“Smuk udsigt - fejlcastet vinmenu”
Anmeldelse af Kadeau

Kadeau
Prisklasse: 63 US$ - 155 US$
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 11. juli 2022 fra mobile enheder

Fantastisk udsigt. Førstedelen af menuen sad lige i skabet, anden del haltede desværre efter og sluttede af med en lun kanelsandkage, som man selv kunne smørre syltetøj på, hvis man havde lyst. Vinmenuen var desværre ikke i orden til næsten 1.500 DKK. Det kom jeg så til, men jeg ville aldrig have betalt den pris for 6 glas skænket markant under der hvor glasset begynder at bøje, og hvoraf en af vinene var en hjemmelavet mindre vellykket cider (følte lidt vi var til grin for vores egne penge). To flasker gode vine fra vinkortet havde været både bedre og billigere end de godt 4.000 DKK, som vi måtte af med. Betjeningen var meget venlige !

Dato for besøg: juli 2022
1  Tak, Bendixen

Anmeldt 13. juni 2022

Ankommer til den mest smukt beliggende restaurant og velkomsten er imødekommende og venlig. Forventningerne er skyhøje – det er jo altid lækkert at blive forkælet en aften i Michelinstjernens skær.

Men herfra er det som en rullende snebold ned af Mount Everest og nedenstående er nogle af de oplevelser jeg havde.

Jeg kan virkelig godt lide ideen om en uprætentiøs luksus oplevelse. Min oplevelse er dog mere hen af en drinksbod på en festival bemandet af meget unge mennesker. Gloser som hjernedød, f#cking godt, nice to have og diverse eder, var en almindelighed og gerne blandet med lidt moderne fordansket engelsk slang, måske lige lovligt laisser faire brug af sprog til min smag set iforhold til den forventede oplevelse.

Flere i selskabet havde på forhånd ønsket en menu kun med fugl og fisk, hvilket åbenbart er det mest vanvittige at ønske sig. Tre forskellige tjenere måtte spørge og alligevel lykkedes det ikke rigtigt for dem at komme i mål med dette. En af serveringerne, måtte tilbage til køkkenet. Laksen var byttet ud med gulerod....? Så vidt jeg ved, beklager hvis min viden om havets fauna er mangelfuld, så er en laks en fisk. Rosen skal dog lyde til kokken, der serverede, for selv at opdage fejlen. Og heldigt, for laksen var virkelig god!

Tjenernes forsøg på synkront at tage af bordet bliver ofte til en kejtet gestus ude af takt og balance. Følte flere gange at jeg lige burde rejse mig og hjælpe dem eller undskylde for min tilstedeværelse. Der er ingen tvivl om at personalet trives og at de internt har det godt sammen og det er jo dejligt at se, men det er ærgerligt at det er så udtalt at jeg føler mig som tredje hjul på en date.

Nå men, hovedrolleindehaveren i aftenens show, maden, den hemmelige menu var mildest talt skuffende. Fire ud af de atten serveringer var gode, men ingen af retterne gav mig lyst til mere. En af desserterne var direkte uspiselig, lavet af rå rabarber, der fik alle ved bordet til at krænge ansigter. De ”små overraskelser” og mad der forundrer og gør mig nysgerrig udeblev totalt og flere af retterne smagte ens eller måske mere præcist smagte af meget lidt.

Vinmenuen var ret god, men de fleste vine blev præsenteret af en tjener, der højlydt og en anelse aggressivt afbrød samtalen ved bordet, for at få orde og hvis utroligt lange monologer og egne synsninger, næsten tog livslysten fra mig og satte min tålmodighed voldsomt på prøve.

Så alt i alt en virkelig flot udsigt og.... Næh det var det. Kadeau Bornholm kan ikke anbefales og man får virkelig ikke valuta for pengene.

Dato for besøg: juni 2022
6  Tak, 762tinaj
Anmeldt 7. juni 2022 fra mobile enheder

Spændende smagsoplevelser. Fint afstemte vine. Vidunderligt personale.
En helt igennem fremragende aften.

Steen Colberg Jensen

Dato for besøg: juni 2022
1  Tak, steencolbergj
Anmeldt 30. maj 2022 fra mobile enheder

Dejlig og god mad på højt niveau, leveret af et stort ungt og engageret kokketeam.
Dejlig menu med mange dejlige smagsnuancer og godt valg af lokale og egne produceret råvare.
Generelt god og venlig betjening, dog med enkelt eller to swipser, så ikke må leveres på 1* Michelin restaurant
Location er direkte i vandkanten og sammenholdt med det åbne køkken og spiserummet, fåes det nok ikke meget bedre.

Dato for besøg: maj 2022
Tak, Mads5492
Anmeldt 7. oktober 2021 fra mobile enheder

Lokal urtehave, naturen omkring stedet, havet og fermentering er nøgleordene hos Kadeau Bornholm. Hvilken nærhed i retterne, betjening og vinene. Fra tid til anden dumper man ned i de her ekstravagante steder i ens liv. Dette her var en af dem. Hvis man kunne tage "min forståelse af råvarer og sammensætning" og drysse Michelin ud over det, så besøg Kadeau.
Men en fantastisk aften. Maden er helt i top. Skøn betjening. Mageløse vine.

Dato for besøg: oktober 2021
2  Tak, DenTatoveredeKok

Rejsende, der kiggede på Kadeau, kiggede også på

Har du været i Kadeau? Fortæl om dine oplevelser!