vi var unge.

Bevares, som restauratør kan vi da købe spand-mad i alle afskygninger. Herunder også kønsløst brystkød, skåret i små tern. Klinisk renset for ethvert element af fugl. Men det er jo ikke befordrende for den kyllingefond, vi skal bruge som base sovsen, hvor saft og kraft tilgår fra de hele fugle stykker.

Er de nye generationer mon blevet så fremmedgjort fra det rustikke landkøkken at de helt har glemt hvor maden kommer fra. Er det "just-eat" generationen, der forestiller sig at maskinudbenet kød bare er sagen? Eller skulle vi overveje at sætte "benløse fugle" på menuen, en ret - der til den yngre generations orientering helt er fritaget for fugl?

Jeg kan dog forsikre at "indvolde" aldrig har været i retten. Men din anmeldelse inspirerede os til måske at supplere den med kyllinge lever.

Alt i alt skal du have tak for din anmeldelse. Men vi synes ikke det er fair at du brokker dig over ikke bare ben og brusk men også tjenerens svar, da alt i retten præcis var som det skulle være: Rustikt landbomad a la mormor, og ikke spand-mad a la McNuggets

Ærbødigst
Joan og Christian Froberg Dahl

Anmeldt 6. august 2020

Vi skulle selvfølgelig prøve de kendte tarteletter, der står i menu kort at der kan fremkomme brusk og ben. Vi spurgte til det og fik at vide det var yderst sjældent at det forekom. Vi kastede os ud det. 2 ud af 5 havde en del brusk, ben og hud. En i vores gruppe kunne ikke spise mere da det forekom så tit. Tjener spurgte om der var noget glat, der blev svaret ærligt fra vores side at det havde været i overkanten, og derfor kunne vi ikke spise op. Tjener responderede ved at være negativ og det må man forvente når det er rigtig høne. Sjældent var det i hvert fald ikke

3  Tak, Maiercool

Kære MaiT
Tak for din anmeldelse

Ærbødigst
Joan og Christian Froberg Dahl

Anmeldt 3. august 2020 fra mobile enheder

Vi var heldige at få bord til frokost samme dag, ingen tur til Bornholm uden at prøve de famøse “Genlyds tarteletter” og de skuffede bestemt ikke. Hyggelig atmosfære og god og hurtig betjening

1  Tak, tineo295
Anmeldt 29. juli 2020 fra mobile enheder

Vi var 2 par afsted, husk at bestille bord om sommeren. De voksne fik kæmpe tarteletten. Den var ok, meget fyld når den nu vejer 600 g. Vores drenge fik bruger og de var meget tilfredse.
Gik en lang tur først kan anbefales.

Tak, reneduevang

Rejsende, der kiggede på Restaurant Ekkodalshuset, kiggede også på

Har du været i Restaurant Ekkodalshuset? Fortæl om dine oplevelser!